اردوغان در ملاقات با الکاظمی: از بازسازی و تمامیت ارضی عراق حمایت می&zwnjکنیم

به گزارش راوه بلاگ، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر عراق بر حمایت کشورش از بازسازی عراق و تمامیت ارضی آن تأکید کرد.

اردوغان در ملاقات با الکاظمی: از بازسازی و تمامیت ارضی عراق حمایت می&zwnjکنیم

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در آنکارا اظهار کرد: ترکیه اهمیت خاصی برای حفاظت از تمامیت ارضی عراق قائل است و آماده ارائه هرگونه یاری برای فرایند بازسازی این کشور است.

وی اضافه نمود: ما تمامی اقشار ملت عراق را صرف نظر از طایفه و قومیت، برادر خود می‌دانیم و امکان افزایش حجم تجارت میان دو کشور به سالانه 20 میلیارد دلار وجود دارد.

اردوغان ادامه داد: با ترمیم خط لوله تخریب شده توسط داعش، ما می‌خواهیم نفت کرکوک را با مقادیر بیشتری به بازارهای جهانی تزریق کنیم. ترکیه همچنین تأکید دارد که مسئله آب باید زمینه‌ای برای همکاری میان دو طرف باشد نه درگیری و منازعه.

وی توضیح داد: منطقه تا زمانی که تروریست‌ها به طور کامل نابود نشوند، روی صلح را به خود نخواهد دید و حزب کارگران کردستان جایی در آینده ترکیه و عراق ندارد.

اردوغان همچنین گفت که به زودی برای برگزاری نشست شورای راهبردی ترکیه و عراق به بغداد سفر خواهد نمود.

مصطفی الکاظمی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: شرکت‌های ترکیه‌ای سهم مهمی در سرمایه‌گذاری در عراق دارند و ما اجازه انجام هیچ عملیاتی از خاک عراق علیه ترکیه را نمی‌دهیم.

الکاظمی گفت: ما خواهان افزایش میزان شراکت با ترکیه هستیم و توافقنامه‌هایی را با آنکارا امضا کرده‌ایم.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1707

به "اردوغان در ملاقات با الکاظمی: از بازسازی و تمامیت ارضی عراق حمایت می&zwnjکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان در ملاقات با الکاظمی: از بازسازی و تمامیت ارضی عراق حمایت می&zwnjکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید