سیلاب 500 هزار متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری کنگان ذخیره کرد

به گزارش راوه بلاگ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: سازه های آبخیزداری شهرستان کنگان در سیلاب هفته جاری 500 هزار مترمکعب آب ذخیره کرد.

سیلاب 500 هزار متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری کنگان ذخیره کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، غلامرضا منتظری افزود: در سال های 97 و 98 هفت سازه سنگی ملاتی آبخیزداری از محل اعتبارات استانی، ملی و صندوق توسعه ملی با حجم استحصال سالانه 2 میلیون مترمکعب در بالادست شهرهای کنگان و بنک احداث شد که این سازه ها در کنترل و مهار سیل اخیر و جلوگیری از آسیب به تاسیسات و زیرساخت های این شهرها نقش اساسی داشتند.

او افزود: این سازه ها با کنترل آب سیلاب، کاهش حجم خروجی سیلاب و تاخیر در سرعت جریان رواناب از قدرت تخریبی سیل سوم فروردین جاری کاسته اند.

منتظری ادامه داد: با توجه به بارش کم سابقه 102 میلیمتری باران در بازه زمانی کمتر از یک ساعت و توپوگرافی منطقه که نوار شرقی این 2 شهر را ارتفاعات با شیب تند در برگرفته است، حجم عظیمی از رواناب از راه دره های فصلی که از میان این دو شهر عبور می نمایند، به سمت پایین دست سرازیر شد که بخشی در این سازه ها ذخیره و با تاخیر زمانی مناسبی به پایین دست راهنمایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با توجه به مطالعه حوزه آبخیز شهری کنگان و تهیه طرح های اجرایی آبخیزداری و آبخوان داری، در صورت تامین اعتبار آمادگی احداث 10 سازه جدید با هدف کاهش آسیب پذیری شهرهای کنگان و بنک در مقابل سیل های مخرب احتمالی آینده وجود دارد.

سیلاب روز یکشنبه هفته جاری در شهرستان کنگان در 200 کیلومتری جنوب بوشهر جان 3 تن را گرفت و به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی، منازل مسکونی خسارت وارد کرد و باعث تلف شدن دام ها شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 593

به "سیلاب 500 هزار متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری کنگان ذخیره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب 500 هزار متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری کنگان ذخیره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید