رقم عیدی امسال کارگران مشخص شد

به گزارش راوه بلاگ، رقم عیدی امسال کارگران اعلام شد و به این شکل، مقدار حداقل عیدی کارگران برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی نیز برابر با سه برابر حداقل دستمزد خواهد بود.

رقم عیدی امسال کارگران مشخص شد

به گزارش خبرآنلاین، شورای عالی کار در اسفند سال گذشته، حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 را 57.4 درصد افزایش داد که با تصویب آن پایه حقوق کارگران از دو میلیون و 655 هزار تومان به 4 میلیون و 179 هزار تومان رسید.

بر همین اساس، میزان حداقل عیدی کارگران برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی نیز برابر با سه برابر حداقل دستمزد خواهد بود.

طبق ماده واحده قانون کار، تمام کارگاه های مشمول قانون کار مکلف اند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل 60 روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. در این میان، در ماده واحده قانون کار آمده است که مبلغ پرداخت عیدی کارکنان نباید از 90 روز حداقل مزد روزانه تجاوز کند.

به این ترتیب، براساس اعلام هادی ابوی، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، در حدود 8 میلیون و 350 هزار تومان رقم عیدی کارگران می شود و برای سایر سطوح دستمزدی حداقل میزان عیدی ای که می توانند بگیرند، حدود 12 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.

البته محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار عنوان می کند: ماده 41 قانون کار می گوید، حقوق، دستمزد، مزایا و عیدی کارگران باید بر اساس نرخ تورم واقعی در کشور محاسبه شود.

به گفته او، براساس تبصره 2 حداقل مزد باید به میزان ای باشد تا زندگی یک خانوار کارگری را که تعداد آن ها از طریق مراجع ذی صلاح معین می شود تأمین کند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3010

به "رقم عیدی امسال کارگران مشخص شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "رقم عیدی امسال کارگران مشخص شد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقم عیدی امسال کارگران مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید