ملاقات مقامات نظامی چین با اسلام آباد قبل از سفر راحیل شریف به آمریکا

به گزارش راوه بلاگ، مقامات نظامی چین در حالی برای گفت وگو در خصوص مسائل دفاعی، مالی و استراتژیک با مقامات اسلام آباد وارد پاکستان شده اند که رئیس ستاد ارتش این کشور قرار است در آینده نزدیک به آمریکا سفر کند.

ملاقات مقامات نظامی چین با اسلام آباد قبل از سفر راحیل شریف به آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال فان شان لونگ معاون معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین، در رأس هیئتی برای گفت وگو با مقامات اسلام آباد در خصوص گسترش روابط دفاعی، مالی و استراتژیک به پاکستان سفر نموده است.

شان لونگ که به دعوت ارتش پاکستان در این کشور بسر می برد، قرار است با مقامات دولتی و نظامی پاکستان ملاقات کند.

معاون معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین پس از ورود در اسلام آباد با صدور بیانیه ای گفت: چین و پاکستان دو کشور همسایه دوست هستند که همیشه به یکدیگر اعتماد دارند، از یکدیگر حمایت می نمایند و همکاری های سازنده ای در بخش های مختلف دارند.

وی گفت: رهبران سیاسی و نظامی چین و پاکستان با حمایت از یکدیگر، همکاری های دو کشور را عمیق تر نموده اند.

شان لونگ گفت: همکاری دوجانبه چین و پاکستان به نفع منافع مشترک دو ملت و تسهیل نماینده صلح، ثبات و توسعه منطقه است.

به گفته خبرگزاری نظامی چین، هدف سفر ژنرال فان به پاکستان برای اجرای اجماع بین رهبران سیاسی دو کشور، تعمیق دوستی سنتی چین و پاکستان، ترویج همکاری های عملی، و پیشبرد مشارکت همکاری های استراتژیک در هرگونه شرایط منطقه است.

ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان در ماه ژانویه امسال از پکن ملاقات نموده بود و مقامات چین نیز در خصوص همکاری کامل در رابطه با مبارزه با تروریسم اطمینان داده بود.

معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین قرار است در ماه جاری از هند نیز ملاقات کند.

کارشناسان بر این باورند که بازی منطقه در رابطه با مسائل افغانستان تغییر یافته و اسلام آباد به دلیل نزدیکی هند به آمریکا، خود را در کنار روسیه و چین قرار داده است.

اما باید منتظر ماند که رئیس ستاد ارتش پاکستان در سفر به آمریکا در 24 آبان ماه چه کاری انجام خواهد داد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان چندی قبل برای ملاقات رسمی با مقامات عربستان و گفت وگو در خصوص گسترش همکاری های دفاعی و نظامی به ریاض نیز سفر نموده است.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در حالی به آمریکا سفر می نماید که نواز شریف نخست وزیر پاکستان چندی قبل با امید بهبود روابط واشنگتن - اسلام آباد، به آمریکا سفر کرد اما دستاورد چندانی در پی نداشت.

بر اساس این گزارش، باوجود مذاکرات چهار روزه نخست وزیر پاکستان با مقامات عالی رتبه از جمله رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا به نظر می رسد که دو کشور در خصوص مسائل پاکستان با هند و افغانستان به توافق نرسیده اند و مسائل با افغانستان، هند و اختلافات بر سر تهدیدات هسته ای در جنوب آسیا همچنان باقیست.

اما بعضی کارشناسان بر این باورند که مسائل گفته شده جزء مسائل امنیتی است بنابراین، احتمال مذاکره واشنگتن با ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان در هفته آینده وجود دارد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 203

به "ملاقات مقامات نظامی چین با اسلام آباد قبل از سفر راحیل شریف به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مقامات نظامی چین با اسلام آباد قبل از سفر راحیل شریف به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید