فرق لغو ویزا متقابل با مسافران گروهی ، ورود خارجی ها به ایران 30 درصد افزایش یافت

به گزارش راوه بلاگ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تشریح تفاوت لغو ویزا متقابل با لغو ویزا مسافران گروهی از رشد 30 درصدی حضور گردشگران خارجی به ایران اطلاع داد.

فرق لغو ویزا متقابل با مسافران گروهی ، ورود خارجی ها به ایران 30 درصد افزایش یافت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سال 91 میزان ورود گردشگران خارجی به ایران 4 میلیون و 70 هزار نفر بود درحالیکه همین آمار در سال 94 به 5 میلیون و 200 هزار نفر رسید و حدود 30 درصد رشد را در مجموع و رشد سالیانه 10 درصدی را شاهد بوده ایم.

رحمانی موحد در حاشیه بازدید از نمایشگاه سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری با رویکرد آئین های مذهبی و سفره های نذری که در هتل میثاق مشهد مقدس برگزار گردید، افزود: در حال حاضر شاهد رشد 30 درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران هستیم.

رحمانی موحد در ادامه سخنانش با اشاره به شرایط نابسمان صنعت گردشگری در سال 92 گفت: شرایط تمام حوزه ها در سازمان همزمان با شروع کار دولت تدبیر و امید نگران کننده بود، نه میراث فرهنگی ما به خوبی مدیریت شده بود، نه صنایع دستی و نه گردشگری و بنابراین احیاء و بازسازی این موضوع برای شخص رئیس جمهور بسیار حائز اهمیت بود.

وی افزود: همین شرایط سبب شد در ابتدا با انتخاب آقای نجفی و سپس آقای سلطانی فر به عنوان ریاست این سازمان، شرایط بهبود پیدا کند و قرارگیری سازمان میراث فرهنگی در میان پنج سازمان برتر جشنواره شهید رجایی گویای این بوده که سیاست دکتر روحانی در انتخاب معاون خود و ریاست سازمان پاسخگو بوده است و به عقیده بنده باید همین سیاست های گذشته در سازمان حفظ و دنبال گردد.

وی با اشاره به شرایط ورود گردشگران خارجی از سال 91 تا سال 94 افزود: سال 91 میزان ورود گردشگران خارجی به ایران اسلامی 4 میلیون و 70 هزار نفر بود درحالیکه همین آمار در سال 94 به 5 میلیون و 200 هزار نفر رسید و حدود 30 درصد رشد را در مجموع و رشد سالیانه 10 درصدی را شاهد بودیم؛ این آمار و ارقام نشان می دهد اگر بازاریابی گردشگری را تقویت کنیم، می توانیم آمار ورود گردشگران را افزایش و به توسعه پایدار در گردشگری دست پیدا کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن ابراز خرسندی از تاثیر برجام بر تقویت صنعت گردشگری ایران ، به آرامش بخشی به روابط و همکاری های بین المللی ایران در فضای پسابرجام اشاره نمود و گفت: در قالب برجام شاهد بودیم که حق و حقوق مردم ایران در غنی سازی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به رسمیت شناخته شد، تحریم های ظالمانه برداشته و یک جهت برای روابط و همکاری های عادی در سطح بین المللی برای ایران اسلامی باز شد که در نوع خود یک پیغام بزرگ به جهانست.

وی با تاکید براینکه اساس گردشگری تعامل مردم با مردم است، توضیح داد: این موضوع قطعاً در شرایطی اتفاق می افتد که ما با جهان یک رابطه عادی و مطلوب داشته باشیم و برجام این فضا را فراهم و این پشتوانه را برای توسعه متوازن گردشگری ایجاد کرد.

رحمانی موحد به لغو ویزا متقابل به عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه گردشگری اشاره نمود و گفت: ویزا یکی از زنجیره های خدمات گردشگری بوده و لغو ویزا هم به صورت مقابل انجام می گردد، به این معنی که هر کشوری آمادگی داشته باشد ما نیز آماده ایم تا ویزاها را لغو کنیم، البته نوع دیگری به نام لغو ویزا مسافران گروهی نیز وجود دارد که تا به امروز در ارتباط با آن بصورت متقابل با کشورهای روسیه، چین و هند مذاکرات اجرا شده است و امیدواریم رایزنی ها به نتیجه برسد.

به گزارش میراث فرهنگی - وی همچنین به توجه ویژه دولت یازدهم به توسعه صنعت بوم گردی اشاره نمود و گفت: بوم گردی از نقاطی است که در این دولت به خوبی روی آن تمرکز اجرا شده و آن را تبدیل به یک سازمان، استاندارد، ظرفیت و دستورالعمل کردیم و نتیجه آن هم این است که ما از 23 مورد بوم گردی در سال 92، به بیش از 327 مورد رسیدیم و تا به امروز با یاری صندوق کارآفرینی امید 145 میلیارد ریال حمایت اقتصادی از اقامتگاه های بومی داشتیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارتباط با سهم ایران از صنعت گردشگری حلال اعلام کرد: گردشگری حلال همیشه از موضوعاتی است که به صورت ویژه مورد توجه ما قرار گرفته و بنابراین در قالب همایش ها و نمایشگاه های سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری به غذای حلال پرداخته ایم. در حال حاضر شاهد برگزاری این رویداد به عنوان چهارمین نمایشگاه در مشهدمقدس با حضور چهار استان خراسان شاقتصادی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان هستیم که از سویی به دلیل تقارن برگزاری آن با ایام ماه محرم و صفر، این دوره را با رویکر آئین های مذهبی و سفره های نذری برنامه ریزی کردیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 244

به "فرق لغو ویزا متقابل با مسافران گروهی ، ورود خارجی ها به ایران 30 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق لغو ویزا متقابل با مسافران گروهی ، ورود خارجی ها به ایران 30 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید