شیمیایی ها و فلزات بورس را سبز کردند

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران : در بازار سهام امروز، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی دو گروه سبز بودند که اغلب نمادهای آن ها با رشد قیمت همراه بودند و عامل رشد شاخص شدند.

شیمیایی ها و فلزات بورس را سبز کردند

به گزارش خبرنگاران، در معاملات روز یکشنبه، شاخص کل بورس هزار و 325 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 355 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 540 واحد بالا آمد و در رقم 455 هزار و 710 واحد ایستاد.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 859 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه 1.4 درصد کاهش یافته است. اما ارزش معاملات خرد 26 درصد افزایش یافت و به رقم 14 هزار و 550 میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

>>>تصویب افزایش سرمایه سنگین 4577 درصدی یک نماد بورسی

عرضه و تقاضای بورس

در خاتمه معاملات امروز، ارزش صف های خرید هزار و 216 میلیارد تومان شد که نسبت به روز شنبه افزایش 42 درصدی را نشان می دهد. همچنین ارزش صف های فروش 50 درصد کاهش یافت و به رقم 758 میلیارد تومان رسید.

در خاتمه معاملات امروز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) با صف خرید 175 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از چخزر، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که در خاتمه معاملات صف فروش 163 میلیارد تومانی داشت. پس از انرژی1، خبهمن (گروه خودروسازی بهمن) و کاما (شرکت باما) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت های سیمان فارس (سفار)، صنایع جوشکاب یزد(بکاب)، کشت و صنعت پیاذر (غاذر)، نورد و قطعات فولادی (فنورد)، موتورسازان تراکتورسازی تبریز (خموتور) و معدنی دماوند (کدما) با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، کشاورزی و دامپروری ملارد (زملارد)، افرا نت (افرا)، زرین معدن آسیا (فزرین)، سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) و سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم های تاثیرگذار

در معاملات امروز نوری و تاپیکو نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند و شستا و شپنا نمادهای قرمزرنگ بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

محصولات شیمیایی و فلزات اساسی دو گروه سبز بودند که اغلب نمادهای آن ها با رشد قیمت همراه بودند و عامل رشد شاخص شدند.

زنجیر دلار به پای بورس

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1882

به "شیمیایی ها و فلزات بورس را سبز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیمیایی ها و فلزات بورس را سبز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید