سی امین نشست معاونان اداری و اقتصادی دانشگاه های عظیم کشور برگزار گردید

به گزارش راوه بلاگ، سی امین نشست معاونان اداری و اقتصادی دانشگاه های عظیم کشور، با حضور رئیس دانشگاه تهران به میزبانی دانشگاه تهران برگزار گردید.

سی امین نشست معاونان اداری و اقتصادی دانشگاه های عظیم کشور برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سی امین نشست معاونان اداری و اقتصادی دانشگاه های عظیم کشور، با حضور رئیس دانشگاه تهران، نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونان اداری و اقتصادی دانشگاه های عظیم کشور، به میزبانی دانشگاه تهران برگزار گردید.

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در این نشست ضمن تشکر از تشکیل جلسه معاونان اداری و اقتصادی، معاونان طرح و برنامه و مدیران کل بودجه دانشگاه های عظیم کشور، گفت: ضروری است تا صندلی هیأت امنا در دانشگاه ها تقویت گردد. دانشگاه ها علاوه بر داشتن رویکردهای آموزشی و پژوهشی باید در مسئولیت های اجتماعی نیز مشارکت نمایند و در این راستا به ثروت و منابع ملی کشور متصل شوند و در قانون گذاری و تصمیم سازی همکاری جدی داشته باشند.

در ابتدای این نشست، سعید یزدانی، معاون اداری و اقتصادی دانشگاه تهران، ضمن خیر مقدم از آمادگی سیزده دانشگاه عظیم کشور، برای همکاری با سازمان برنامه و بودجه در مورد حل مسائل و مسائل دانشگاه ها اطلاع داد.

حسن میرزاعظیم، رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه، نیز با تبیین رویکرد و توجه سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه ها از پیشنهاد همکاری دانشگاه های عظیم کشور با این سازمان استقبال کرد و همچنین بر کوشش حداکثری خود جهت حل مسائل دانشگاه ها تأکید داشت.

وی اضافه نمود: دانشگاه های عظیم کشور باید در تدوین برنامه توسعه پنج ساله هفتم، مشارکت جدی داشته باشند و همچنین در لحاظ کردن موضوع افزایش حقوق کارکنان دانشگاه در لایحه بودجه 99 کوشش و همکاری نمایند.

در بخش دیگری از این نشست محمد تقی نظرپور، معاون اداری و اقتصادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به تقویت صندلی هیأت امنا بر لزوم همکاری و مشارکت دانشگاه ها در ریشه یابی و حل مسائل کشور تأکید کرد.

نظرپور، همچنین ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه برای مشارکت در تدوین برنامه توسعه هفتم بیان نمود: وزارت عتف به دنبال اخذ اعتبار پاداش بازنشستگی کارکنان از سازمان برنامه و بودجه است و در این راستا درخواست داریم تا لیست بازنشستگان به وزارت خانه اعلام گردد. همچنین دانشگاه ها باید هر چه سریع تر اطلاعات مربوط به پروژه های عمرانی خود را نیز به وزارت علوم اعلام نمایند.

در ادامه این جلسه که با مشارکت حضوری و مجازی اعضا تا ساعت 16 به طول انجامید، مسائل جاری دانشگاه ها مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1186

به "سی امین نشست معاونان اداری و اقتصادی دانشگاه های عظیم کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی امین نشست معاونان اداری و اقتصادی دانشگاه های عظیم کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید