تعبیر خواب صیغه (عقد کردن) چیست؟

به گزارش راوه بلاگ، دیدن مراسماتی به مانند عقد و عروسی به گفته بیشتر معبرین اسلامی و کهن به هیچ وجه خوب نبوده و بیانگر وقوع حوادثی در آینده خواهد بود.

تعبیر خواب صیغه (عقد کردن) چیست؟

ازدواج موقت و یا صیغه نوعی از ازدواج در اسلام و مذهب شیعه است که در آن عقد ازدواج برای مدت معین و محدودی با مهریه ای معلوم، بین زن و مرد بسته می شود و با سرانجام آن رابطه زوجیت خودبه خود منقضی می شود.

تعبیر خواب مراسم عقد و عروسی (صیغه کردن دختر و پسر)

مطیعی تهرانی دیدن مراسماتی به مانند عقد، عروسی و صیغه خواندن را به هیچ وجه خوب نمی داند. به گفته وی و تمامی معبرین مراسمات و جشن هایی این چنینی به عزا تعبیر شده و عروس را بلا و مصیبت می دانند.

مطیعی تهرانی حضوری فردی با معینات عاقد در مراسم صیغه خواندن را نشانه بلا و مصیبت می داند و این گونه بیان می کند که اگر در خواب ببینید که عاقد زنی را برای شما یا اگر زن باشید شما را برای مردی عقد می کند بجاست که نگران حوادث آینده باشید.

تعبیر خواب عروس - معنی دیدن مراسم عروسی در خواب چیست؟

در جایی دیگر مطیعی تهرانی بیان می کند اگر کسی در خواب ببیند که داماد شده و نداند عروس کیست و چه نامیده می شود سرانجام عمرش نزدیک است و اگر دختری در خواب نداند که به صیغه چه کسی در آمده است مرگ او نیز نزدیک است.

پس در کل دیدن اینگونه مراسمات در خواب مناسب نیست.

لوک اویتنهاو می گوید:

عقد کردن: آینده ای خوش

تعبیر خواب عاقد

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

حضوری فردی با مشخصات عاقد در مراسم صیغه خواندن را نشانه بلا و مصیبت می داند

تماشا عاقد در خواب میمون و مبارک نیست زیرا او کسی است که لطمات و صدمات مهلک به بیننده خواب وارد می آورد و مصیبت و بلا می آفریند که البته تماشاش در خواب خوب تعبیر نمی گردد.

اگر ببینید آشنایی از جمله آشنایان شما عاقد شد بیگانه به شما آسیب می رساند چه تماشا آشنا به جای بیگانه تصویری است از تمنا و آرزوی ما که ضمیر باطن ما می انگارد اگر آن بیگانه آشنا بود به جای دشمنی محبت می کرد.

به هر حال بیگانه ای در کمین شماست یا خودتان این چنین تصور می کنید و متوحش هستید. همان طور که در کلمه عروسی نوشته ام اصولا عقد و عروسی تماشا در خواب مبارک نیست و عاقد می تواند عامل این ناخشنودی ها باشد.

اگر ببینید که بیگانه ای عقد می نماید آشنایی سبب زیان خواهد شد.

اگر در خواب ببینید که عاقد زنی را برای شما یا اگر زن بباشید شما را برای مردی عقد می نماید بجاست که نگران حوادث آینده باشید و چنانچه دیدید عاقد دو نفر دیگر را عقد می نماید مصیبت شما که بیننده خواب هستید به حداقل می رسد. به هر حال تماشا عاقد در خواب خوب نیست.

تعبیر خواب صیغه کردن زن شوهر دار

حضرت امام جعفر صادق فرموده اند:

تماشا این رویا میتواند نشانگر درد مصیبت اختلالات جسمی و روحی باشد و حتما توصیه میگردد برای دفع شدن خطرات پس از بیدار شدن اسپندی داخل خانه دود کنند و صد مرتبه صلوات بفرستند و یا نسبت به دادن صدقه اقدام کنند

خالد اصفهانی می گوید:

بر زندگی آلوده و معاشرت با افراد فاسد دلالت دارد و ممکن است کسی به رفتار نرم و آرام با دشمنان و راضی کردن آن ها هم تعبیر گردد

محمد ابن سیرین می گوید:

در بعضی موارد به نشانه یتباه شدن دین و ایمان رسوا شدن در میان جمع دراز شدن بیماری و زود فوت شدن می داند بعلاوه در بعضی موارد هم بسته به زمان و شرایط رویا به معنای از هم پاشیدن زندگی زناشویی بخاطر مشاجرات لفظی فراوان و بر هم خوردن روابط اجتماعی و خانگی

سخن آخر

اگر به تازگی خوابی با موضوع صیغه و عقد کردن دیده اید، می توانید رویای خود را در پایین همین صفحه برای کارشناسان ما بنویسید تا در اسرع وقت جوابگوی شما باشند.

انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1592

به "تعبیر خواب صیغه (عقد کردن) چیست؟" امتیاز دهید

34 کاربر به "تعبیر خواب صیغه (عقد کردن) چیست؟" امتیاز داده اند | 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب صیغه (عقد کردن) چیست؟"

13 دیدگاه

ملیکا 28 مهر 1402

الان خواب دیدم که صیغه پسری شدم که تو خواب اصلا راضی نبودم اصلا دوسش نداشتم و برای جدی نشدنش که باهاش ازدواج کنم گریه کردم اما مامانم مقاومت میکرد باهام

پاسخ به ملیکا

ali 7 مرداد 1402

الان خاب دیدم خودم مسافر بودم و زنگ نامزدم زدم اونم مسافرت بود بعد یهو دیدمش و اومد سیغه نامش و نشونم داد

پاسخ به ali

مریم 31 تیر 1401

مادرم خواب دیده که موهای من رو میبافه و در عین زمانی هم کسی عقد ازدواج من رو میخونه تعبیرش چیست؟؟؟

پاسخ به مریم

سارا 8 تیر 1401

سلام
خواب دیدم با کسی که قبلاً ازش جدا شدم برای عقد به محضر رفتیم

پاسخ به سارا

سحر 25 اردیبهشت 1401

سلام
من خواب دیدم وارد یک مکان وجمع ناشناس شدم و اونجا یک مرد جوان از من خواستگاری میکنه و همونجا عاقدمیاد و خطبه عقدرو میخونه من هم بله رو میگم بعد هم حلقه ودستبند دستم میکنه (ولی داشتم فکر میکردم حالا ب اون کسی ک دوسش دارم و دوسم داره چی بگم)

پاسخ به سحر

ریحانه 26 فروردین 1401

من خواب دیدم قراره به عقد یکی از پسران فامیل مادریم دربیام نه به اجبار و نه به میل باطنی بلکه بخاطر رفع مشکلاتم اما ته دلم راضی نبودم. پدرو مادرم سالهاست فوت شدن اما گویا مادرم راضی به وصلت نبود و مدام در حالت الهام به من ندای نارضایتی و نگرانی میداد. و آن پسر هم از من کوچکتر بود و حتی خودش خبر نداشت . عموی من هم که بعنوان شاهد حضور داشت نیز ناراضی بود و سرانجام زمان بله گفتن من رد کردم و از از آن محل خارج شدم. گویا در کشور جنگ بود و من در راهی که بارها خواب این مسیر را با جزئیات کامل دیده بودم رفتم که در این مسیر تمام اقوامم در حال رفتن به تفریگاه بودند اما من نگران از دشمنانی که در کمینمان هستند. نهایتا با یکی از دختران ِفامیل که خاطرم نیست از مسیر جاده ی اطراف آن مسیر گفته شده مخفی خارج شدیم به سمت شهر که در یک راه منتهی به مسیر مخفی با سرعت زیاد سقوط کردیم و هنوز در مسیر سقوط بودیم از خواب بیدار شدم

پاسخ به ریحانه

آرزوقهرمانی 12 دی 1400

سلام من خواب دیدم که من رادوباره برای همسرم عقدکردن لطفاپاسخ دهید.ممنون

پاسخ به آرزوقهرمانی

فاطمه 21 فروردین 1402

سلام من خواب دیدم تو ی مهمونی هستم نمیدونم نذری میدن یا یکی فوت کرده ولی همه مشکی پوشیدن منم آوردن ک با پسری ک تازه زنش طلاق داده ازدواج کنم مادرش مارو بهم معرفی میکنه ولی پسره ب خاطر ترس از ازدواج قبلیش قبول نمیکرد مادره ب بچه هاش میگفت بیاین یکیتون صیغه اینارو بخونین من تو خواب خیلی گریه کردم سفره پهن کردم غذا پخش کردم ظرفارو شستم اخرش پسره اومد و ابراز علاقه کرد
لطفا بگین تعبیرش چیه

پاسخ به فاطمه

حمید 23 آذر 1400

شوهرم خواب دیده که خانواده اش اصرار کردن که یه زن رو که دوتا بچه داره رو برای یکسال صیغه کنه و شوهرم گفته که من زن دارم و بچه
کلا زیر بار نرفته و از خواب بیدار شده
تعبیرش چیه

پاسخ به حمید

Mk 20 آذر 1400

سلام من خواب دیدم پدرم ناراحت و پشیمان هست و اومده منزل گفته یه نفر صیغه کردم اون خانم هم جوان بودن و میومدن درب مغازه پدرم بهشون کمک میکرده (پدرم ب خیلی ها در واقعیت کمک میکنه) میگفت منو ببخشید مادرم هم بخشیدن ولی ناراحت بودن بعد گفتن خونه رو ب اسم ما میکنن من مادرم و برادرم
خیلی ذهنم مشغوله میشه تعبیر خوابم رو بگید ممنون میشم

پاسخ به Mk

میثم محمدی 9 شهریور 1400

سلام خواب دیدم عاشورا داریم ندری قیمه میخوریم
قبل از خواب یه خانمی بیوه ای ک میشناسم رو صیغه موقت کردم تعبیرش چیه؟

پاسخ به میثم محمدی

نگین 29 آذر 1401

سلام
من خواب دیدم فردی آشنا منو به مدت 2 ماه صیغه کرده و بعد داره منو کتک میزنه و به زور ازم امضا میگیره که اموالمو ازم بگیره.
بعدش دیدم یه مار خیلی بزرگ توسط یه انسان عادی بلعیده شد.

پاسخ به نگین

مریم 20 مرداد 1400

سلام من خواب دیدم توسط یکی از اشنامون با اقایی عقد موقت کردم تا خرید مراسم عروسی بریم

پاسخ به مریم
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید