راه اندازی سایت موزه باستان شناسی دامسک

به گزارش راوه بلاگ، ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در جلسه با مدیرعامل کارخانه سیمان زاوه، گفت: براساس سیاست ایکوم که باید موزه ها بیشتر با رویکرد پژوهش محوری ایجاد شوند و از حالت شی محوری صرف خارج شوند، سایت موزه دامسک با این رویکرد ایجاد خواهد شد.

راه اندازی سایت موزه باستان شناسی دامسک

او ادامه داد: در نخستین فصل کاوش های باستان شناسی منطقه تاریخی دامسک که با هدف کاوش نجات بخشی در سال 1398 با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گروه باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه به مدت دوماه انجام شد، طی این بررسی و کاوش ها تعداد بیش از 30 خمره سفالی آذوقه مربوط به دوران پیش از اسلام کشف شد که نوع چیدمان و تعداد آنها در کشور بی نظیر است.

مکرمی فر شرح داد: پس از کاوش اولیه، با مشارکت دانشگاه شهیدبهشتی و حمایت مالی کارخانه سیمان زاوه مطالعات آرکئوژئوفیزیک در منطقه صورت گرفت که وجود تعداد خمره های دیگری در این منطقه نمایان شد که اهمیت منطقه را بیش از پیش آشکار کرد.

ایلنا نوشت، مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: در راستا معرفی شایسته منطقه و جذب جهانگرد این یافته به صورت سایت موزه منطقه ای تبدیل خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1338

به "راه اندازی سایت موزه باستان شناسی دامسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سایت موزه باستان شناسی دامسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید