کشف یک کشتی در روستای انبارسر شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش راوه بلاگ، ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، کشف یک کشتی در روستای انبارسر شهرستان آستانه اشرفیه صورت پذیرفت.

کشف یک کشتی در روستای انبارسر شهرستان آستانه اشرفیه

ولی جهانی (معاون میراث فرهنگی گیلان) گفت: براساس گزارش دهیاری روستای انبارسر به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستانه اشرفیه و پس از انجام بازدید و بررسی های کارشناسی، بقایای یک فروند کشتی به طول 48 متر در فاصله 300 متری از ساحل دریا کشف شد.

معاون میراث فرهنگی گیلان افزود: در بررسی های اولیه کارشناسان از این کشتی، شواهد حاکی از حرکت آن از مبدأ روسیه به سمت استان گیلان و پهلوگیری آن در این منطقه است که به علت ناتعیینی این کشتی دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است.

جهانی افزود: بخش عمده ای از این کشتی در حال حاضر در زیر ماسه مدفون شده و برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر نیاز به انجام بررسی های کارشناسی بیشتر در این مورد است.

او همچنین افزود: مراجعه به اسناد، متون تاریخی و همچنین انجام کاوش های باستان شناسی می تواند اطلاعات بیشتری در این خصوص قدمت و کاربری کشتی مذکور را تعیین کند، اما با احصای تعیینات آن و مقایسه این اطلاعات با سایر کشتی های کشف شده در ساحل دریای خزر میتوان قدمت آن را مرتبط با اواخر دوره صفوی و اوایل دوره قاجار در نظر گرفت هرچند که صحت و دقت نظریه فوق تا حدود زیادی به مطالعات آزمایشگاهی و انجام کاوش های دقیق باستان شناسی منوط است.

ولی جهانی گفت: تا کنون چهار فروند کشتی در سواحل شهرستان های رودسر تا آستارا مورد شناسایی قرار گرفته که در خصوص نحوه نگهداری و حفاظت از این کشتی ها برابر تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل بنادر و کشتیرانی با پژوهشکده باستان شناسی کشور، رایزنی هایی اجرا شده که تعیین تکلیف نهایی این کشتی ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2689

به "کشف یک کشتی در روستای انبارسر شهرستان آستانه اشرفیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک کشتی در روستای انبارسر شهرستان آستانه اشرفیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید