بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از 3 سال

به گزارش راوه بلاگ، این مدتی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واشنگتن در ماه اوت آن را مشخص کرد.

بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از 3 سال

سخنگوی دولت عراق: خروج نیروهای آمریکایی از کشور احتمالا طی برهه زمانی کمتر از سه سال انجام می گیرد.

به گزار ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ملا طلال، سخنگوی دولت عراق در کنفرانسی خبری گفت، توافق آمریکا و عراق نتایج معینی در میدان دارد و این به وسیله تخلیه بسیاری از پایگاه های نظامی معین شده است. بین طرفین در مورد استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از خاک عراق تعهدی وجود دارد و در دست اجراست و احتمالا سه سال یا کمتر طول نکشد.

طلال اشاره نمود، این مدتی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واشنگتن در ماه اوت آن را معین کرد.

سخنگوی دولت عراق اضافه نمود: مذاکرات استراتژیک نیز وجود دارد که به زودی بین واشنگتن و بغداد انجام می گردد تا تمام گام های برداشته شده، تکمیل شوند.

همچنین به گزارش میدل ایست نیوز، احمد ملا طلال توضیح داد: زمان بندی لازم برای تکمیل اجرای بندهای برنامه اصلاحی سه الی پنج سال طول می کشد.

ملا طلال در کنفرانس مطبوعاتی که با همراهی وزرای دارایی و برنامه ریزی برگزار کرد، اظهار کرد: برنامه اصلاحی مذکور به مثابه تصحیح سیاست های نادرست در دهه های گذشته به شمار می رود همچنین مسؤولیت دولت کنونی آماده سازی شرایط برای انتخابات و تدوین سیاست اقتصادی درست و راسخ است.

وی گفت: پیروزیت برنامه اصلاحی، عراق را از هر گونه پیامدهایی مانند کاهش بهای نفت دور می نماید و مانع از تکرار بحران پرداخت حقوق می گردد.

سخنگوی الکاظمی اظهار کرد: برنامه اصلاحی که 97 صفحه است، به آنالیز معضلاتی چون اپیدمی کرونا و تاثیر آن بر بهای نفت، تشکیل نظام جامع و واحد بازنشستگی، تنوع بخشی به درآمدهای دولت، بهینه سازی هزینه ها، کلید زدن پروژه های سرمایه گذاری و غیره می پردازد.

در همین رابطه، علی علاوی، وزیر دارایی عراق هم توضیح داد: برنامه مذکور برنامه ای برای اصلاح شرایط اقتصادی و اقتصادی عراق است و اگر در اجرای این برنامه پیروز عمل کنیم، شرایط اقتصادی عراق بسیار بهتر خواهد شد و شرایط شهروندان عراقی بهبود خواهد یافت.

علاوی با بیان اینکه برنامه اصلاحی شرایط شهرهای آزاد شده را در صدر اهتمامات خود قرار داده است، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی برنامه مذکور اصلاح شرایط استان های عراق است.

وی در انتها گفت: عراق سالانه 60 میلیارد دلار کالا وارد می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1556

به "بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از 3 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از 3 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید