کالج ها به دانشگاه تبدیل می شوند

به گزارش راوه بلاگ، آنالیز های جدید نشان می دهد که در سراسر کانادا کالج های زیادی در حال تبدیل شدن به دانشگاه هستند.

کالج ها به دانشگاه تبدیل می شوند

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری خبرنگاران از UniversityAffairs، کالج های زیادی به دنبال دانشگاه شدن هستند، این کالج ها نمی خواهند فقط تغییر موقعیت بدهند بلکه قصد دارند مفهوم دانشگاه را تغییر دهند. در عرض یک هفته آینده سه کالج آلبرتا معین خواهد شد. در ماه فوریه مارلین اشمیت، وزیر آموزش عالی کانادا، خاطرنشان کرد که با ترفیع موقعیت کالج منطقه ای گراند پروری به دانشگاه موافقت شده است.

همچنین در ماه مارس ریچل ناتلی، حقوق دان کانادایی، خاطرنشان کرد که کالج دیر رد تبدیل به دانشگاه خواهد شد. در همان روز وزیر آموزش و پرورش کانادا نیز خاطرنشان کرد که کالج هنر و طراحی آلبرتا نیز دانشگاه خواهد شد.

جوئل وارد، مدیر کالج رد دیر، در این باره می گوید: یا 25 سال تجربه در این کار به جرات می توانم بگویم که هر تصمیمی گرفته می گردد، تصمیمی سیاسی است.

تبدیل کالج به دانشگاه پدیده ای تکراری در کاناداست. دو کالج دیگر از ایالت آلبرتا طی دهه گذشته به دانشگاه تبدیل شدند. همچنین در سال 2008، پنج کالج در بریتیش کلمبیا به دانشگاه تبدیل شدند.

قرار است کالج یوکون نیز طی چند سال آینده به دانشگاه تبدیل گردد. همچنین کالج شریدن در اونتاریو نیز اعلام نموده است که تا سال 2020 به دانشگاه تبدیل خواهد شد.

به گفته آقای وارد، تمام این کالج ها تلاش بسیاری نموده اند تا به این موقیعت برسند.

کالج رد دیر بیش از 30 سال خواهان این تغییر بوده است. وارد در این باره می گوید: آخرین بار در سال 2007 با درخواست ما مخالفت شد. اما درخواست تبدیل شدن به دانشگاه این بار از طرف موسسه ما نبود؛ این جامعه بود که می خواست کالج ما به دانشگاه تبدیل گردد.

آخرین درخواست این کالج برای تبدیل شدن به دانشگاه به همراه نامه پشتیبانی از طرف جامعه کمپ این کالج، تجارت ها، جوامع بومی، مسئولان شهری و مدارس سراسر آلبرتا بود.

وارد اضافه نمود: به این نتیجه رسیدم که وقتی یک موسسه این درخواست را می نماید، رد کردن آن اسان است اما وقتی یک جامعه چنین درخواستب دارد، نه گفتن به آن مشکل است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 708

به "کالج ها به دانشگاه تبدیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالج ها به دانشگاه تبدیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید