کشف قارچ عنکبوت کُش در جنگل های برزیل

به گزارش راوه بلاگ، دانشمندان تصور می نمایند که گونۀ جدیدی از قارچ های انگلی را کشف نموده اند که بومی جنگل های بارانی برزیل است و شکار مخصوصش عنکبوت های دریچه ساز هستند. این ارگانیسم خاص و کمیاب رنگ ارغوانی زیبایی دارد و متعلق به خانواده ای از قارچ هاست که به سراغ جانوران بی مهره می روند و با آلوده کردن آن ها کنترل رفتارشان را در دست می گیرند.

کشف قارچ عنکبوت کُش در جنگل های برزیل

به گزارش فرادید، تصویری که در بالا می بینید قارچی را نشان می دهد که اطراف بدن یک عنکبوت دریچه ساز را فرا گرفته و از درون لانۀ عنکبوت بیرون زده است. محققان می گویند هنوز شواهدی از اینکه این قارچ تازه کشف شده کنترل رفتار قربانیانش را قبل از مرگ به دست می گیرد وجود ندارد؛ اما این احتمال هست که این گونه نیز مانند خویشاوندانش، با کنترل قربانی، آن را به سمت محلی که برای زندگی قارچ مناسب است سوق بدهد.

این گونۀ نو در ماه نوامبر 2022 و در جریان سفری تحقیقاتی در جنگل های شمال ریودوژانیرو کشف شد. دکتر João Araújo، قارچ شناس برزیلی که این گونه را کشف نموده است می گوید: این گونه واقعا زیباست و از معدود قارچ های ابریشمی است که رنگش ارغوانی است. ما چیز زیادی دربارۀ این خانواده از قارچ ها نمی دانیم، چون تحقیقات کمی دربارۀ آن ها اجرا شده و فقط در نقاط معدودی از جهان از جمله در تایلند مشاهده شده اند. این اولین بار است که ما نمونه ای از این خانواده را در برزیل یافته ایم.

(گونۀ دیگری از قارچ انگلی که عنکبوت دروگر را شکار نموده است)

جنگل های بارانی برزیل یکی از غنی ترین زیست بوم های جهانست که برخی از جانوران یافت شده در آن در هیچ جای دیگر جهان دیده نشده اند. در سفر تحقیقاتی صورت گرفته در این جنگل ها که با هدف یافتن گونه های نو صورت گرفته بود، جمعی از دانشمندان با تخصص هایی در رابطه با قارچ ها، قورباغه ها، مار ها و سایر جانوران حضور داشتند. این تیم از آخرین تکنولوژی های قابل حمل برای ردیابی ژنوم های قارچ استفاده نموده اند.

آن ها فکر می نمایند در همین سفر گونه های دیگری از قارچ های انگلی را نیز کشف نموده اند که برای اعلام رسمی آن به آنالیز های بیشتری احتیاج دارند. دو مورد از این گونه های احتمالا نو، قارچ های انگلی ای هستند که عنکبوت های دروگر و سرگین غلطان ها را شکار می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 3026

به "کشف قارچ عنکبوت کُش در جنگل های برزیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف قارچ عنکبوت کُش در جنگل های برزیل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قارچ عنکبوت کُش در جنگل های برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید