اعلام زمان شروع پذیره نویسی صندوق های قابل معامله ETF در 9 بانک

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران: فروش به جامانده سهام دولت در بانک های تجارت، ملت، صادرات و بیمه های اتکایی امین و البرز در قالب واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) از فردا شروع می گردد.

اعلام زمان شروع پذیره نویسی صندوق های قابل معامله ETF در 9 بانک

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبِنا، ششم اردیبهشت ماه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در اطلاعیه ای پیرامون پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری مالی یکم اعلام نمود: وزارت امور مالی و دارایی به وسیله این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، به جامانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد نمود.

وزارت اقتصاد درباره این اقدام دولت اعلام نمود: این واگذاری، فرصت بی نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایه گذاری در سهام شرکت های معتبری که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار، قصد انجام آن را دارد، فراهم می آورد. ویژگی شاخص این واگذاری، بهره مندی کلیه ایرانیان از تخفیف 20 درصدی است.

سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) معین شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

پذیره نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) به وسیله کارگزاری های بورس و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، به وسیله درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب صورت می پذیرد. آغاز پذیره نویسی از تاریخ 1399/2/14 و خاتمه پذیره نویسی 1399/2/31 خواهد بود.

همچنین وزارت اقتصاد در اطلاعیه دوم که در تاریخ نهم اردیبهشت ماه منتشر شد، اعلام نمود: بانک های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک های منتخب از تاریخ 14 لغایت 31 اردیبهشت ماه، آماده پذیره نویسی متقاضیان خریداری واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) هستند. وزارت اقتصاد اطلاعیه دوم به شهروندان اکیدا توصیه می نماید، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جهت پذیره نویسی به وسیله درگاه های غیر حضوری این بانک ها اقدام نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 814

به "اعلام زمان شروع پذیره نویسی صندوق های قابل معامله ETF در 9 بانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان شروع پذیره نویسی صندوق های قابل معامله ETF در 9 بانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید