ارتقای کیفیت پخت غذا با ایجاد آشپزخانه سبز در دانشگاه تبریز

به گزارش راوه بلاگ، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در مورد راه اندازی آشپزخانه سبز این دانشگاه گفت: ارتقای کیفیت پخت و پز و رعایت هرچه بیشتر اصول بهداشتی و در نتیجه ارتقای سلامت دانشجویان از اهداف اصلی ایجاد آشپزخانه سبز است.

ارتقای کیفیت پخت غذا با ایجاد آشپزخانه سبز در دانشگاه تبریز

حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در تبادل نظر با خبرنگار استان های خبرنگاران، در مورد راه اندازی آشپزخانه سبز این دانشگاه گفت: ارتقاء کیفیت پخت و پز و رعایت هرچه بیشتر اصول بهداشتی و در نتیجه ارتقاء سلامت دانشجویان از اهداف اصلی ایجاد آشپزخانه سبز است.

امامعلی پور اضافه نمود: با وجود اینکه در ادوار گذشته کیفیت و سلامت غذای دانشجویی در دانشگاه تبریز در سطح مطلوب و قابل قبولی بوده است، اما با هدف ارتقاء خدمات رفاهی و بهداشتی، این طرح با مطالعات گسترده و کار دقیق کارشناسی از سال 1397 شروع و در سه فاز برنامه ریزی و عملیاتی گشت که با استقرار و بهره برداری از فر های کامبی استیمر تحولی بزرگ در کیفیت، سلامت و قیمت تمام شده غذای دانشجویی در این دانشگاه اتفاق خواهد افتاد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز ضمن اشاره به بعضی از از مزایا و ویژگی های پخت غذا با فر های کامبی استیمر اعلام کرد: قابلیت پخت انواع غذا ها در دمای 70 تا 300 درجه سانتیگراد و رطوبت 0 تا 100 درصدی، افزایش 5 برابری سرعت پخت نسبت به روش های سنتی، صرفه جویی تا 95% در مصرف روغن در پخت انواع غذا های سرخ کردنی مثل ماهی، شنیسل، کوکو و ...، صرفه جویی در مصرف گاز از 80 تا 90 درصد در پخت انواع غذاها، از ویژگی های این سیستم نسبت به روش های سنتی است.

امامعلی پورحفظ سلامت و ارزش غذایی، تحول در تعداد و لیست غذا و صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی را از دیگر مزایای این طرح مطرح کرد.

شایان ذکر است، با در نظر گرفتن اقدامات قبلی از قبیل سیستم پخت و پز با بخار و استفاده از دستگاه های پیشرفته در فرآیند تهیه و توزیع غذا، دانشگاه تبریز بعنوان اولین دانشگاه کشور، پیشرو در افزایش کیفیت غذای دانشجویی و استقرار سیستم آشپزخانه سبز است و سایر دانشگاه ها نیز از تجربیات دانشگاه تبریز استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2861

به "ارتقای کیفیت پخت غذا با ایجاد آشپزخانه سبز در دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای کیفیت پخت غذا با ایجاد آشپزخانه سبز در دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید