حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی تحریک آمیز است

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز پنجشنبه در پنجاه و سومین نشست وزیران امور خارجه انجمن ملل آسیای جنوب شرقی آسه آن که به طور مجازی برگزار گردید، توضیح داد: افزایش سطح حضور نظامیان آمریکایی در دریای چین جنوبی، حضور نظامیان بیشتری از کشورهای دیگر را تحریک می نماید.

حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی تحریک آمیز است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزیر امور خارجه چین ضمن انتقاد از این رویکرد واشنگتن گفت: آمریکا در کوشش برای افزایش یک جانبه سطح نفوذ خود در آب های دور تر از این کشور است. این اقدام بر کوشش کشورهای آسه آن برای حل مسائل به وسیله مذاکرت و مصاحبه لطمه می زند.

وانگ یی در ادامه اضافه نمود: برقراری صلح و ثبات در دریای چین جنوبی بخش از منافع چین است. آمریکا به جای کوشش برای ایجاد تنش باید به تصمیمات و مطالبات کشورهای منطقه احترام بگذارد.

لازم به ذکر است، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در نشست آسه آن ضمن دخالت آشکار در امور داخلی پکن از اعضای این انجمن خواست در دریای جنوبی چین علیه این کشور اقدام نمایند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست های چین هراسانه این کشور پکن را به عدم احترام به ارزش های دموکراتیک و اصولی از قبیل استقلال، برابری و تمامیت ارضی که در منشور آسه آن ذکر شده است، متهم نموده و مدعی شد: از نظر من باید یک گام جلوتر رفته و نباید به مصاحبه اکتفا کرد، بلکه باید وارد عمل شد. اعتماد به نفس داشته باشید، آمریکا به عنوان یک دوست برای یاری در کنار شما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1443

به "حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی تحریک آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی تحریک آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید