تخلیه اضطراری 27 خانواده در پاکدشت در پی فرونشست زمین

به گزارش راوه بلاگ، فرونشست زمین در منطقه بهاران شهرستان پاکدشت و ایجاد شکاف در دیواره های 5 دستگاه آپارتمان در این منطقه موجب شد 27 خانواده ساکن این محله منازل خود را ترک نمایند.

تخلیه اضطراری 27 خانواده در پاکدشت در پی فرونشست زمین

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، منطقه شن و ماسه کریمی موسوم به منطقه بهاران، در جنوب مرکز شهر پاکدشت واقع شده که بر اساس دستورالعمل شهرداری، ارتفاع ساختمان های احداث شده در این منطقه، 2 طبقه بر روی پارکینگ است، ولی احداث 5 آپارتمان 5طبقه در این محله مسائلی برای ساکنان به وجود آورده است.

طی ماه های اخیر، نشست زمین موجب ترک خوردن دیوارهای این آپارتمان ها شد و کار به جایی رسید که 27 خانواده ساکن در این آپارتمان ها مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

فرماندار پاکدشت سه شنبه 17 تیر در این باره گفت: تخلیه این آپارتمان ها با هدف حفظ جان افراد ساکن در این محل اجرا شده و شهرداری پاکدشت در حال ساماندهی این امر است.

هادی تمهیدی اضافه کرد: هم اکنون کلیه انشعابات برق و گاز این آپارتمان ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی قطع شده است.

وی توضیح داد: قیمت این واحدها به دلیل مسائل موجود، پایین تر از نرخ بازار بوده و خریداران بدون صدور استعلام خاتمه کار توسط شهرداری، اقدام به خرید ملک نموده اند که البته حق شکایت مالکان از فروشندگان در مراجع قضایی محفوظ است تا رسیدگی به پرونده تسریع پیدا کند.

تمهیدی تاکید نمود: سازنده و کسانی که در فروش این واحدهای مشکل دار مشارکت داشتند مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند.

سرپرست شهرداری پاکدشت نیز از صدور حکم تخریب این واحدها در کمیسیون ماده 100 شهرداری اطلاع داد.

حسین شصتی اضافه کرد: به دلیل ساختار زمین در این منطقه، مالکان فقط اجازه ساخت 2 طبقه روی پارکینگ را دارند و ساخت آپارتمان بیش از 2 طبقه در این منطقه ممنوع و تخلف محسوب می گردد. موضوع این تخلف به صدور حکم تخریب منجر شده است.

وی اظهار کرد: چندین جلسه تخصصی برای برطرف مسائل ساکنان این آپارتمان ها برگزار شده و کوشش می گردد تا این افراد با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در اماکن مناسب شهرستان اسکان داده شوند.

پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق استان تهران واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1138

به "تخلیه اضطراری 27 خانواده در پاکدشت در پی فرونشست زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه اضطراری 27 خانواده در پاکدشت در پی فرونشست زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید