تایپ کنید تا بیماری های عصبیتان را بشناسید ، مطالعه ای بر نوع نوشتار با صفحه کلید تلفن های هوشمند

به گزارش راوه بلاگ، محققان دانشگاه آمستردام در مطالعات جدید خود تلاش کردند از طریق نحوه نوشتاری روی صفحه کلید تلفنهای هوشمند بیماریهای عصبی را تشخیص دهند.

تایپ کنید تا بیماری های عصبیتان را بشناسید ، مطالعه ای بر نوع نوشتار با صفحه کلید تلفن های هوشمند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، یک مطالعه منتشر شده در مجله Chaos نشان می دهد که پیگیری تغییرات نحوه نوشتن بیماران مالتیپل اسکلروسیز (MS) روی صفحه نمایش تلفن هوشمند آن ها در طول زمان، می تواند روشی مناسب برای مشاهده فرایند بیماری باشد.

نوشتن روی صفحه کلید یک فعالیت نسبتا پیچیده است که تعدادی از نواحی مختلف مغز را درگیر می کند تا بطور موثر با یکدیگر کار کنند. از سرعت کلی گرفته تا مکث های کوچک حین فشردن صفحه، تغییرات کوچک در نحوه نوشتن با گذشت زمان می تواند علائم هشدار دهنده اولیه مفیدی قبل از پیشرفت بیماری های تخریب اعصاب باشند.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام اکنون یک برنامه تلفن هوشمند ایجاد کرده اند که تغییرات فیزیکی ضربه زدن به صفحه کلید در طول زمان را ردیابی می کند. مطالعه جدید تعداد کمی از بیماران ام اس و افراد سالم را بعنوان داوطلب جمع کرد. محققان به مدت 12 ماه بر این داوطلبان نظارت کردند تا ببینند آیا تغییرات در نحوه ضربه زدن به صفحه کلید با پیشرفت بیماری های تخریب عصبی مرتبط است یا خیر.

جیمز تووز، نویسنده توضیح می دهد: در بیماری های مزمن مانند ام اس و بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون، با گذشت زمان وضع وخیم تر می شود. وقتی می خواهید تایپ کنید به تمام قوه ذهنی خود نیاز دارید تا این کار را به درستی انجام دهید. ما متوجه خواهیم شد که افراد این مسئله مشکل دارند یا سالم هستند.

نتایج اولیه این مطالعه، همزمان با تغییرات بالینی مربوط به فعالیت بیماری ام اس، تغییرات کمیتی را در ضربه زدن به صفحه کلید تایید کرد. تووز بیان می کند که این نتایج تنها گام اول در ساخت برنامه بالینی مفید برای تلفن هوشمند در آینده است و برنامه موجود نیازمند اصلاحات زیادی است، زیرا نحوه نوشتن افراد روی صفحه کلید تلفن های هوشمند متفاوت و پیچیده است. این مطالعه تازه و بدیع نیست، زیرا گروهی از محققان MIT چندین سال است که روی فناوری مشابهی کار می کنند و بر آنالیز نحوه ضربه زدن به صفحه کلید برای تشخیص بیماری های عصبی مانند پارکینسون متمرکز شده اند.

به طورکلی، تحقیقات به دنبال روش های مختلفی هستند که بتوان از داده های انفعالی تلفن های هوشمند برای ردیابی پیشرفت بیماری تخریب عصبی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1729

به "تایپ کنید تا بیماری های عصبیتان را بشناسید ، مطالعه ای بر نوع نوشتار با صفحه کلید تلفن های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایپ کنید تا بیماری های عصبیتان را بشناسید ، مطالعه ای بر نوع نوشتار با صفحه کلید تلفن های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید