گردشگری مذهبی و سلامت راهکارهایی نوین برای توسعه گردشگری در ایلام

به گزارش راوه بلاگ، نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: از راهکارهای نوین برای توسعه صنعت گردشگری در ایلام نگاه ویژه به بخش گردشگری مذهبی و سلامت است.

گردشگری مذهبی و سلامت راهکارهایی نوین برای توسعه گردشگری در ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان، سارا فلاحی نماینده استان روز 30 تیر 99 در نشستی که با عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و معاونان اداره کل داشت، اظهار کرد: امروزه صنعت جهانگردی در بسیاری از کشورها نه تنها نمودی از هویت فرهنگی محسوب می گردد بلکه یکی از منابع مهم کسب درآمد نیز به شمار می رود.

او با بیان اینکه از جاذبه های مذهبی استان، زیارتگاه ها و اماکن مقدس است که هر ساله تعداد زیادی از جهانگردان و مسافران را در اقصی نقاط کشور به سوی خود جذب می نماید، افزود: امروزه جهانگردی به عنوان عظیم ترین و پیچیده ترین پدیده جامعه بشری فعالیت های مختلفی را در بر می گیرد و این قابلیت را دارد که برای اقشار مختلف جامعه کسب و کار هایی را ایجاد کند.

این مقام مسئول توضیح داد: بسیاری از کشورهای جهان که از منابع طبیعی همچون نفت و گاز بهره مند نیستند، تمام امکانات خود را صرف جذب جهانگرد می نمایند و با همین روش به اداره امور مملکت خویش می پردازند، البته در کشور به ویژه در استان ایلام نیز جاذبه های مختلف طبیعی، تاریخی، فرهنگی و زیارتی متعددی وجود دارد که در صورت برنامه ریزی مطلوب، می تواند به گسترش صنعت توریسم یاری کند.

فلاحی گفت: توجه به ایجاد زیرساخت های جهانگردی زیارت یکی از مهم ترین عوامل توسعه جهانگردی است، زیرا در حال حاضر بسیاری از جهانگردان علاقه مند به سفر با انگیزه های دینی و مشاهده اماکن زیارتی هستند که توجه به این موضوع علاوه بر منافع مالی مزایای دیگری نیز برای استان دارد.

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از راهکارهای توسعه جهانگردی در استان، توجه ویژه به جهانگردی سلامت دانست و بیان کرد: عوامل برندسازی در حوزه درمان، هماهنگی کامل نهاد های مرتبط با جهانگردی درمانی، وجود نهاد بین بخشی متولی و سیاست گذار و زیرساخت های لازم در بخش بیمارستان های مجهز و... است که حائز اولویت در توسعه جهانگردی سلامت است.

او با بیان اینکه صنعت توریسم در حال حاضر به یکی از مهم ترین منابع تأمین درآمد ارزی و مالی و همچنین ایجاد فرصت شغلی تبدیل شده است، یادآور شد: جهانگردی سلامت آثار قابل توجهی بر اقتصاد شهر و توسعه آن دارد. با این وجود در صورتی که از این قابلیت های بالقوه استفاده نگردد، نمی توان از مزایای حاصل از این صنعت بهره مند شد، توسعه سریع تر جهانگردی سلامت مستلزم به کارگیری منابع موجود، بازاریابی و اطلاع رسانی خدمات درمانی است که سیاستگذاران و مدیران استانی باید برنامه و دستورالعمل مدون برای شاخه های جهانگردی سلامت تدوین نمایند.

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه بیشتر به زیرساخت ها از طرف متولیان این صنعت برای مشتری گرایی و توسعه بازار تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و همکاری بین بخشی در سطح عملیات برای پاسخ گویی بهتر به جهانگردان سلامت امری ضروری به نظر می رسد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1201

به "گردشگری مذهبی و سلامت راهکارهایی نوین برای توسعه گردشگری در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مذهبی و سلامت راهکارهایی نوین برای توسعه گردشگری در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید