احتمال اخراج شرکت های چینی از بازار سهام آمریکا قوت گرفت

به گزارش راوه بلاگ، کاخ سفید از امضای لایحه ای به دست ترامپ اطلاع داد که می تواند شرکت های چینی را از بازار سهام آمریکا خارج کند، مگر اینکه آنها با استانداردهای حسابرسی آمریکا موافقت نمایند. با این اقدام، یک اهرم فشار دیگر برای جمهوریخواهان به منظور تهدید پکن با آن، پیش از خروج ترامپ از کاخ سفید مهیا شد.

احتمال اخراج شرکت های چینی از بازار سهام آمریکا قوت گرفت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، قانون جوابگو کردن شرکت های خارجی اجازه نمی دهد اوراق قرضه شرکت های خارجی در هیچکدام از بازارهای سهام آمریکا وارد شوند و این در صورتی است که آنها سه سال متوالی با حسابرسی هیات نظارت دولتی آمریکا مخالفت نمایند.

در حالی که این قانون شامل تمام شرکت های خارجی می گردد، حامیان آن قصد دارند با آن شرکت های چینی فعال در ایالات متحده نظیر علی بابا و پتروچاینا را هدف بگیرند.

این قانون همچون دیگر موارد، موضع سخت تری را علیه کسب و کارهای چینی اتخاذ نموده و اوایل سال جاری در کنگره با اختلاف زیاد تصویب شد. قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ، موضع سختگیرانه ترامپ علیه پکن را تایید کردند.

قانون مذکور همچنین از شرکت های دولتی می خواهد تا این مساله را که آیا تحت مالکیت یا کنترل یک دولت خارجی هستند، روشن نمایند. مقام های چینی با رد این محدودیت ها به عنوان یک سیاست تبعیض آمیز، آن را سرکوب سیاسی شرکت های چینی توصیف کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1851

به "احتمال اخراج شرکت های چینی از بازار سهام آمریکا قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اخراج شرکت های چینی از بازار سهام آمریکا قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید