کارهایی که نباید در برزیل انجام دهید!

به گزارش راوه بلاگ، تصویرسازی شگفت انگیز از برزیل همیشه این کشور را در فهرست برترین مقاصد گردشگری دنیا قرار داده است. با این حال، گزارش های مربوط به جرائم باندهای فروش مواد مخدر هرگز از دید رسانه های بین المللی پنهان نمانده اند. این امر موجب خلق تصویری متناقض از یک سرزمین استوایی از یک سو و کشوری خطرناک از سویی دیگر شده و گردشگران را برای ملاقات یا عدم ملاقات از برزیل به شک انداخته است. این مقاله یاری می نماید تا با رعایت موارد زیر، شک و شبهه های شما برای سفر به برزیل رفع گردد.

کارهایی که نباید در برزیل انجام دهید!

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

از رفتن به مناطق دورافتاده نهراسید

مناطقی نظیر ریودوژانیرو ، آمازون، آبشارهای ایگواسو و سائوپائولو بدون شک ارزش بازدید را دارند. با این حال، از رفتن به مناطق دورافتاده تر برای ماجراجویی نظیر بونیتو (Bonito)، فورتالِزا (Fortaleza)، ناتال (Natal)، سانتا کاتارینا (Santa Catarina)، بِلم (Belem) و ایلیا گرانده (Ilha Grande) ترس به دل خود راه ندهید.

کیف خود را بر روی زمین رها نکنید

سه دلیل خوب برای این کار وجود دارد؛ اول اینکه کیف شما در معرض خطر سارقی قرار می گیرد، زیرا برداشتن کیف و فرار کردن برای یک سارق، احتمالاً در زمانی که حواس شما پرت شده، کار بسیار آسانی است. دوم اینکه برزیل یک کشور استوایی با خزندگان فراوانی است و اگر شما کیف خود را بر روی زمین بگذارید، ممکن است یکی از آن ها به داخل کیفتان بخزد. دلیل آخر اینکه گذاشتن کیف بر روی زمین در برزیل، موجب بدشانسی می گردد. این موضوع یکی از آن دسته خرافاتی محسوب می گردد که در جامعه برزیلی ریشه دوانده است. مهم نیست که به این موضوع باور داشته باشید یا نه، اگر کیف خود را بر روی زمین بگذارید، فردی به شما برای این کار تذکر خواهد داد.

با وسایل قیمتی خود در اطراف گشت نزنید

برزیل روزگار سختی را در جدال با رسانه هایی سپری می نماید که سعی در به تصویر کشیدن چهره منفی این کشور در رابطه با آمار جرم و جنایت دارند. درحالی که این وقایع بدون شک بی پایه و اساس نیستند، بیشتراً در مناطق فقیرتر و تحت تسلط باندهای مواد مخدر رخ می دهند؛ به عبارتی دیگر، این مناطق دور از محوطه های گردشگری مهم قرار دارند. واقعیت این است که بیشتر گردشگران به مقصد برزیل، این کشور را بدون حادثه ای ناگوار ترک می نمایند. با این حال، حادثه خبر نمی نماید و بهتر است برای جلوگیری از انجام آن هر کاری کنید؛ وسایل قیمتی خود را در هتل قرار دهید، در خیابان از تلفن همراه استفاده نکنید و کیف خود را به صورت اریب بر روی شانه بیندازید.

در زاغه نشین ها پرسه نزنید

بعضی از زاغه نشین های برزیل نظیر ویدیگال (Vidigal) در ریودوژانیرو امن هستند. با این حال، بیشتر زاغه نشین ها برای مراجعه توصیه نمی شوند، مگر اینکه یک راهنمای محلی شما را در این سفر همراهی کند. از آنجایی که بسیاری از زاغه نشین ها در اختیار گروه های مواد مخدر قدرتمند و غیرقانونی قرار دارند، اگر آن ها شما را در حوزه تحت کنترل خود ببینند، برایشان یک تهدید خواهید بود و قبل از پرسیدن هرگونه سؤالی به آن واکنش نشان می دهند. اگر یک خودرو اجاره نموده اید، به دقت جهت حرکت خود را بر روی نقشه آنالیز کنید؛ زیرا بعضی مواقع جی پی اس به طور اتفاقی شما را به سمت زاغه نشین ها راهنمایی می نماید. قبل از رانندگی از مسئولین هتل یا یک دوست محلی برای تائید جهت صحیح حرکت خود سؤال کنید.

به طور شخصی راهی پارک های ملی برزیل نشوید

بدون شک می توانید از بعضی پارک های ملی برزیل، نظیر جنگل تیجوکا در ریو، به صورت انفرادی دیدن کنید. این جنگل از امنیت بالایی برخوردار است. با این حال، دیگر پارک های جنگلی برزیل همیشه تمام کوشش خود را به به کار می گیرند تا بهترین و قابل اتکاترین راهنماها را در اختیار گردشگر ها قرار دهند. دو جنگل پانتانال (Pantanal) و جنگل بارانی آمازون در این دسته قرار دارند. هردوی این جنگل ها مکان های فوق العاده جذابی به نظر می رسند، اما برای کاوشگران بی تجربه که ممکن است در جنگل گم شوند، بسیار خطرناک هستند.

برزیل را بدون امتحان کردن غذاهای آن ترک نکنید

گاهی اوقات امتحان کردن یک ساندویچ مک دونالد یا بعضی از انواع فست فودها ما را به یاد خانه می اندازد، اما ترک این کشور بدون امتحان کردن غذاهای محلی برزیلی به معنی از دست دادن یک چیز عظیم است. از پائو دو کیجوهای (pão de queijo) داغ یا همان نان و پنیر در اول صبح برای صبحانه گرفته تا فِیجوادا (feijoada) یا خوراک گوشت و لوبیا برای شام، برزیل ده ها غذای منحصربه فرد دارد که باید آن ها را امتحان کرد. اگر به شیرینی و شکلات علاقه مند هستید، ترافل برزیلی را از دست ندهید.

تصور نکنید همه به زبان انگلیسی تسلط دارند

همه در برزیل به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند. به علاوه این خیال خام را از سرتان بیرون کنید که می توانید با کمی صحبت به زبان اسپانیایی، به خواسته های خود برسید. درواقع زبان اسپانیایی به زبان پرتغالی شباهت هایی دارد، اما همچنان متفاوت است و مردم برزیل متوجه صحبت های شما نخواهند شد. بهترین کاری که می توان انجام داد، کوشش برای یادگیری چند عبارت به زبان پرتغالی است. برزیلی ها عاشق مردمی هستند که تمام کوشش خود را برای برقراری ارتباط به زبان پرتغالی به خرج می دهند.

مراقب محل شنای خود باشید

به 3 دلیل باید مراقب محل شنای خود در برزیل بود؛ دلیل اول اینکه بعضی از آب های این کشور آلوده هستند و ممکن است پس از یک شنای طولانی مدت موجب بیماری شما شوند. دوم اینکه بعضی از مناطق برزیل دارای موج های بسیار سهمگینی هستند و این امواج می توانند جان هرکسی را که وارد دریا می گردد به مخاطره بیندازند. سوم اینکه شهر رسیفی (Recife)، به عنوان مرکز ایالت پرنامبوکو (Pernambuco) در شمال شرق برزیل، دارای شمار زیادی از کوسه های وحشی است. شهری که ساحل آن در زمره 10 ساحل خطرناک جهان از نظر حمله کوسه ها واقع شده است. توصیه می گردد که در دریای رسیفی شنا نکنید. قبل از شنا کردن در هر ساحلی، با یک نجات غریق به مشورت بپردازید.

انتظار سر وقت بودن همه چیز را نداشته باشید

اگر برای انجام کاری درست در وسط روز برنامه ریزی نموده اید و کارتان با 20 تا 30 دقیقه تأخیر انجام شد، شگفت زده نشوید. سر وقت بودن در برزیل موضوع مهمی نیست و عجله بسیار برای رسیدن سر وقت به یک قرار، زیاد در این کشور معنایی ندارد. این موضوع ممکن است در ابتدا برای افرادی که به سر وقت بودن حساس هستند، کمی ناامیدنماینده باشد؛ اما بهتر است تا از این موضوع ناراحت نشد. درواقع باید از این بی توجهی به زمان لذت برد و کاملاً احساس آزادی را تجربه کرد.

دستمال توالت خود را در سیستم فاضلاب نیندازید

بهتر است تا از انداختن دستمال توالت در سیستم فاضلاب در سراسر برزیل خودداری کرد. شاید بتوان چند بار از مهلکه جان سالم به در برد و احساس اطمینان کرد، اما نهایتاً آن لحظه که لوله های یک دستشویی عمومی می گیرند و صحنه ای ناخوشایند را پدید می آورند، به سراغتان خواهد آمد. صرفاً از انجام این اشتباه، با انداختن دستمال توالت در سطل کنار دستشویی، خودداری کنید.

واکسن زدن را از قلم نیاندازید

شما به طورمعمول نیازی به زدن واکسن به هنگام سفر به برزیل ندارید، اما ممکن است اوضاع تغییر کند و آنالیز این موضوع قبل از سفر ارزشش را دارد. زدن واکسن تب زرد قبل از ورود به برزیل بسیار توصیه می گردد، به خصوص که اگر گردشگران قصد ملاقات از منطقه آمازون را داشته باشند. برزیل به عنوان یک کشور استوایی با انبوهی از پشه های مختلف، سرزمینی از بیماری هایی است که می توانند به سراغ شما بیایند؛ بنابراین بهتر است تا از قبل به سراغ زدن واکسن ها رفت. اگر بخواهید تا سفر خود را از برزیل، در هنگام همه گیر شدن یک بیماری در این کشور، به مقصدی دیگر ادامه دهید، ممکن است در صورت نداشتن تأییدیه واکسن های مربوطه از پرواز شما جلوگیری گردد. به منظور جلوگیری از تأخیر در سفرهای خود، هرگز بدون آنالیز این موارد به برزیل و دیگر کشورها مسافرت نکنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1591

به "کارهایی که نباید در برزیل انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که نباید در برزیل انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید