دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است

به گزارش راوه بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در وزیر علوم در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را دارد و دارای رتبه اول جذب دانشجویان خارجی است.

دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چهارشنبه شب، 13 آذرماه در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی یکی از دانشگاه های بزرگ و پیروز کشور است که شاخص های بالایی را کسب کرده و رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را دارد و در برخی شاخصه ها از جمله جذب دانشجویان خارجی دارای رتبه اول است.

غلامی در این آیین بر نقش انکارناشدنی استان خراسان رضوی در تاریخ تمدن، فرهنگ، عرفان، شعر و علوم سرزمین ایران اشاره کرد و اضافه نمود: خراسان خطه نام آوران تاریخ سهم مهمی در حوزه های مختلف علم، ادب، عرفان و علوم تاریخ تمدن ایران دارد و خراسانیان در گذشته در زمینه های مختلف تاریخ ساز بوده و امروز نیز به همت اندیشمندان، صاحب نظران و جوانان فرهیخته همچنان بخش مهمی از بار افتخارآفرینی این سرزمین را بردوش دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وجود مرقد مطهر امام هشتم (ع) نیز خیل عظیمی از دلدادگان ائمه اطهار (ع) را به این سو می کشد و گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی رخداد فرخنده ای است که در این خطه اتفاق افتاده و امیدواریم استادان، دانشجویان و سرمایه های متعدد این استان بهره های وافی و کافی از علم و دانش برای سرزمین عزیزمان داشته باشند.

وی گفت: خوب است که چنین مراسمی برگزار شود تا جوانان از صبغه تاریخی علم و فرهنگ و ادب در سرزمین ما آگاه شوند، کشور ایران سابقه علمی طولانی دارد و جندی شاپور اولین دانشگاه جهان در 1850 سال پیش در ایران موجودیت یافت، این مرکز علمی پرآوازه به گواهی تاریخ از گستردگی و کثرت و تنوع بسیار در علوم مختلف و دانشمندان بلند مرتبه برخوردار بود و از ملیت های مختلف برای کسب علوم گوناگون به آن رجوع می کردند که شاید یکی از دلایل شکوفایی علم و دانش در ایران بعد از اسلام همین صبغه تاریخی باشد.

غلامی اضافه نمود: در این مرکز دانشمندانی از قبیل ابوعلی سینا تربیت شد که هنوز هم در علوم پزشکی و عقلی به این شخصیت در سراسر جهان افتخار می شود، فارابی، عمرخیام، عطار و سایر عرفا نیز در این خطه پرورش یافتند و ما باید تلاش کنیم این سیر نخبه پروری در این سرزمین پر استعداد ادامه یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد 2 دانشگاه مهم کشور هستند، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و ظرفیت ارائه انواع خدمات از این دانشگاه منشاء اثر بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در این هفتاد سال استادان، دانشمندان و علمای فراوانی را به خود دیده و تربیت کرده است، استادان گرانقدری همچون دکتر علی شریعتی، آشتیانی و شفیعی کدکنی دانش آموخته این دانشگاه بزرگ و کهن هستند لذا باید تلاش کنیم که این رویه حفظ شود و استادان گرانقدر برای ساخته شدن شخصیت های علمی مورد نیاز آینده کشور همت کنند.

وی ادامه داد: ما در این دانشگاه استعداد های بسیار داریم که استادان باید با تربیت بهینه آن ها تلاش کنند انقطاع نسل بزرگان علمی سرزمین اتفاق نیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 116

به "دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید