فراوری دارو با مواد اولیه ایران ساخت گامی در راستا بی نیازی کشور از واردات

به گزارش راوه بلاگ، محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان پیروز به فراوری مواد مؤثره و پرکننده مواد دارویی مورد استفاده شرکت های فراوریکننده و بی نیازی کشور از واردات آن ها شدند.

فراوری دارو با مواد اولیه ایران ساخت گامی در راستا بی نیازی کشور از واردات

به گزارش خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان با فراوری فرآورده های منیزیم اکساید، کربنات کلسیم، خمیرآبیاب که جزو مواد پرکاربرد در صنعت دارویی کشور است، ضمن تامین احتیاج کشور توانسته زمینه را برای ورود محصولات ایران ساخت به بازار کشورهای همسایه فراهم کند.

فرآورده منیزیم اکساید یک ماده پراستفاده در صنعت فراوری دارو است؛ این مواد پس از فرآوری و فرمولاسیون تبدیل به مواد اولیه دارویی می شوند. منیزیم اکساید به عنوان مواد موثر دارویی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان ماده اولیه برای فراوری منیزیم هیدروکساید و استئارات منیزیم به منظور استفاده در محصولات است.

محصول فراوریی این شرکت دارای استاندارد و خلوص بالاتر از استاندار USP این محصول در جهان است.

با توجه به کیفیت مشابه محصولات خارجی، قیمت این محصول بسیار به صرفه و مقرون به صرفه تر است. این شرکت به غیر از تیم فراوری از تیمی تخصصی برای تحقیق و توسعه بهره مند است و راستا صادرات را تامین نموده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، احتیاج تقریبی کشور به این محصول 120 تن در سال است که این شرکت در صورت حمایت می تواند جوابگوی تمام این احتیاج باشد. مواد کلسیم کربنات گرید دارویی، به عنوان پرکننده مواد اولیه دارویی در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه خمیر آبیاب در معین کردن وجود آب در مخازن فرآورده های نفتی و معین میزان دقیق آن با استفاده از میله مندرج کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2842

به "فراوری دارو با مواد اولیه ایران ساخت گامی در راستا بی نیازی کشور از واردات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دارو با مواد اولیه ایران ساخت گامی در راستا بی نیازی کشور از واردات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید