سنگ یشم در بازار نشر عرضه شد، دومین کتاب برنده جایزه جلال آمد

به گزارش راوه بلاگ، داستان بلند سنگ یشم نوشته مریم جهانی به تازگی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.

سنگ یشم در بازار نشر عرضه شد، دومین کتاب برنده جایزه جلال آمد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، داستان بلند سنگ یشم نوشته مریم جهانی به تازگی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شده است. این ناشر پیش تر کتاب این خیابان سرعت گیر ندارد را از همین نویسنده منتشر کرده که جهانی به خاطر آن برنده جایزه جلال آل احمد شد.

این رمان درباره زندگی یک دختر نوجوان در روزگار اکنون و چگونگی تقابلش با جهان اطراف است. محل شکل گیری داستان هم کرمانشاه، زادگاه نویسنده اثر است. در این اثر انتقاداتی جامعه شناسی و نکاتی درباره مسائل امروز نوجوانان کشور مطرح شده و مطالبی هم در انتقاد از سیستم آموزشی کشور درج شده است.

سنگ یشم در 18 فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

نان ها را انگار با خط کش قیچی کرده. همه را مثل کتاب دسته می کند و می گذارد تو نایلون. زیر لب می گوید: نه فعلا، ولی فکر کنم فردا نقدش کنه.

غذا می جوم و از همان بالا پدر را وارسی می کنم. از خاکستر سیگاری که لای لب هاش دراز شده معلوم است زیاد عصبی نیست. وقتی عصبی باشد سیگار را تند و تند می تکاند. بهترین فرصت برای صحبت کردن در مورد پول است. بشقاب غذا را برمی دارم و می روم کنارش می نشینم. هنوز یکی دوتا از پیچ ها قطعه را بیشتر باز نکرده. سیم چین را برمی دارم و شروع می کنم به لخت کردن سیم ها. لابه لاش لقمه ای غذا هم می خورم. پدر کنترل تلویزیون را برمی دارد و شبکه عوض می کند. حالا تصویر مدرسه ای را نشان می دهد که چندتا دختر محصل دارند تو حیاطش می پلکند. زنی با صدای نازک هم رو تصاویر حرف می زند.

- بررسی ها نشان داده ناکارآمدی در سیستم آموزشی و هم چنین تنش هایی که به صورت موازی از جانب اولیای دانش آموزان بر آن ها وارد می شود می تواند موجبات سرخوردگی و ایجاد بزه...

پدر پیچ گوشتی را از شکاف پیچ برمی دارد و نگاه چپ چپی به من می اندازد.

این کتاب با 104 صفحه، شمارگان هزار و 400 نسخه و قیمت 19 هزار و 800 تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1254

به "سنگ یشم در بازار نشر عرضه شد، دومین کتاب برنده جایزه جلال آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ یشم در بازار نشر عرضه شد، دومین کتاب برنده جایزه جلال آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید