کاهش قند و چربی خون با چای زنجبیل

به گزارش راوه بلاگ، ژاله علی اصل ممقانی مختصص طب سنتی ایرانی درباره خواص استفاده از چای زنجبیل و فواید آن اظهار کرد: زنجبیل مزاج گرم و خشک دارد. موجب تقویت حافظه و بهبود هضم غذا می شود. ضدتهوع، ضد نفخ است و برای درمان تهوع در سفر (ماشین گرفتگی) مفید است. البته در افرادی که همراه تهوع تلخی دهان، تشنگی و استفراغ های صفراوی دارند، زنجبیل توصیه نمی شود.

کاهش قند و چربی خون با چای زنجبیل

او با اشاره به اینکه زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد، اضافه نمود: خوردن چای زنجبیل برای افرادی که دارای درد های مفصلی هستند، بسیار مفید است. زنجبیل منجر به کاهش قند و چربی خون می شود و دارای آنتی اکسیدان قوی است. در خانم ها می تواند منجر به کاهش دسیمنوره (درد های قاعدگی) شود.

این متخصص طب سنتی درباره میزان مصرف چای زنجبیل اضافه نمود: یک فنجان چای زنجبیل می تواند جایگزین خوشمزه و انرژی بخشی به جای یک فنجان قهوه باشد، اما مهمترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید، نوشیدن به اندازه آن است. برخی افراد، بهتر است یک یا دو فنجان در روز بنوشند. صرف روزانه نیم تا یک گرم زنجبیل مناسب است اما طبق برخی منابع، حداکثر مصرف روزانه، 4 گرم زنجبیل (تقریبا 2 قاشق غذاخوری) در روز در نظر گرفته می شود. اگر ریفلاکس معده یا بیماری دیگری دارید یا دارویی مصرف می کنید، ممکن است لازم باشد که میزان مصرف زنجبیل را کاهش داده و یا کاملاً از خوردن آن اجتناب کنید.

این مختصص طب سنتی گفت: برای تهیه این چای به 1 قاشق چایخوری ریشه زنجبیل، رنده شده یا ریز خرد شده، 1 فنجان آب جوش، عسل و آبلیمو احتیاج دارید.

او ادامه داد: ریشه زنجبیل را در فنجان یا لیوان قرار دهید. آب جوش را اضافه نموده و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه دم شود. زنجبیل را بردارید. در صورت تمایل عسل و لیمو اضافه کنید. اگر ریشه زنجبیل باقی مانده دارید، می توانید آن را فریز کنید تا بعداً استفاده شود.

ممقانی شرح داد: اگرچه زنجبیل دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است اما مصرف بیش از حد آن یا تداخل دارویی، باعث برخی عوارض جانبی خواهد شد.

او تاکید کرد: دوز بالای استفاده زنجبیل می تواند تپش قلب را به همراه داشته باشد، همچنین ممکن است تاثیر برخی داروهای خاص را کاهش داده یا باعث بروز عوارض جانبی شود، به خصوص اگر فردی مبتلا به فشارخون ، دیابت یا مسائل هورمونی باشد.

این مختصص طب سنتی درباره مصرف چای زنجبیل به برخی افراد هشدار داد و گفت: نوشیدن بیش از حد این چای می تواند باعث ناراحتی معده و شل شدن مدفوع در برخی از افراد شود. اگر دچار بی خوابی هستید یا می دانید چای شما را بیدار نگه می دارد، از نوشیدن چای زنجبیل قبل از خواب خودداری کنید.

او تاکید کرد: زنجبیل ممکن است باعث لخته شدن خون شود، بنابراین باید حداقل دو هفته قبل یا بعد از جراحی از خوردن آن اجتناب شود و نباید آن را با دارو های ضد انعقاد یا ضد پلاکت یا مکمل (مانند وارفارین، آسپرین، سیر یا جینکو) مصرف کرد. برای تعیین سطح مناسب مصرف در این شرایط، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

ممقانی یادآوری کرد: زنان باردار و شیرده قبل از نوشیدن چای زنجبیل باید با پزشکان خود مشورت کنند و همچنین اگر فشار خون بالا، سنگ کیسه صفرا، سوزش معده، ریفلاکس یا دیابت دارید، قبل از نوشیدن منظم آن با پزشک خود مشورت کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1552

به "کاهش قند و چربی خون با چای زنجبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قند و چربی خون با چای زنجبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید