آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 300هزار گذشت

به گزارش راوه بلاگ، با تداوم همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از مرز 25 میلیون و 300هزار عبور نموده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 300هزار گذشت

به گزارش خبرنگاران، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون 25,304,968 تن مبتلا و 848,715 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده دنیا دارد:

داده های سازمان دنیای بهداشت نشان می دهد که شمار رسمی موارد دنیای کرونا در دنیا اکنون دست کم پنج برابر شمار موارد شدید آنفلوانزی ثبت شده در هر سال است. موارد مرگ ناشی کرونا هم از محدوده 290000 تا 650000 مورد مرگ مربوط به آنفلوانزا هم بیشتر شده است.شمار موارد مرگ ناشی کرونا در دنیا هم به بیش از 840000 مورد رسیده است که با توجه به دوره پنهانی یا کمون 2 هفته ای عفونت ویروسی شاخصی است که با تاخیر شرایط شیوع را نشان می دهد.

آمریکا نیز همچنان در صدر آلوده ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ایالت آلاباما در آمریکا به یکی از کانون های شیوع بیماری کووید-19 تبدیل شده است. در این میان، تست کرونای یک هزار و دویست دانشجو از دانشجویان دانشگاه آلاباما نیز مثبت بوده است. کرونا در ایالت آلاباما تا به امروز جان دو هزار و یکصد و پنجاه و دو نفر را نیز گرفته است. در این میان، تست کرونای یک هزار و دویست دانشجو از دانشجویان دانشگاه آلاباما نیز مثبت بوده است. با بازگشایی دانشگاه ها نگرانی درباره شیوع این بیماری در آمریکا افزایش یافته است. با آنکه مسئولان دانشگاه های آلاباما کوشیده اند مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و اجباری کردن پوشیدن ماسک را اجرایی نمایند، اما این بیماری همچنان در مراکز اموزش عالی آلاباما در حال گسترش است.

به گزارش نیوزویک، یک بیمار 25 ساله مبتلا به کووید-19 در ایالت نوادا مجدد به کروناویروس آلوده شده که اولین مورد از ابتلای مجدد به کرونا در آمریکاست.تا به امروز چهار نفر از مبتلایان به کووید-19 در دنیا مجدد به کروناویروس آلوده شده اند.

در برزیل با کاهش آمارها تعداد مبتلایان و کشته شدگان در این هفته رو به تثبیت رفته است.

اما هند که در رتبه سوم قرار گرفته است در مقایسه با دو کشور دیگر، آمار مبتلایان روزانه اش در سه هفته گذشته بیشتر بوده است. ناظران احتمال می دهند که شمار واقعی مبتلایان در این کشور به مراتب بیشتر از آمار رسمی است، زیرا آنجا تعداد آزمایش ها به طرز چشمگیری پایین است.هند حدود یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت دارد و مورد انتقاد شدید از جانب ناظران است، زیرا به گفته آنها، دولت مدت زیادی خطر کرونا را جدی نگرفته و از اعمال اقدامات پیشگیرانه خودداری نموده است.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، این انتقادها را رد نموده و مدعی شده است که دولت از همان اوایل محدودیت های شدید خانگی و مسافرتی اعمال نموده است.

روسیه که در رتبه چهارم جدول قرار گرفته است دوربین حرارتی مخصوص تشخیص ابتلای افراد به بیماری کرونا ساخته است که قرار است کنار نمونه های خارجی در ورودی اماکن عمومی، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و فروشگاه ها نصب شوند تا بیماران را شناسایی نمایند. به گزارش پلج تایمز، این دستگاه نه تنها موارد کرونا را گزارش می دهد بلکه قادر است باکتری ها و مواد سمی را نیز شناسایی کند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس و آمریکا بدترین به لحاظ عملکرد/سرایت کووید ـ19 از شهرها به روستاهای هند

شروع سال تحصیلی خطرناک در آمریکا/پوتین از ثبت دومین واکسن اطلاع داد

آخرین آمار دنیای کرونا؛ شمار مبتلایان به 24 میلیون نزدیک شد

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1410

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 300هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 300هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید