چرا جامعه دو قطبی شد؟

به گزارش راوه بلاگ، 90 نفر از اساتید دانشگاه تهران هفته گذشته به بررسی موضوع اعتراضات اخیر ایران پرداختند. یکی از تبین های پر اهمیت در این جلسه را غلامعلی حدادعادل طرح ریخت.

چرا جامعه دو قطبی شد؟

به گزارش خبرنگاران کننده ادوار مجلس در این جلسه بیان نمود: جامعه ما به سرعت به سمت دوقطبی شدن پیش می رود. یک عده حزب اللهی محض، یک عده هم 100 درصد مخالف آنها.

اما این تبین حداد عادل بدون نقد نماند. عباس عبدی در این باره نوشت: واقعیت این است که آقای حداد عادل فرهنگی ترین چهره اصولگرایان است. از ابتدا نیز در همین حوزه ها مشغول فعالیت بوده و در مقطعی رییس مجلس بود؛ بنابراین انتظار می رود که به جای توصیف واقعه، قدری به تحلیل و تبیین و چرایی بروز این پدیده زیان بار می پرداختند. چرا تا به امروز به آن توجه رسمی نمی شد؟ آقای حداد عادل که نخبه فرهنگی و فکری اصولگرایان است و همواره در میان چند مقام بالای سیاسی و فرهنگی جای داشته است، چرا متوجه این مساله نشده بود؟ حکومت داری مستلزم رویکرد آینده نگرانه هست. نمی توان فقط پس از اتفاق تحلیل کرد.

از سوی دیگر دو قطبی شدن جامعه در جریان نواصولگرا هم بدون پاسخ سیاسی نماند و علم الهدی امام جمعه جنجالی مشهد با کنایه به حداد عادل گفت: مشکل این است که یک عده از خواص ما بی بصیرت هستند، ردپای دشمن را نمی بینند و مسائل را طوری تفسیر می کنند که این آشوب ها فقط به خاطر مسائل فرهنگی و ایجاد دوقطبی در جامعه است. کدام دوقطبی؟

با همه این ها دو قطبی شدن جامعه ایران مساله جدیدی نیست. سوال اصلی این است که چه عواملی در این دو قطبی شدن نقش داشته اند و چرا جامعه ایران را به این شرایط کشانده اند؟ این سوال موضوع امروز کامنت است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2953

به "چرا جامعه دو قطبی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جامعه دو قطبی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید