از بین بردن جای آبله مرغان به کمک روش های خانگی و پزشکی

به گزارش راوه بلاگ، انگیزه - آرایش و زیبایی - آبله مرغان یک ویروس بسیار مسری است که اغلب مردم آن را یک بار در طول زندگی خود (معمولا در دوران کودکی) تجربه خواهند کرد، این بیماری می تواند به اثرات ماندگاری از جمله جای دانه های آبله مرغان منجر شود. به احتمال زیاد زخم ها در صورتی ایجاد می شوند که فرد دانه ها را خراش دهد. زخم های ناشی از آبله مرغان ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشند، به خصوص اگر روی قسمت های قابل مشاهده بدن مثل چهره قرار داشته باشند.

از بین بردن جای آبله مرغان به کمک روش های خانگی و پزشکی

حذف و از بین بردن جای آبله مرغان تلاش و شکیبایی زیادی می طلبد، اما درمان های دارویی و دستورالعمل های پزشکی بسکمک نیز وجود دارد که ممکن است به کاهش آن ها کمک کند. طیف وسیعی از درمان های خانگی و درمان های پزشکی ممکن است به کاهش و از بین بردن جای آبله مرغان کمک کند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

درمان های خانگی

مادران، کرم را روی بدن بچه هایشان و بر روی جای دانه های آبله مرغان قرار داده و ماساژ می دهند. فرد باید قبل از استفاده از محصولات طبیعی برای کاهش آثار آبله مرغان، با پزشک خود مشورت کنند. برخی از مردم محصولات طبیعی را برای حذف آثار آبله مرغان بر روی پوست توصیه می کنند. اما بهتر است قبل از استفاده از یک محصول طبیعی برای حذف جای آبله مرغان، با پزشک صحبت کنید.

محصولات طبیعی که افراد ممکن است برای از بین بردن جای آبله مرغان استفاده کنند، عبارتند از:

  • آلوئه ورا
  • جو
  • کره کاکائو
  • روغن پونه کوهی
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن جوجوبا
  • کره بادام زمینی
  • عصاره لیمو
  • عسل
  • جوش شیرین

در بیشتر مواقع، این مواد برای حفظ سلامتی پوست و یا حذف آثار آبله مرغان مفید هستند، اما تحقیقات کمی برای تایید موثر بودن آن ها، وجود دارد. با این حال، محققان قابلیت مواد زیر را برای حذف آثار مورد آزمایش قرار داده اند.

1. ویتامین E

محققان در سال 2016 استفاده از ویتامین E را به عنوان یک روش درمانی برای حذف آثار آبله مرغان، معرفی کردند. در حالی که برخی مطالعات نشان داده اند ویتامین E منجر به بهبود قابل توجهی از این آثار می شوند، برخی دیگر فواید استفاده از ویتامین E را گزارش نکرده اند. برخی مطالعات نشان می دهند که ویتامین E موجب عوارض جانبی نظیر خارش می گردد. افرادی که مایل به استفاده از یک کرم ویتامین E هستند باید ابتدا با یک متخصص پوست صحبت کنند.

2. روغن گل رز

تحقیقات سال 2015 نشان داد که کاربرد روزانه روغن گل رز روی جای آبله مرغان طی 12 هفته ظاهر آن ها را بهبود داده و به کاهش التهاب، قرمزی و تغییر رنگ آن کمک می کند.

3. لایه برداری

لایه برداری فرآیندی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. ایجاد جای آبله مرغان ممکن است به حذف برخی از بافتهای فرسوده پوست و یا بی رنگ کردن آنها کمک کرده و بافت جوان زیر آن را آشکار سازد. لایه برداری می تواند یا مکانیکی یا شیمیایی باشد. نوع مکانیکی آن شامل اسکراب صورت، سنگ های پامیک و لووف ها هستند که همه آنها بافت خشن داشته و می توانند سلول های پوست مرده را از بین ببرند. لایه برداری شیمیایی شامل برخی از لوسیون ها و پمادهای بدن هستند که حاوی مواد شیمیایی بوده و برای از بین بردن سلول های قدیمی پوست و آشکار کردن پوست زیرین استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: از بین بردن جوش سرسیاه روی بینی به کمک روش های خانگی

4. کرم های ضدعفونی کننده

برخی از کرم ها و پمادهای ضد عفونی کننده به از بین بردن جای آبله مرغان کمک می کنند. افراد مبتلا باید به دنبال محصولات حاوی رتینول و گلیکولیک اسید باشند که در محصولات درمان آکنه رایج هستند. مطالعه ای نشان داده است که درمان با این ترکیبات منجر به بهبود قابل توجه آثار آکنه در بیش از 90 درصد از شرکت کنندگان شده است.

5. ورقه های ژل سیلیکونی

ورقه های ژل سیلیکونی باید هر روز برای مدت ثابت به طور کلی تا 6 ماه بر روی جای زخم ها قرار داده شوند، ورقه ها به مرطوب کردن بافت زخمی کمک کرده و به از بین رفتن جای زخم ها کمک قابل توجهی می کند.

از بین بردن جای آبله مرغان با درمان های پزشکی

برخی افراد ترجیح می دهند که برای حذف آثار آبله مرغان، از درمان های پزشکی کمک بگیرند. برای آسیب های شدید درمان حرفه ای بهترین گزینه است. این درمان ها شامل موارد زیر خواهد بود.

1. تزریق مواد پرکننده (fillers)

پرکننده ها می توانند در درمان زگیل ها و زخم های ناشی از آبله مرغان یا آفتاب سوختگی موثر باشند. برای این کار، پزشکان مواد ایمن و سازگار با بدن، مانند چربی یا اسید هیالورونیک را در محل زخم، تزریق می کنند تا زخم ها محو شوند. نکته لازم در خصوص استفاده از این روش این است که پرکننده ها در طول زمان خراب می شوند؛ بطوری که هر 6 ماه یکبار، تکرار برای ترمیم آنها لازم خواهد بود.

2. درم ابریژن و میکرودرم ابریژن

درم ابریژن بیشتر بر روی پوست صورت خانم ها انجام می گردد. درم ابریژن و میکرودرم ابریژن ظاهر زخم را بهبود می بخشند. هر دو آنها تکنیک هایی مشابه هستند که می توانند برای بهبود ظاهر بافت اسکار یا جای آبله مرغان موثر باشند.

میکرودرم ابریژن: متخصص پوست با استفاده از یک دستگاه جریان دهنده کریستال های ظریف اکسید آلومینیوم بر روی پوست، بافت زخم را از بین برده و به لایه برداری سریع کمک می کند. پس از آن کریستال ها از سطح پوست جمع شده و در نتیجه اینکار، جریان خون و سلول های فیبروبلاست در آن قسمت ها بیشتر شده نهایتاً پوست ترمیم شده و با طراوت می گردد.

روش میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جای آبله مرغان

درم ابریژن: با استفاده از یک دستگاه چرخان، به سرعت لایه های قدیمی و جای زخم های عمیق مثل جای آبله مرغان را از بین می برند.

3. لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی مانند دستگاه های مکانیکی، لایه های بالایی پوست را از بین می برند. پزشکان برای این کار از اسید قوی استفاده می کنند تا لایه های قدیمی تر پوست را تجزیه کرده و لایه های جوان تر زیر پوست را ظاهر سازند. بنابراین بافت اسکار یا جای آبله مرغان به اندازه قابل توجهی محو می گردد. توجه داشته باشید که پوست تا چندین روز پس از استفاده از لایه بردارهای شیمیایی، منقبض خواهد شد.

4. میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نیز ممکن است به از بین بردن جای آبله مرغان کمک کند. برای انجام اینکار، پزشکان ابتدا یک داروی بی حس کننده را در ناحیه ای نزدیک جای زخم تزریق می کنند. سپس دستگاه کوچکی را با پوششی از سوزن های کوچک داخل ناحیه فرو می برند تا به طور مرتب پوست را سوراخ کنند. این سوزن ها، سلول های پوست را جهت تولید کلاژن تحریک می کنند. با این حال انجام این کار ممکن است به خونریزی پوستی منجر گردد. بسکمک از مردم به چندین جلسه مشاوره، قبل از به نتیجه رسیدن، نیاز دارند.

5. تراشیدن

تراشیدن جای زخم آبله مرغان، یکی دیگر از روش های از بین بردن آن بشمار می آید. برای انجام این کار، پزشکان می توانند جای عمیق زخم را با تراشیدن از بین ببرند و سپس پوست را در آن ناحیه به هم بچسبانند. ممکن است افرادی که جای زخم عمیق و یا سوراخ سوراخ شده دارند، راضی باشند؛ زیرا جای زخم فقط به صورت بخیه و خطی کوچک بر روی پوست باقی خواهد ماند.

6. لیزر درمانی

انواع مختلفی از روش های لیزر درمانی به از بین بردن جای آبله مرغان کمک خواهد کرد. لیزر درمانی در حال حاضر یکی از رایج ترین روش های درمان زخم ها و جای زخم ها از جمله جای آبله مرغان بشمار می آید. در این روش از نور با انرژی بالا برای کاهش ظاهر زخم ها استفاده می کنند.

نکات مهم پیش گیری از به جای ماندن آثار آبله مرغان

آنتی هیستامین

برخی از افراد مبتلا به آبله مرغان ممکن است احساس کنند، آنتی هیستامین می تواند به تسکین خارش کمک می کند.اما

باید اقدامات پیشگیرانه لازم را برای کاهش خطر به جای ماندن آثار ناشی از آبله مرغان، انجام دهند. این اقدامات می تواند شامل موارد زیر باشد:

اجتناب از خراشیدن: خراشیدن جای زخم ها و یا زخم های دلمه شده به بدتر شدن بافت زخم منجر می گردد.

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام اوقات: استفاده از کرم ضد آفتاب به جلوگیری از تیره تر شدن جای زخم کمک می کند. دانه های تیره تر بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار دارند، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب قوی با SPF حداقل 30 به کاهش آن ها کمک می کند.

مرطوب نگه داشتن پوست: مرطوب نگه داشتن پوست در طول شیوع بیماری مفید است.

استفاده از آنتی هیستامین: در برخی افراد، استفاده از آنتی هیستامین های مجاز، به کاهش آثار بیماری شان کمک می کند.

نتیجه:

بسکمک از درمان ها برای کمک به حذف آثار آبله مرغانموجود هستند. درمان های خانگی می توانند به افراد با زخم های خفیف کمک کنند در حالی که درمان های پزشکی برای موارد شدیدتر در دسترس هستند.

افراد مبتلا به آبله مرغان باید قبل از هر کاری، از پزشک یا متخصص پوست سوال کند که بهترین راه از بین بردن جای زخم هایشان چیست. برای جلوگیری از جای آبله مرغان، اجتناب از خراشیدن زخم ها بسیار ضروری است.

برگرفته از: medicalnewstoday.com

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1453

به "از بین بردن جای آبله مرغان به کمک روش های خانگی و پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن جای آبله مرغان به کمک روش های خانگی و پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید