تصویب قوانین مترقی در حوزه سلامت حاصل تعامل وزارت بهداشت و مجلس است

به گزارش راوه بلاگ، معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت بهداشت گفت: تصویب قوانین مترقی در حوزه سلامت حاصل تعامل وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی است.

تصویب قوانین مترقی در حوزه سلامت حاصل تعامل وزارت بهداشت و مجلس است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهندس طاهر موهبتی در نشست رابطین پارلمانی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: در قانون اساسی اختیارات ویژه ای برای مجلس شورای اسلامی درنظر گرفته شده است، به موجب اصول قانون اساسی نماینده مجلس حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید و مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی می تواند قانون وضع کند.

وی اضافه کرد: نقش اصلی مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای درست قوانین و تصویب مقررات مناسب است.

معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت بهداشت توضیح داد: تعامل دستگاه های اجرایی با مجلس در حل مسائل جامعه نقش موثری دارد، لذا باید برای تعامل صحیح با نمایندگان مجلس در چارچوب قانونی هر چه بیشتر کوشید.

موهبتی با اشاره به اینکه تعامل با مجلس شورای اسلامی به ویژه در حوزه سلامت به نفع اقشار آسیب پذیر در جامعه است، گفت: با توجه به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد در راس امور بودن مجلس، تعامل میان مجلس و وزارت بهداشت سبب تصویب قوانین مترقی بسیاری شده است، توجه ویژه به صندلی نظام سلامت در برنامه ششم توسعه و البته تصویب قوانین بسیاری در حوزه های مختلف سلامت و غذا و دارو از تعامل بسیار خوب وزارت بهداشت با مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.

موهبتی ابراز امیدواری کرد: از رابطین پارلمانی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی انتظار می رود، ارتباط دقیق و مستمری با نمایندگان مجلس در جهت افزایش تعامل وزارت بهداشت و قوه مقننه داشته باشند.

در ادامه دکتر جمالی سوسفی مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت طی سخنانی به توضیح وظایف اداره کل امور مجلس پرداخت و تاکید نمود: لزوم همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس، بیان نقش رابطین در افزایش تعامل دانشگاه ها با نمایندگان مجلس، بیان طرح های مصوب در دوره دهم و یازدهم در حوزه های مختلف سلامت در سایه تعامل بسیار خوب مجلس و وزارت بهداشت، توجه به نقش معاونت حقوقی مجلس و استان ها در تصویب این طرح ها از جمله مواردی است که باید توسط رابطین دانشگاه ها و دانشکده ها در جهت افزایش تعامل مجموعه وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه رابطین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، نقطه نظرات خود را در جهت تعامل بیشتر وزارت بهداشت و مجلس بیان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1672

به "تصویب قوانین مترقی در حوزه سلامت حاصل تعامل وزارت بهداشت و مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب قوانین مترقی در حوزه سلامت حاصل تعامل وزارت بهداشت و مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید