ملاقات و گفت وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و توگو

به گزارش راوه بلاگ، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه توگو ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات و گفت وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و توگو

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز میزبان روبرت دوسی، وزیر خارجه توگو و هیات همراه بود. دو طرف در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن خوش آمد به وزیرخارجه توگو و هیات همراه، به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره و بر اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و توسعه همه جانبه مراودات و تعاملات در تمامی زمینه های مورد علاقه مشترک با کشور توگو تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و توانمندی شرکت های ایرانی در زمینه های مالی ، علمی ، فناوری و بهداشتی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های در این زمینه ها تاکید نمود.

روبرت دوسی وزیر خارجه تو گو نیز ضمن تشکر بابت دعوت طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای توسعه روابط دوجانبه، بویژه در مورد مسایل تجاری و مالی اطلاع داد.

وزیر امورخارجه توگو با برشمردن زمینه های کاری از جمله آموزش، بهداشت و انرژی، از شرکت های ایرانی برای حضور و مشارکت در برنامه توسعه کشورش و پروژه های مربوطه دعوت کرد.

در این ملاقات، دو طرف در مورد تاسیس کمیته مشترک کاری ، آنالیز امکان تاسیس سفارتخانه ها در مرکز های دو کشور و تبادل هیات های تجاری به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه توگو از امیرعبداللهیان جهت ملاقات از لومه دعوت نمود که مورد پذیرش طرف ایرانی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2776

به "ملاقات و گفت وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و توگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات و گفت وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و توگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید