انتقاد تند رئیس سازمان سنجش از بعضی اعضای ستاد کرونا ، برگزاری کنکور سراسری ساده تر از آزمون دکتری است ، در آزمون دکتری پروتکل ها رعایت شد؟

به گزارش راوه بلاگ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این سازمان در مورد برگزاری کنکور تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست، اما متاسفانه تمامی افراد مرتبط و غیرمرتبط و حتی بعضی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با مصوبات این ستاد مخالفت می نمایند.

انتقاد تند رئیس سازمان سنجش از بعضی اعضای ستاد کرونا ، برگزاری کنکور سراسری ساده تر از آزمون دکتری است ، در آزمون دکتری پروتکل ها رعایت شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به تشریح نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در حوزه های برگزاری آزمون دکتری پرداخت و گفت: در آزمون امروز یک سری پروتکل هایی از سوی سازمان سنجش مشخص شده بود که به داوطلبان ابلاغ شد. یکی از مباحث مهم رعایت فاصله فیزیکی داوطلبان و حوزه های امتحانی آزمون بود که بر این اساس ما افزایش 40 درصدی حوزه ها را داشتیم و عوامل اجرایی نیز 40 درصد افزایش یافت. ضمن اینکه زمان ورود داوطلبان در جلسه آزمون از یک به دو ساعت افزایش یافت، بازرسی بدنی نیز به طور مطلق حذف شد و هیچ حوزه ای از داوطلبان اثرانگشت نگرفت و صرفا به امضای داوطلب اکتفا شد.

وی همچنین از توزیع بیش از 50 هزار ماسک بین داوطلبان آزمون دکتری اطلاع داد و اضافه نمود: به حوزه ها تاکید کردیم که اگر احیانا داوطلبی ماسکی همراه نداشت این ماسک به طور رایگان در اختیار آن ها قرار بگیرد. ضمن اینکه تمهیداتی را برای آزمون بیماران مبتلا به کرونا اندیشیده بودیم. بر این اساس آن ها در بیمارستان ها و محل های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان آزمون دادند.

دکتر خدایی با بیان اینکه مجموعا در کل کشور 54 داوطلب به کرونا مبتلا بودند اعلام کرد: حوزه امتحانی داوطلبان کرونایی در تهران بیمارستان طالقانی مشخص شده بود و حدود 31 داوطلب نیز در این بیمارستان آزمون خود را برگزار کردند. یک نفر از داوطلبان نیز در بیمارستانی در شهر همدان در جلسه آزمون شرکت کرد و سایر داوطلبان نیز از محل های مورد تایید وزارت بهداشت آزمون خود را ارائه دادند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرم نظرسنجی آزمون دکتری را در سایت این سازمان قرار خواهیم داد و از داوطلبان درخواست می کنم حتما در نظرسنجی شرکت نموده و اگر نکته ای در هر حوزه ای رعایت نشده به ما گوشزد نمایند.

وی در خصوص برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و کنکور نیز گفت: در خصوص آزمون های پیش رو دو نکته را باید عنوان کنم. ما در حال حاضر در کشور با این مسئله روبرو ایم که تقریبا تمامی افراد مرتبط، غیرمرتبط، مسئول و غیرمسئول در خصوص برگزاری آزمون ها و مسائل این چنینی اظهارنظر می نمایند. طبیعتا آنچه برای سازمان سنجش به عنوان دستگاه اجرایی مهم است اجرای قانون است و قانون نیز همان مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.

  • مینو محرز: تمام تجمعات باید لغو شوند | شرایط تهران خوب نیست | کنکور باید عقب بیفتد

دکتر خدایی ادامه داد: طبیعتا سازمان سنجش براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه های خود را در خصوص آزمون ها پیش خواهد برد. نمی گردد یک فردی خود عضو ستاد باشد اما مصوبه ستاد را زیر سوال ببرد و انتظار داشته باشد که سازمان سنجش به آن پاسخ بدهد. طبیعتا اگر قرار باشد تاریخ برگزاری آزمون ها تغییر کند، ستاد در این باره تصمیم می گیرد و ما نیز به آن عمل خواهیم کرد ضمن اینکه تا به امروز نیز تمامی تاریخ های برگزاری آزمون ها براساس تصمیمات ستاد برگزار گردیده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه نمود: من برگزاری کنکور سراسری را ساده تر از آزمون دکتری می دانم؛ چراکه متوسط تعداد داوطلبان دکتری در هر حوزه 400 نفر بود، اما در کنکور این آزمون را در 400 شهر و در 3000 نقطه برگزار می کنیم اما آزمون دکتری در 143 نقطه برگزار گردید. بنابراین تراکم داوطلب در آزمون سراسری در هر حوزه ما کمتر از 150 نفر است. ضمن اینکه ما سال گذشته برای کنکور سراسری 78 هزار نفر عوامل اجرایی داشتیم اما سال جاری این تعداد به 115 هزار افزایش یافته است.

وی توضیح داد: ما از نظر اجرایی برای برگزاری آزمون مسئله ای نداریم و تحت هیچ عنوان نیز مسافرتی برای شرکت در کنکور شهری دیگر اتفاق نخواهد افتاد، اما در هر صورت اگر تغییری در برگزاری زمان آزمون ها اتفاق بیفتد باید براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد. از داوطلبان انتظار دارم صرفا به اطلاعیه های سازمان سنجش توجه نمایند چراکه این سازمان فقط براساس مصوبات بالادستی اقدام می نماید.

دکتر خدایی همچنین در خصوص قرنطینه طراحان سوالات آزمون ها نیز گفت: ما در مصاحبه خود اعلام کردیم افراد در داخل قرنطینه هستند، اما سیستم طراحی سئوال ها به این شکل نیست که استاد قرنطینه گردد. چراکه سئوالات به صورت تصادفی انتخاب می شوند اما حدودا 40 نفر از افرادی که این سوالات را چاپ می نمایند در قرنطینه قرار می گیرند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1253

به "انتقاد تند رئیس سازمان سنجش از بعضی اعضای ستاد کرونا ، برگزاری کنکور سراسری ساده تر از آزمون دکتری است ، در آزمون دکتری پروتکل ها رعایت شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند رئیس سازمان سنجش از بعضی اعضای ستاد کرونا ، برگزاری کنکور سراسری ساده تر از آزمون دکتری است ، در آزمون دکتری پروتکل ها رعایت شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید