بورسیه تحصیلی در کانادا (Scholarship)

به گزارش راوه بلاگ، این نوع بورسیه با توجه به دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و کاری به افراد واجد شرایط اختصاص داده می گردد. اسکالرشیپ در بعضی دانشگاه های کانادا با نام فلوشیپ (Fellowship) نیز شناخته می گردد.

بورسیه تحصیلی در کانادا (Scholarship)

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بورسیه تحصیلی فوق دکترا (Banting Postdoctoral fellowships): بورسیه و یاری هزینه تحصیلی دولتی کانادا که مختص به دانشجویان بین المللی و ممتاز مقطع فوق دکترای رشته های علوم طبیعی، اجتماعی و یا تحقیقات سلامت است.

به طور سالانه 70 بورسیه تحصیلی کانادا Banting به متقاضیان واجد شرایط در سراسر دنیا تعلق می گیرد. بورسیه تحصیلی فوق دکترای Banting با ارزش سالیانه 70.000 دلار دارای برنامه زمان بندی بوده و برای مدت زمان دو سال طراحی شده است.

بورسیه مقطع فوق لیسانس (Canada Graduate Scholarships-Masters Program): یکی دیگر از یاری هزینه تحصیلی برای دانشجویان کانادایی مقطع فوق لیسانس (CGS-M) دانشگاه های کانادا است.

این نوع از بورسیه تحصیلی کانادا توسط سه ارائه دهنده موسسه تحقیقاتی بهداشت کانادا (CIHR)، شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا (NSERC) و شورای تحقیقات علوم اجتماعی و انسانی کانادا (SSHRC) مدیریت می گردد.

این نوع از بورسیه تحصیلی کانادا با ارزش 17500 دلار دارای یک سال اعتبار می باشد. گفتنی است که یکی از شرایط اولیه درخواست بورسیه CGS M داشتن شهروندی کانادا و یا اقامت دائم این کشور است.

بورسیه جوایز تحقیقاتی (IDRC Research Awards): بورسیه تحصیلی دولتی کانادا که مختص دانشجویان بین المللی کشورهای درحال توسعه جنوب شرقی آسیا در مقاطع تحقیقاتی فوق لیسانس و دکترا می باشد.

بورسیه فوق لیسانس NSERC: یکی دیگر از انواع مختلف یاری های تحصیلی دولتی کانادا در قالب scholarships، grants و awards برای دانشجویان ممتاز تحصیل در مقطع فوق لیسانس و رشته های علوم طبیعی و یا مهندسی در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا است که از طرف سازمان NSERC تامین اقتصادی می گردد.

بورسیه تحصیلی سازمان ایالات آمریکا OAS: این نوع از بورسیه تحصیلی دولتی کانادا برای دانشجویان فارغ التحصیل عضو کشورهای OAS است که شامل کشورهای آمریکای لاتین و جزایر کارائیب می گردد.

بورسیه تحصیلی Vanier CGS: این نوع از بورسیه دولتی کانادا مختص دانشجویان بین المللی مقطع دکتراست که به وسیله ویزای تحصیلی کانادا به تحصیل در یکی از دانشگاه های شرکت نماینده در این طرح مشغول هستند. هدف از ارائه بورسیه تحصیلی Vanier CGS تبدیل کردن کانادا به مرکز عالی تحقیقات و آموزش است، بورسیه ونیر با نشان دادن مهارت های رهبری و استانداردهای بالای دستاوردهای علمی در رشته های علوم اجتماعی و انسانی، علوم طبیعی، سلامت و مهندسی در صدد جذب و نگه داشت دانشجویان دکترای ممتاز از سراسر دنیا است. بورسیه تحصیلی کانادا Vanier CGS با ارزش سالانه 50.000 دلار و برای مدت اعتبار 3 سال به دانشجویان واجد شرایط بین المللی دکترا اهدا می گردد.

بورسیه تحصیلی (Bursaries)

افراد واجد شرایط RA معمولا توسط اعضای دانشکده و اساتید استخدام شده و به همکاری در پروژه تحقیقاتی که با تحقیقات فردی اش ارتباط مستقیم دارد، خواهد پرداخت. دانشجوی مذکور در خلال گذراندن واحدهای درسی، بخشی از زمان خود را صرف تحقیق در موضوعات مورد توجه استاد می کند. این تحقیقات با یاری و همراهی استاد راهنما راهنمایی می گردد و در نهایت به ارائه مقاله و سرانجام نامه دانشجو و پژوهشی عالی می انجامد.

حقوق دانشجویان RA به وسیله بودجه قراردهای خارجی اعضای دانشکده و یا یاری های اقتصادی تحقیقاتی پرداخت خواهد شد. دانشجویان واجد شرایط دریافت این یاری هزینه میبایست توان انجام انواع تحقیقات رده بالای دنیای و ارائه مقالات براساس موضوعات مورد نظر استاد خود را داشته باشد. وظایف نیروی RA شامل کار درون دانشگاه (On-campus) برای یاری در به انجام رسیدن تحقیقات و اموری نظیر آنالیز علمی وقایع روزانه و ژورنال ها، انجام آزمایشات، ثبت داده ها، برگزاری مصاحبه ها و مواردی از این قبیل می گردد.

یاری هزینه های تحصیلی و وظایف دانشگاهی TA و RA به عنوان کار و تجربه حرفه ای داوطلبانه در نظر گرفته می شوند و علاوه بر ایجاد رزومه تحصیلی فوق العاده برای دانشجو، مزیتی ویژه برای فرد مورد نظر محسوب شده و شرایط را برای مهاجرت تحصیلی مهیا می کند.

وام های دانشجویی (Loan)

یاری هزینه ای است که بسته به شرایطی امکان دریافت آن وجود خواهد داشت؛ البته وام برخلاف بورسیه به بازپرداخت احتیاج خواهد داشت.

فعالیت به عنوان دستیار استاد (Teaching Assistant، TA)

متقاضیان تحصیل در کانادا در مقاطع دکتری و فوق دکتری، بسته به صلاح دید استادراهنما ممکن است بتوانند در مقاطع پایین تر تدریس نمایند و از این طریق درآمدی برای یاری به هزینه تحصیل در کانادا پیدا نمایند.

اساتید معمولا از اعضای این بخش که از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا هستند برای وظایف مختلفی نظیر اداره کردن آزمایشگاه ها و گروه های تحصیلی، یاری به آماده سازی سخنرانی، نشانه گذاری تکالیف و آزمون ها، کلاسهای برطرف اشکال، یاری به برگزاری امتحانات، تصحیح اوراق و مواردی از این قبیل استفاده می نمایند.

وظایف کاری دستیار استاد (TA) در صورتی که دانشجو در محدوده های مختلف تحصیلی نظیر معدل تحصیلی و مهارت های زبان انگلیسی قدرتمند ظاهر گردد، ممکن است در خارج از محوطه دانشگاه انجام گیرد و در این شرایط اغلب اساتید دانشگاه ها دامنه وسیعی از دوره ها و فرصت های آموزشی TA را در دفاتر مختلف و به همراه حقوق در اختیار فرد قرار می دهند. ارزش این نوع از یاری هزینه حدود 10.000 دلار در سال است و احتیاجمند میانگین معدل GPA 10 یا بالاتر و مهارت عالی زبان انگلیسی است.

فعالیت به عنوان دستیار تحقیقاتی (Research Assistant، RA)

کسانی که سابقهٔ فعالیت در کارهای تحقیقاتی را داشته و در این زمینه توانا باشند، می توانند در دانشگاه محل تحصیل به عنوان دستیار فعالیت نمایند و همانند تدریس، درآمدی داشته باشند؛ فعالیت دستیار تحقیقاتی بسته به عوامل مختلفی تأیین می گردد و از گردآوری و تدوین داده ها گرفته تا انتشار مقالات و گزارش نویسی می تواند متفاوت باشد.

افراد واجد شرایط RA معمولا توسط اعضای دانشکده و اساتید استخدام شده و به همکاری در پروژه تحقیقاتی که با تحقیقات فردی اش ارتباط مستقیم دارد، خواهد پرداخت. دانشجوی مذکور در خلال گذراندن واحدهای درسی، بخشی از زمان خود را صرف تحقیق در موضوعات مورد توجه استاد می کند. این تحقیقات با یاری و همراهی استاد راهنما راهنمایی می گردد و در نهایت به ارائه مقاله و سرانجام نامه دانشجو و پژوهشی عالی می انجامد.

حقوق دانشجویان RA به وسیله بودجه قراردهای خارجی اعضای دانشکده و یا یاری های اقتصادی تحقیقاتی پرداخت خواهد شد. دانشجویان واجد شرایط دریافت این یاری هزینه میبایست توان انجام انواع تحقیقات رده بالای دنیای و ارائه مقالات براساس موضوعات مورد نظر استاد خود را داشته باشد. وظایف نیروی RA شامل کار درون دانشگاه برای یاری در به انجام رسیدن تحقیقات و اموری نظیر آنالیز علمی وقایع روزانه و ژورنال ها، انجام آزمایشات، ثبت داده ها، برگزاری مصاحبه ها و مواردی از این قبیل می گردد.

  • دریافت این یاری هزینه های تحصیلی علاوه بر یاری به تأمین بخشی از هزینه ها مزایای دیگری هم دارد. اگر بتوانید همزمان با ثبت درخواست برای پذیرش تحصیلی کانادا، برای بورسیه یا یاری هزینه های دیگر هم اقدام کنید و با آن موافقت بگردد، می توانید از آن برای اثبات توانایی اقتصادی خود بهره بگیرد. به این صورت شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا خواهید داشت.

بعضی از دانشگاه های معتبر کانادا ارائه دهنده انواع بورسیه دانشجویی

دانشگاه Dalhousie: در تمامی مقاطع تحصیلی قابل ارائه در دانشگاه Dalhousie هر ساله تا سقف 5 میلیون دلار بودجه برای بورسیه تحصیلی دانشجویان بومی و خارجی واجد شرایط این دانشگاه در نظر گرفته می گردد.

دانشگاه Fairleigh Dickinson : انواع بورسیه های تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی به دانشجویان بین المللی واجد شرایط این دانشگاه واقع در ونکوور کانادا ارائه می گردد. ارزیابی و سنجش دانشگاه Fairleigh Dickinson براساس شایستگی علمی، تحصیلی و نمرات آزمون دانشجو می باشد.

دانشگاه Quest: یاری هزینه های تحصیلی از مبلغ 2000 دلار تا پوشش کامل شهریه، برای تمام دانشجویان بین المللی واجد شرایط دانشگاه کوئست در دسترس است.

بورسیه تحصیلی کانادا International Leader of Tomorrow Award دانشگاه UBC : برای تحصیل دانشجویان دارای مهارت رهبری و دستاوردهای استثنایی علمی می توانند در مقطع لیسانس از بورسیه های شایستگی تحصیلی (Merit-based) دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع در ونکوور کانادا استفاده نمایند.

دانشگاه Carleton : این بورسیه تحصیلی کانادا برای همه دانشجویان بین المللی واجد شرایط دانشگاه Carleton در دسترس می باشد و به همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ممتاز تعلق می گیرد.

دانشگاه Concordia: انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی دانشگاه Concordia مونترال در دسترس می باشد.

دانشگاه UBC: یک پایگاه داده قابل جستجو برای بورسیه های تحصیلی مقاطع ارشد و دکترای دانشگاه بریتیش کلمبیا که شامل یاری هزینه تحصیلی چهار ساله دکترا و پشتیبانی اولیه فارغ التحصیلان می گردد.

دانشگاه Simon Fraser: دامنه متنوعی از اسکالرشیپ ها و بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان واجد شرایط بومی و خارجی دانشگاه Simon Fraser تعلق می گردد.

دانشگاه Manitoba: انواع مختلف بورسیه های تحصیلی نظیر UMGF، جوایز دپارتمان های تحصیلی، RA و TA و موارد بسیار دیگر که به دانشجویان واجد شرایط بین المللی تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا دانشگاه Manitoba تعلق می گردد. میزان اعتبار قابل اختصاص برای مقطع ارشد 14.000 و برای دکترای تخصصی 18.000 دلار برای یک دوره یکساله می باشد.

دانشگاه HEC Montréal: انواع بورسیه های تحصیلی دانشجویان بین المللی دارای احتیاج اقتصادی و شایستگی های مختلف در دانشگاه HEC مونترال در دسترس می باشد.

کالج Humber : دامنه وسیعی از بورسیه های تحصیلی کانادایی برای مقطع کارشناسی در کالج Humber واقع در تورنتو با مبالغ 1000 تا 5000 دلار به دانشجویان واجد شرایط ارائه می گردد.

دانشگاه McGill: انواع بورسیه های تحصیلی در مقاطع ارشد و فوق دکترا نظیر بورسیه ورودی Entrance Scholarship و شایستگی تحصیلی PBEEE استان کبک برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط با مبالغ متغیر 3000 تا 35.000 دلار موجود است.

دانشگاه Queens : بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تحصیل در دانشگاه Queens کینگستون انتاریو که بعضی از آنها منحصرا برای شهروندان هندی، پاکستانی و آمریکایی می باشد.

دانشگاه Alberta: دامنه وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی واجد شرایط دانشگاه Alberta در مقاطع کارشناسی و ارشد ارائه می گردد. این دانشگاه هرساله مبلغ باورنکردنی 28 میلیون دلار کانادا را برای ارائه بورسیه و پشتیبانی اقتصادی و جذب دانشجویان ممتاز مقاطع مختلف اختصاص می دهد.

دانشگاه Calgary : مجموعه ای از بورسیه ها و اسکالرشیپ های تحصیلی که از 500 تا 000 دلار متغیر است به دانشجویان بین المللی تحصیل در دانشگاه Calgary تعلق می گیرد.

دانشگاه Waterloo : انواع بورسیه تحصیلی کانادایی که به دانشجویان واجد شرایط مقطع ارشد و دکترای رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه Waterloo تعلق می گردد.

دانشگاه Saskatchewan: بورسیه های تحصیلی Merit-based و Entrance Scholarships با ارزش 3000 تا 10.000 دلار سالانه که براساس شایستگی و توانایی علمی دانشجوی بین المللی مقطع کارشناسی به وی تعلق می گیرد.

دانشگاه Toronto : بورسیه های تحصیلی متنوع دانشگاه تورنتو به دانشجویان داخلی و بین المللی واجد شرایط برای تحصیلات تکمیلی می گردد.

دانشگاه Western: انواع مختلفی از بورسیه های پذیرش تحصیلی که به بعضی از دانشجویان ممتاز بین المللی دانشگاه وسترن انتاریو تعلق خواهد گرفت.

دانشگاه York: بورسیه های تحصیلی قابل ارائه به دانشجویان منتخب مقطع کارشناسی تحصیل در دانشگاه یورک تورنتو می باشد که بر اساس میانگین معدل و نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی دانشجو از مبلغ سالانه 500 تا 14.000 دلار متغیر می باشد.

منبع: اینترنت
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1481

به "بورسیه تحصیلی در کانادا (Scholarship)" امتیاز دهید

1 کاربر به "بورسیه تحصیلی در کانادا (Scholarship)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورسیه تحصیلی در کانادا (Scholarship)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید