زیرساخت های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل گردد

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران/بوشهر استاندار بوشهر گفت: منابع مالی برای تکمیل زیرساخت های اساسی منطقه ویژه انرژی مالی شمال استان تامین گردد.

زیرساخت های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل گردد

احمد محمدی زاده در بازدید سرزده از منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان در دیلم اظهار کرد: شناسایی و سرمایه گذاری در ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان بوشهر از جمله منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم در مساحت بالغ بر 3900 هکتار برای صنایع پایین دستی نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی لازم است.

وی بر جدیت در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر و تامین منابع اقتصادی برای تکمیل زیرساخت های اساسی منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان تاکید نمود.

استاندار بوشهر توضیح داد: پیگیری برای تامین خوراک گاز و نفت منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان از خط لوله 56 اینچ انتقال گاز از شهرستان عسلویه در استان بوشهر به شهرستان آغاجری در استان خوزستان و مخازن 10 میلیون بشکه ای ذخیره نفت در شهرستان دیلم انجام گردد.

محمدی زاده اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد شمال و جنوب استان بوشهر در حوزه صنایع نفت و گاز، بهره مندی بیشتر مردم استان در حوزه اشتغال، عایدی، اقتصاد استان و اهمیت نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع مذکور در استان لازم است.

منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم به مساحت بالغ بر 3900 هکتار جانمایی شده است که موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را در سال 1389 اخذ نموده امکان سرمایه گذاری احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی در منطقه مذکور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، بعضی از زیرساخت های اساسی منطقه مذکور در قالب امکان فعالیت های کارگاهی فراهم شده و ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه شمال استان وجود دارد که در مصوبات سفر گنجانده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2650

به "زیرساخت های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید