کاهش 25 درصدی جمعیت حشرات

به گزارش راوه بلاگ، نتایج یک آنالیز زیست محیطی نشان می دهد که طی 30 سال گذشته جمعیت حشرات در سراسر دنیا حدود 25 درصد کاهش داشته است.

کاهش 25 درصدی جمعیت حشرات

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مطالعه اجرا شده روی جمعیت حشرات در دنیا نشان دهنده تحلیل رفتن تنوع زیستی کره زمین است به گونه ای که طی مدت 30 سال گذشته جمعیت این گونه جانوری حدود یک چهارم کاهش داشته است.

در این آنالیز مشخص شد در بعضی از مناطق از جمله اروپا کاهش جمعیت حشرات سرعت بیشتری گرفته است اما تحلیل ها حاکی از اختلاف های قابل توجهی در روندهای موجود حتی در مناطق نزدیک به هم بوده است.

  • مجله جانوران

یک تیم بین المللی از کارشناسان در این آنالیز ها به جمع آوری اطلاعات 166 تحقیق انجام گرفته در 1676 منطقه دنیا پرداختند. این اطلاعات در فاصله سال های 1925 تا 2018 ثبت شده و نشان داد درحالیکه تعداد حشرات آبزی افزایش یافته است در خصوص حشرات خاکی که بیشترین دوره زندگی خود را روی زمین می گذرانند به طور میانگین با کاهش 0.92 درصدی در سال روبرو بوده ایم.

یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: ممکن است رقم 0.92 درصد خیلی زیاد نباشد اما در حقیقت این عدد به مفهوم کاهش 24 درصدی جمعیت حشرات در بازه زمانی 30 ساله است. کاهش جمعیت حشرات به شکلی آرام اتفاق می افتد و از سالی به سال دیگر متوجه این کاهش نمی شویم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 796

به "کاهش 25 درصدی جمعیت حشرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 25 درصدی جمعیت حشرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید