6 نکته که باید درباره خرید بهترین کرم موبر و نحوه استفاده از آن بدانید

به گزارش راوه بلاگ، مدت زمان زیادی است که انسان از روش های مختلف برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می کند، به طوری که گفته می گردد سابقه این کار به مصر باستان برمی گردد. از آنجا که کرم های موبر بدون ایجاد درد موهای بدن را از بین می برند، در بین مردم محبوبیت زیادی دارند. در مقاله امروز خبرنگاران مگ به شما می گوییم که چگونه بهترین کرم موبر صورت و بدن را انتخاب و از آن استفاده کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

6 نکته که باید درباره خرید بهترین کرم موبر و نحوه استفاده از آن بدانید

1. کرم موبر چیست؟

کرم موبر ماده نسبتا غلیظی است که باید آن را روی پوست پخش کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. تیوگلیکولیک اسید (thioglycolic acid) ماده اصلی کرم موبر است. این ماده به شکل نمک های مختلف مانند تیوگلیکولات پتاسیم و تیوگلیکولات کلسیم و همچنین تیوگلیکولیک اسید خالص به کرم اضافه می شود و همراه با سایر مواد تشکیل دهنده آن کراتین را تجزیه می کند تا موها از پوست جدا شوند. کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در مو وجود دارد.

ذکر این نکته ضروری است که کرم های موبر نمی توانند مو را با ریشه از پوست خارج کنند. بنابراین، موها به سرعت رشد می کنند و معمولا در عرض چند روز روی پوست ظاهر می شوند.

استفاده از کرم موبر غالبا بدون درد است، اما احتمال دارد با بویی شبیه تخم مرغ فاسد همراه باشد. چون با تجزیه کراتین سولفید هیدروژن آزاد می شود. البته تولیدکنندگان همیشه در تلاش هستند که راهی برای تغییر بوی این محصول پیدا کنید یا بوی آن را با افزودن ماده ای که عطر دلپذیرتری دارد بپوشانند.

2. چند نوع کرم موبر در بازار وجود دارد؟

شما می توانید از کرم های موبر تقریبا برای از بین بردن موهای تمام نواحی بدن استفاده کنید. بعضی از این کرم ها به طور خاص برای نقاط حساس مانند صورت و ناحیه بیکینی ساخته شده اند. همچنین این روزها محصولاتی در بازار وجود دارد که برای مردان تولید می شوند و می توانند موهای ضخیم را از بین ببرند.

3. کرم موبر در مقایسه با سایر روش ها چه مزایایی دارد؟

وقتی از بهترین روش حذف موهای زائد صحبت به میان می آید، نیازها و ترجیحات افراد مختلف با هم فرق دارد. با این حال، طرفداران کرم موبر از موارد زیر به عنوان مهم ترین مزایای آن نام می برند:

  • بدون درد است؛ بسکمک از روش ها مثل تیغ و وکس کمی درد ایجاد می کنند، اما کرم موبر کاملا بدون درد است. البته قطعا افرادی هستند که نمی توانند به راحتی از این محصول استفاده کنند.
  • روی پوست و مو اثر نامطلوب ندارد؛ کرم موبر ضایعات پوستی کمی به جا می گذارد. همچنین تحریکی که به دلیل استفاده از آن ایجاد می شود معمولا سریع تر از بریدگی های ناشی از تیغ از بین می رود.
  • مقرون به صرفه است؛ قیمت کرم موبر از برندی به برند دیگر فرق دارد و به ناحیه ای از بدن که برای آن فرموله شده است بستگی دارد. حتی کرم موبر مردانه ممکن است از کرم موبر زنانه گران تر باشد. با این حال، استفاده از این محصول در مقایسه با روش هایی که مستلزم مراجعه به سالن های زیبایی هستند، مقرون به صرفه تر است.
  • به راحتی می توان از آن استفاده کرد؛ اگر می ترسید از تیغ استفاده کنید یا نمی خواهید برای حذف موهای زائد خود از شخص دیگری کمک بگیرید، کرم موبر برای شما گزینه خوبی است.

4. خطرات استفاده از کرم موبر چیست؟

به طور کلی کرم های موبر بی خطر تلقی می شوند، اما عوارض احتمالی آن ها ممکن است از سایر روش ها شدیدتر باشد. اگر این محصولات برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند، می توانند باعث سوختگی شیمیایی درجه یک، دو یا حتی سه شوند. به همین دلیل، توجه به موارد زیر بسیار مهم است:

  • در پی مناسب ترین و بهترین کرم موبر بدن یا صورت باشید. به عنوان مثال، هرگز سعی نکنید موهای صورت خود را با کرمی که فقط برای حذف موهای بدن طراحی شده است، از بین ببرید؛ چراکه ممکن است این کار به سوختگی شیمیایی منجر شود که دردناک است و به مراقبت پزشکی نیاز دارد.
  • دقیقا طبق دستورالعمل شرکت سازنده از کرم استفاده کنید. پیروی از دستورالعمل تولیدکننده در مورد مدت زمان استفاده از کرم اهمیت زیادی دارد. تماس طولانی مدت محصول با پوست باعث سوختگی می شود.
  • پوست تان را به طور کامل آبکشی کنید. برای جلوگیری از سوختگی شیمیایی باید مطمئن شوید که کرم موبر را به طور کامل از روی پوست خود پاک کرده اید.
  • مراقبت های بعدی را از قلم نیاندازید. بعد از آبکشی، از کرم التیام بخش یا (بدون عطر) استفاده کنید.

حتی اگر پوست حساسی نداشته باشید، ممکن است استفاده از کرم موبر باعث قرمزی یا سوزش شود. به همین دلیل، همیشه باید ابتدا یک تست پچ (تست حساسیت) انجام دهید؛ یعنی کرم را روی قسمت کوچکی از پوست بمالید و بعد از 24 ساعت واکنش بدن را نسبت به آن بسنجید.

همچنین مهم است که به دقت اطلاعات روی بروشور یا بسته بندی محصول را بخوانید تا با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شوید. با این کار می توانید مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد موجود در کرم حساسیت ندارید.

5. چه کسانی نباید از کرم موبر استفاده کنند؟

تیوگلیکولیک اسید برای همه افراد بی خطر نیست. اگر پوست تان آسیب دیده است، باید مراقب باشید که چه چیزی روی آن قرار می دهید. این احتیاط شامل افراد زیر هم می شود:

  • کسانی که پوست حساس دارند
  • بیماران مبتلا به مسائل پوستی مثل روزاسه، اگزما، پسوریازیس و حتی آفتاب سوختگی
  • افرادی که از محصولات حاوی رتینول یا رتینوئید استفاده می کنند

6. چگونه از کرم موبر استفاده کنید؟

بعد از اینکه بهترین کرم موبر بدن یا بهترین کرم موبر صورت زنانه و مردانه را انتخاب کردید و با تست پچ مطمئن شدید که به آن حساسیت ندارید، می توانید محصول مورد نظر را روی پوست بمالید. در این بخش، روش استفاده از کرم موبر آورده شده است.

مرحله 1؛ پوست خود را بشویید

دست ها و ناحیه ای از بدن که می خواهید روی آن کرم بمالید را بشویید و کاملا خشک کنید.

مرحله 2؛ کرم را روی پوست پخش کنید

کرم را به مقدار کافی و به طور یکنواخت با حرکات ضربه ای روی ناحیه مورد نظر پخش کنید. مطمئن شوید که موها کاملا با کرم پوشیده شده باشند.

مرحله 3؛ صبر کنید

دستورالعمل محصول را بخوانید تا متوجه شوید که کرم تا چه مدت زمانی باید روی پوست باقی بماند. معمولا مدت زمان توصیه شده سه تا 10 دقیقه است.

سعی کنید در این مدت بی حرکت بمانید؛ چون حرکت کردن ممکن است باعث پاک شدن کرم از روی پوست شود، به ویژه اگر آن را روی پاها، زیر بغل و ناحیه تناسلی مالیده باشید.

احساس سوزن سوزن شدن یا خارش خفیف در حین استفاده از کرم موبر طبیعی است، اما اگر احساس درد یا سوزش داشتید، فورا پوست خود را با آب بشویید.

مرحله 4: کرم را از روی پوست بردارید

به آرامی اما محکم، کرم را از روی پوست بردارید. سپس پوست تان را با یک شوینده ملایم صورت یا بدن و آب خنک یا گرم آبکشی کنید. از آب داغ استفاده نکنید، چون باعث تحریک پوست می شود.

مرحله 5: پوست خود را خشک و سپس هیدراته کنید

بعد از آبکشی، از یک کرم التیام بخش برای از بین بردن هر گونه تحریک استفاده کنید. اگر پوست تان خشک است، روی آن یک مرطوب کننده بدون عطر بزنید. از مصرف محصولات حاوی مواد فعال از جمله رتینوئید و اسید بپرهیزید.

معرفی پرفروش ترین کرم های موبر بازار

معرفی محبوب ترین محصولات بهداشتی و آرایشی غالبا چالش برانگیز است. چون این نوع محصولات را باید با توجه به نوع پوست یا موی خود انتخاب کنید و محصولی که برای یک نفر مناسب است، ممکن است برای شما گزینه ایدئالی نباشد. با این حال، در این بخش سعی می کنیم فهرست تعدادی از پرفروش ترین کرم های موبر بازار را در اختیار شما قرار دهیم.

کرم موبر سی گل مدل Body Beauty حجم 100 میلی لیتر

کرم موبر سی گل به دلیل داشتن آلوئه ورا، آلانتوئین و بیزابولول التیام بخش و تسکین دهنده است و به سرعت موهای زائد بدن را از بین می برد. آلوئه ورا خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی دارد، به همین دلیل این محصول باعث نرمی و لطافت پوست می شود و حساسیت ایجاد نمی کند.

کرم موبر بدن رینبو مدل Aloevra حجم 100 میلی لیتر

محصول پرفروش دیگر کرم موبر رینبو است که برای حذف موهای زائد بدن فرموله شده است. این کرم حاوی عصاره آلوئه ورا است و در کمتر از سه دقیقه می تواند موهای زائد را از بین ببرد و پوست را لطیف و شاداب کند.

کرم موبر صورت سی گل حجم 50 میلی لیتر

برای از بین موهای زائد صورت باید محصولی را انتخاب کنید که به طور اختصاصی برای استفاده روی پوست حساس صورت تولید شده باشد. از محصولات مناسب پوست صورت می توان به کرم موبر سی گل اشاره کرد که توانسته است رضایت بسکمک از مصرف کنندگان را جلب کند. این محصول حاوی عصاره های گیاهی لیمو، پاپایا، سنتلا و روغن کالاندولا است و ضمن از بین بردن موهای زائد صورت، باعث لطافت پوست می شود. کرم موبر سی گل حاوی مرطوب کننده است و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

کرم موبر بدن هیدرودرم حجم 75 میلی لیتر

کرم موبر هیدرودرم مرطوب کننده و التیام بخش بوده و از اوره، ژل آلوئه ورا، گلیسیرین و بیزابولول تشکیل شده است. بیزابولول که از گیاه بابونه به دست می آید و آلوئه ورا هر 2 خاصیت ضدالتهابی دارند و از ایجاد عوارض ناخواسته جلوگیری می کنند. اوره هم با تقویت سد دفاعی پوست به حفظ رطوبت آن کمک می کند.

کرم موبر صورت و بدن هیدرودرم مناسب برای پوست حساس حجم 330 میلی لیتر

اگر در پی بهترین کرم موبر صورت برای پوست حساس هستید، کرم موبر هیدرودرم را به شما توصیه می کنیم که می توانید از آن برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن استفاده کنید. این محصول که برای استفاده مردان تولید شده است، بدون ایجاد خارش و التهاب موهای ناخواسته و ضخیم را از بین می برد و در عین حال رطوبت طبیعی پوست را حفظ می کند.

کلام پایانی

کرم موبر یک گزینه عالی برای از بین بردن موهای زائد است. استفاده از بهترین کرم موبر برای بیکینی، صورت یا سایر نقاط بدن مقرون به صرفه و بدون درد است و شما را از رفتن به سالن های زیبایی بی نیاز می کند. با این حال، این محصول برای همه مناسب نیست و ممکن است عوارض جانبی شدید داشته باشد. افرادی که پوست حساس یا آسیب دیده دارند یا به بیماری های پوستی مزمن مبتلا هستند، نباید از کرم موبر استفاده کنند.

اگر بعد از خواندن این مقاله به این نتیجه رسیدید که کرم موبر برای شما مناسب است، برای خرید آن به نوع پوست تان توجه کنید. همچنین ابتدا تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

منابع: health.clevelandclinic, webmd, realsimple

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3085

به "6 نکته که باید درباره خرید بهترین کرم موبر و نحوه استفاده از آن بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته که باید درباره خرید بهترین کرم موبر و نحوه استفاده از آن بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید