گپ تحصیلی چیست؟ ، عبور از سد گپ تحصیلی برای مهاجرت پیروز

به گزارش راوه بلاگ، افراد بسیاری دوست دارند که به کشورهای خارجی مهاجرت نمایند و زندگی جدیدی را در آن کشور داشته باشند. مهاجرت تحصیلی یکی از موثرترین راه ها برای رسیدن به هدف مهاجرت است که بسیاری از مردم این روش را انتخاب می نمایند. اما در راه مهاجرت تحصیل موانع بسیاری وجود دارد و متقاضیان این روش باید بتوانند به خوبی از همه آن ها عبور نمایند. گپ تحصیلی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که ممکن است با آن روبرو شوید. اما داشتن این مشکل مهاجرتی نباید سبب گردد که از هدفتان منصرف شوید، بلکه راه هایی وجود دارد تا با انجام دادن آن ها بتوان مشکل گپ تحصیلی را رفع کرد که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

گپ تحصیلی چیست؟ ، عبور از سد گپ تحصیلی برای مهاجرت پیروز

گپ تحصیلی به چه معناست؟

اگر چند قدمی در جهت مهاجرت تحصیلی حرکت نموده باشید، حتما اسم گپ تحصیلی برای شما آشنا است. اما ممکن است که بعضی از افراد هیچ شناختی نسبت به این موضوع نداشته باشند. گپ تحصیلی یا Study Gap به فاصله زمانی بین دو مقطع تحصیلی گفته می گردد. معمولا دوره های تحصیلی به صورت پیوسته طی می شوند اما بعضی مواقع ممکن است که بعضی از دانشجویان نتوانند بلافاصله نسبت به ادامه تحصیل در مقطع بعدی اقدام نمایند و مدتی بعد بخواهند تحصیلات خود را ادامه دهند. در بعضی از این موارد فاصله بین دو مقطع زیاد شده و مسائلی را به وجود می آورد.

به طور کلی هر ساله نظام آموزشی بیشتر کشورهای جهان تغییر نموده و سرفصل های درسی جدیدی برای تدریس به دانشجویان قرار داده می گردد. به همین دلیل زمانی که یک دانشجو بین دو مقطع تحصیلی خود فاصله می اندازد، هیچ شناختی نسبت به درس ها و مطالب آموزشی جدید ندارد. دلیل دیگر این است که بسیاری از کارشناسان معتقدند زمانی که فاصله بین دو مقطع تحصیلی زیاد می گردد، دانشجو دیگر آمادگی لازم برای تحصیل در مقطع تحصیلی جدید را نداشته و اگر هم به دوره آموزشی وارد گردد نمی تواند نمره قبولی را کسب کند.

به همین دلیل زمانی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنید، گپ تحصیلی در سابقه تحصیلی شما اهمیت بسیار زیادی دارد. کمیته ارزشیابی دانشگاه های خارجی هرساله برای پذیرش دانشجو پرونده تک تک دانشجویان را آنالیز نموده و اگر میزان گپ تحصیلی از حدی بیشتر باشد، به راحتی درخواست پذیرش دانشجو را رد می نمایند. از طرف دیگر آنالیز میزان گپ تحصیلی فقط به کمیته آموزشی دانشگاه های خارجی ختم نمی گردد و آفیسر سفارت کشورها هم به این مووضع برای صدور ویزا اهمیت می دهند.

با چه میزان گپ تحصیلی می توان مهاجرت کرد؟

معمولا میزان گپ تحصیلی برای مقطع کارشناسی دو تا سه سال بوده و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نباید میزان گپ تحصیلی داوطلب از پنج سال عبور کند. اگر از داوطلبان مقطع دکترا هستید، میزان گپ تحصیلی اهمیت چندانی نخواهد داشت. اما تجربه کاری و فعالیت دانشجو در پروژه های علمی در این دوره تاثیر بسیار زیادی دارد و بهتر است که رزومه کاملی برای پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا داشته باشید. به طور کلی رویکرد دانشگاه ها نسبت به مسئله گپ تحصیلی متفاوت است و باید دانشگاه مورد نظر از لحاظ حساسیت روی گپ تحصیلی مورد آنالیز قرار بگیرد.

همانطور که در بخش قبلی مطلب گفته شد سفارت ها هم به این نکته توجه ویژه ای دارند. دقت کنید که مسئله دریافت پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی دو گزینه کاملا جدا از هم هستند. بعضی از افراد این باور را دارند که با دریافت پذیرش راه آن ها برای ورود به کشور مقصد باز می گردد. اما سفارت بعضی از کشورها روی مسئله گپ تحصیلی بسیار حساس هستند. تجربه ها نشان می دهد که آفیسر سفارت کشورهایی مثل آلمان، کانادا و آمریکا سحتگیری بسیاری روی گپ تحصیلی دارند.

مواردی وجود داشته که داوطلب پیروز به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر شده است اما زمانی که برای مصاحبه حضوری به سفارت مراجعه نموده است، آفیسر پرونده به خاطر گپ تحصیلی زیاد درخواست داوطلب را برای صدور ویزای تحصیلی رد نموده است. به همین دلیل است که هنگام ارائه مدارک در سفارت باید مدارک معتبری را برای توجیه گپ تحصیلی داشته باشید. در ادامه مطلب راه هایی را معرفی می کنیم که برای توجیه کردن مسئله گپ تحصیلی کاربرد دارند و بسیاری از دانشگاه ها و سفارت های کشورهای خارجی این دلایل را قبول می نمایند.

استفاده از خدمت سربازی برای عبور از مشکل گپ تحصیلی

آقایانی که کارت خاتمه خدمت دارند می توانند از مسأله خدمت سربازی برای توجیه گپ تحصیلی خود استفاده نمایند. مدت سربازی در ایران به 24 ماه تغییر نموده است و می تواند دلیل خوبی برای توجیه گپ تحصیلی باشد. بسیاری از این کشورها خدمت سربازی را دلیل خوبی برای توجیه گپ تحصیلی می دانند. البته در هنگام مصاحبه و ارسال مدارک برای دانشگاه باید ترجمه رسمی مدارک مربوط به خدمت سربازی را به همراه خود داشته باشید.

گپ تحصیلی به خاطر بیماری

بعضی از دانشجویان به دلیل بیماری های مشکل نتوانستند به موقع برای تحصیل در مقطع تحصیلی جدید حاضر شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید می توانید با ارائه مدارک پزشکی مورد احتیاج برای عبور از مشکل گپ تحصیلی بهره ببرید. هرچقدر که طول دوره درمان بیماری بیشتر باشد، میزان بیشتری از میزان گپ تحصیلی دانشجو را پوشش می دهد.

متاهل بودن و تاثیر آن روی گپ تحصیلی

افراد متاهل می توانند از مسکلات زندگی و عظیم کردن بچه ها برای توجیه گپ تحصیلی استفاده نمایند. البته این دلیل تنها 2 تا 3 سال از میزان گپ تحصیلی را جبران می نماید و اگر گپ تحصیلی 8 یا 9 ساله دارید، انتخاب این روش تاثیر چندانی برای پیروزیت در مهاجرت تحصیلی شما نخواهد داشت.

استفاده از مشاورین متخصص برای برطرف مشکل گپ تحصیلی

موسسه های بسیاری وجود دارند که در زمینه اعزام دانشجو به کشورهای خارجی فعالیت می نمایند. صباپلن یکی از بهترین موسسه های فعال در امور مهاجرتی است که با استفاده از خدمات آن می توانید جهت مهاجرت خود را هموار کنید. ممکن است طی انجام مراحل مهاجرت تحصیلی با مسائل گوناگونی مثل گپ تحصیلی روبرو شوید. متخصصین صبا پلن طی انجام تمامی این مراحل به داوطلبان مهاجرت تحصیلی مشاوره می دهند تا بتوانند به سادگی از این مسائل عبور نمایند. استفاده از خدمات صباپلن باعث می گردد تا دیگر نگران انجام مراحل مختلف مهاجرت خود نباشد، زیرا حرفه ای ترین ها این کار را برای شما انجام خواهند داد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1732

به "گپ تحصیلی چیست؟ ، عبور از سد گپ تحصیلی برای مهاجرت پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گپ تحصیلی چیست؟ ، عبور از سد گپ تحصیلی برای مهاجرت پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید