تحریم ها و تهیه قطعات الکترونیک عظیم ترین چالش شرکت های فناوری است

به گزارش راوه بلاگ، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کارافن پرداز مبتکر مانا با اشاره به اینکه تحریم ها عظیم ترین چالش شرکت های فناوری به شمار می رود، گفت: تحریم ها و قیمت بالای ارز تهیه قطعات الکترونیکرا سخت نموده است.

تحریم ها و تهیه قطعات الکترونیک عظیم ترین چالش شرکت های فناوری است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، شرکت دانش بنیان کارافن پرداز مبتکر مانا یکی از شرکت های دانش بنیانی است که در سه حوزه مختلف در حال فعالیت است و در هر حوزه چندین محصول دارد. این شرکت حدود 9 سال پیش تاسیس شده و در سه حوزه الکترونیک و مخابرات، نفت و گردشگری فعالیت می نماید و در این حوزه ها نیز محصولاتی دارد.

در حوزه الکترونیک و مخابرات، مودم های نسل چهارم و پنجم و در حوزه نفت، یک دستگاه تخلیه آب کف مخازن، فلومیتر و لول میتر دارد که در پالایشگاه ها کاربرد دارد و در حوزه گردشگری نیز یک سامانه جامع رزرو اقامتگاه بوم گردی در سرتاسر کشور طراحی نموده است. این سامانه بوم گرد نام دارد و شامل یک وب سایت با عنوان boom-gard.com و یک اپلیکیشن با همین نام دارد که در کافه بازار قابل دسترس است. زیرساخت های این سامانه در حال توسعه است و بعد از بهبود شرایط پاندمی کرونا قصد توسعه این اپلیکیشن را دارند.

محمدرضا مجیدپور، مدیرعامل کارافن پرداز در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران در خصوص اهداف و چشم انداز این شرکت می گوید: در بخش نفت و گاز، هدف مان سرمایه گذاری روی محصولات جدیدتر است و در بخش گردشگری نیز قصد داریم تبلیغات بیشتری انجام دهیم و به وسیله این اپلیکیشن فرهنگ سازی کنیم و در مرحله بعد می خواهیم بخش دیگری به این اپلیکیشن به نام بازارچه سنتی اضافه کنیم که افراد محلی به غیر از اینکه می توانند اقامتگاه های خود را در اختیار گردشگران قرار دهند، هر نوع محصول خاص شهر یا منطقه شان را نیز ارائه دهند. در واقع با این کار هم اشتغال زایی و هم کسب درآمد می کنیم.

به گفته وی، ایران ظرفیت بسیار بالایی برای گردشگری دارد و این اپلیکیشن یکی از ابزار هایی است که می تواند این ظرفیت را بالا ببرد و به افراد بومی انگیزه کافی بدهد تا به وسیله اقامتگاه ها و محصولات خاص خود درآمدزایی نمایند.

مجیدپور در خصوص اینکه آیا هدف شما خودکفایی در فراوری محصولات است، می گوید: به نظر من خودکفایی فقط یک شعار است و ما فقط می توانیم بخشی از کار را جلو ببریم. هیچ کشوری حتی آمریکا نیز نمی تواند خودکفا باشد، چون بالاخره در برخی از زمینه ها مجبور است که از دستاورد ها و فناوری های کشور های دیگر بهره ببرد.

به گفته مجیدپور، تمامی محصولات این شرکت که در بالا ذکر شده همگی تجاری سازی شده اند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کارافن پرداز در خصوص چالش های پیش روی خود می گوید: تحریم ها و تهیه قطعات الکترونیک عظیم ترین چالش هایی هستند که نه تنها شرکت ما، بلکه تمامی شرکت های ایرانی با آن دست و پنجه نرم می نمایند. واقعا با قیمت کنونی ارز تهیه این قطعات و ابزار ها کار بسیار دشواری است.

مجیدپور اعلام کرد: شرکت ما در بخش هم افزایی یکی از شرکت های برتر از سوی پارک علم و فناوری پردیس انتخاب شده است؛ به این معنا که ما سعی کردیم در بخش هایی از قابلیت های شرکت های دیگر استفاده کنیم. به طور کلی می توان گفت که هر شرکتی در یک یا چند حوزه توانمند است و ناگزیر به استفاده از دستاورد ها و فناوری های شرکت های دیگر است و این مشارکت شرکت ها را با هم افزایش می دهد. علاوه براین، از محصول تخلیه آب کف مخازن این شرکت در اجلاس سالیانه 98 پارک علم و فناوری پردیس به عنوان محصول برتر رونمایی شده است.

به گفته مجیدپور، این شرکت تا به امروز حامی خاصی نداشته و فقط به عنوان یک شرکت دانش بنیان یک بار از تسهیلات مربوط به آن استفاده نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1572

به "تحریم ها و تهیه قطعات الکترونیک عظیم ترین چالش شرکت های فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها و تهیه قطعات الکترونیک عظیم ترین چالش شرکت های فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید