تهدید برلین علیه دولت بلاروس، حمایت آلمان از اپوزیسیون

به گزارش راوه بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان رئیس جمهور بلاروس را به نقض گسترده حقوق بشر و اصول دموکراسی متهم نموده و تاکید نمود که اتحادیه اروپا چنین اقداماتی را بی پاسخ نمی گذارد.

تهدید برلین علیه دولت بلاروس، حمایت آلمان از اپوزیسیون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، هایکو ماس، وزیر امو خارجه آلمان انتقاد شدیدی به دوات تازه روی کار آمده بلاروس و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور آن وارد نموده و در سخنانی گفت: ما نقض های حقوق بشر جدی و نقض اصول اساسی دموکراسی دموکراتیک را بی پاسخ نخواهیم گذاشت. اقدامات رهبری بلاروس علیه اپوزیسیون کاملا غیر قابل قبول است.

ماس به شدت به دستگیری و ارعاب اعضای اپوزیسیون در بلاروس انتقاد وارد نموده و دولت لوکاشنکو را تهدید نموده و گفت: این کاملا غیر قابل قبول است که اعضای شورای هماهنگی در بلاروس مرتبا دستگیر، بازپرسی و مورد تهدید قرار می گیرند.

هایکو ماس در ادامه از شورای هماهنگی اپوزیسیون در بلاروس حمایت نموده و گفت: شورای هماهنگی اپوزیسیون در بلاروس روی یک راه چاره صلح آمیز برای بحران فعلی بر اساس قانون اساسی این کشور کار می نماید. این شورا همچنین با روابط نزدیک جامعه مدنی بین بلاروس و روسیه مخالف نیستند.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود که رئیس جمهور بلاروس واقعیات در خیابان های کشور و در ذهن شهروندانش را نمی پذیرد.

هایکو ماس همچنین با اشاره به ملاقات وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که روزهای پنج شنبه و آدینه در برلین برگزار می گردد گفت: ما نقض گسترده حقوق بشر و اصول اساسی دموکراتیک را بدون پاسخ نمی گذاریم.

اتحادیه اروپا تصمیم دارد مسئولین اقدامات خشونت بار علیه معترضان در بلاروس را با ممنوعیت ورود آن ها به اروپا و مسدود کردن حساب های اقتصادی آن ها مجازات کند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در تاریخ نهم آگوست (19 مرداد) برگزار گردید لوکاشنکو گفت که اکثریت قاطع آرا را به دست آورده است. مخالفان، دولت بلاروس را به تقلب وسیع در رای گیری ها متهم نموده اند. از آن موقع تا کنون اعتراضات گسترده و اعتصابات عمومی در این کشور واقع در شرق اروپا شروع شده است.

نیروهای امنیتی تا کنون هزاران تظاهرات کننده را بازداشت نموده اند. گزارش های زیادی از رفتارهای خشونت آمیز، بدرفتاری و شکنجه علیه بازداشت شدگان منتشر شده است.

الکساندر لوکاشنکو مدت 26 سال است که زمام قدرت در بلاروس را در دست دارد. او از زمان انتخابات جنجالی ریاست جمهوری بلاروس با اعتراض روزانه مخالفان روبرو است که خواهان استعفای وی هستند.

لوکاشنکو گفته است که برای برگزاری یک رفراندوم قانون اساسی آمادگی دارد اما حاضر به تجدید انتخابات ریاست جمهوری نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1405

به "تهدید برلین علیه دولت بلاروس، حمایت آلمان از اپوزیسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید برلین علیه دولت بلاروس، حمایت آلمان از اپوزیسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید