تخم مرغ جایگزین گوشت شد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 46 هزار تومان

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تورم، امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته است. نرخ تورم سالانه در شهریور1400، به 45,8 درصد رسیده است. اما تورم خوراکی ها از این هم بیشتر است. نرخ تورم نقطه ای گروه خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات به 61.6 درصد رسیده است.

تخم مرغ جایگزین گوشت شد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 46 هزار تومان

با افزایش تورم مردم مصرف بسیاری ازک مواد غذایی را کاهش داده اند و بعضی دیگر از مواد غذایی را جایگزین دیگری نموده اند. از جمله تخم مرغ که علی رغم افزایش قیمت، مصرف آن افزایش پیدا نموده است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با اشاره به افزایش سرانه مصرف تخم مرغ شرح داد: آمارها نشان می دهد سال گذشته هر ایرانی 226 عدد تخم مرغ مصرف نموده است. این در حالی است که سال جاری به علت افزایش قیمت گوشت، سرانه مصرف تخم مرغ بیشتر از سال های قبل شده است.

فرزاد طلاکش به خبرنگاران گفت: در سال های گذشته باور غلطی درباره تخم مرغ و افزایش کلسترول خون وجود داشت، هر چند این صحبت ها مبنای علمی نداشت و حالا مردم به این نتیجه رسیده اند که عدم استفاده از این کالا برای بالا رفتن کلسترول مبنای علمی ندارد و بنابراین به علت گرانی ها تخم مرغ را جایگزین گوشت مرغ نموده اند.

قیمت هر عدد تخم مرغ هزار و 500 تومان

او بیان نمود: علی رغم اینکه قیمت تخم مرغ به نرخ واقعی رسیده اما بعضی مغازه ها گران فروشی می نمایند با این حال اما سرانه مصرف این کالا کاهش پیدا ننموده است.

طلاکش ادامه داد: اکنون قیمت هر عدد تخم مرغ غیر بسته بندی بین هزار و 500 تا هزار و 600 تومان است. واحدهای صنفی هم باید این کالا را با نرخ مطرح شده بفروشند. یعنی قیمت هر شانه (30 عددی) بین 45 تا 46 هزار تومان است. بنابراین هر واحد صنفی گران تر از این نرخ بفروشند، گران فروشی محسوب شده و مردم باید به سامانه 124 اطلاع دهند.

گزارش ها حاکی از این است که سرانه مصرف گوشت، برنج و لبنیات ایرانیان کاهش داشته است. آخرین آنالیز ها هم نشان می دهد در سال 97، شرایط مالی به گونه ای بوده که هفت دهک جامعه نتوانسته اند کالری مورد احتیاج خود را تامین نمایند.

چندی پیش جلال الدین میرزای رزاز، رئیس انجمن تغذیه ایران به خبرنگاران گفته بود: در این اوضاع مالی کشور، یکی از حوزه هایی که به شدت آسیب دیده امنیت غذایی است. مصرف سرانه گوشت، لبنیات و این دست اقلامی که بسیار گران شدند، آسیب جدی دید. مردم می توانند به جای پروتئین حیوانی، پروتئین گیاهی را جایگزین نمایند.

برای مطالعه بیشتر خبر تخم مرغ گران می گردد را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2625

به "تخم مرغ جایگزین گوشت شد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 46 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ جایگزین گوشت شد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 46 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید