ایران و چین در پسابرجام

به گزارش راوه بلاگ، روابط خارجی هر کشوری باید دارای گستردگی و تنوع باشد و به عبارت دیگر روابط خارجی یک کشور باید به گونه ای تنظیم گردد که امکان برقراری رابطه با همه کشورها وجود داشته باشد تا بتوان در زمینه حفظ منافع ملی و کسب اعتبار بین المللی پیروز بود.

ایران و چین در پسابرجام

با تور چین نوروز99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران ، روزنامه جام جم در ستون یادداشت امروز خود نوشت:

روابط خارجی هر کشوری باید دارای گستردگی و تنوع باشد و به عبارت دیگر روابط خارجی یک کشور باید به گونه ای تنظیم گردد که امکان برقراری رابطه با همه کشورها وجود داشته باشد تا بتوان در زمینه حفظ منافع ملی و کسب اعتبار بین المللی پیروز بود. این روابط فقط می تواند در مواردی کاملا استثنایی حذف گردد و اصل بر برقراری رابطه فعال با همه کشورهاست.

نکته بعد ضرورت اولویت بندی در روابط خارجی است و کشورهایی که بیشتر می توانند به ما در پیشبرد اهداف سیاست خارجیمان یاری نمایند باید در اولویت برقراری روابط باشند که در این چارچوب برقراری رابطه با کشورهای همسایه و منطقه در اولویت است.

اولویت سوم نیز برای یک دولت در روابط خارجی این است که به کشورهایی که دارای موقعیت برتر و آینده ای پررنگ در معادلات بین المللی هستند، توجه ویژه داشته باشد و در راستای همین سیاست ما با بعضی کشورها از جمله چین به دلیل موقعیت بین المللی، موقعیت جغرافیایی و همچنین امکانات گسترده این کشور، رابطه گسترده ای داریم.

هیچ کشوری در سیاست خارجی، تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نمی گذارد و بر همین اساس اگرچه در شرایط پسابرجام و برطرف تحریم ها، روابط ایران با کشورهای غربی و اروپایی، رو به گسترش است اما نمی توان از کشورهایی که در دوره گذشته روابط خود را با کشورمان حفظ کردند، غفلت کرد.

علاوه بر این باید به رقابتی که میان کشورهایی چون چین و روسیه با غرب و اروپا و آمریکا وجود دارد توجه کرد و از فرصت های این رقابت به نفع خود بهره گرفت.

به امکانات فوق العاده و موقعیت بین المللی چین نیز باید توجه داشت و باید دانست که قطعا حفظ و گسترش روابط با این کشور در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

در چنین شرایطی رئیس جمهور کشور چین به تهران سفر نموده است و با توجه به روابط دو کشور در سال های گذشته و نظر مثبتی که دو کشور به دلایل متعدد به یکدیگر دارند، می توان از این فرصت برای گسترش روابط به بهترین نحو استفاده کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 222

به "ایران و چین در پسابرجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و چین در پسابرجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید