پانتومیم؛ بازی سکوت و حدس های شگفت انگیز در نوروز

به گزارش راوه بلاگ، بسیاری از ما صحنه جذاب فیلم درباره الی را به خاطر داریم که گروهی محبت آمیز در حال بازی پانتومیم بودند و حدس ها و هیجانشان، خنده و اوقات خوشی را برای ایشان فراهم نموده بود. بازی به ظاهر ساده ای که می تواند ساعت ها یک جمع را با خنده و شادی دور هم جمع کند. این بازی و معجزه اش را در روزهای نوروز نباید فراموش کنید.

پانتومیم؛ بازی سکوت و حدس های شگفت انگیز در نوروز

بازی پانتومیم چگونه است؟

افراد به دو دسته تقسیم می شوند. هر گروه کلمه ای را انتخاب می نمایند و به یکی از اعضای گروه مقابل که می خواهند آن کلمه را برای هم گروهی های خود اجرا نمایند می گویند. بازیکن مورد نظر که کلمه را می داند سعی می نماید مفهومی از آن کلمه را اجرا کند. بدون آنکه کلامی بگوید و به چیزی اشاره کند. سه دقیقه فرصت هست تا کلمه مورد نظر گروه را اجرا کند و اعضای گروه، آن را حدس بزنند. گروهی که بیشترین میزان حدس درست را داشته باشد، برنده مسابقه است.

دورهای بازی به همین منوال پیش می رود که اعضای گروه ها به ترتیب کلمات انتخابی گروه مقابل را اجرا می نمایند. در سال های اخیر اپلیکیشن بازی پانتومیم برای گروه هایی که سیستم عامل تلفن همراهشان اندروید است فراهم شده است و کلماتی را با درجه سختی و آسانی که با عدد تعیین می گردد را پیشنهاد می دهند. این نوع بازی هم جذاب است زیرا شما با توجه به علایق خودتان گروهی از کلمات را انتخاب می کنید که اپلیکیشن فقط در خصوص آن به شما کلمه معرفی می نماید، زمان شما را محاسبه و امتیاز شما را منظور می نماید. در این حالت حتی اگر شما کلمه ای را زود حدس بزنید، نمره مثبت برای شما لحاظ می گردد. بنابراین این اپلیکیشن ها هم راه های جدید و مفیدی برای بازی پانتومیم هستند.

در این زمینه بخوانید:

در روزهای قرنطینه کرونا چگونه خود را در خانه سرگرم کنیم؟

سرگرم کردن بچه ها در خانه؛ راهکارهایی برای روزهای شیوع کرونا

قوانین بازی:

این بازی قوانین سفت و سختی ندارد اما یکی از نکات این بازی اشاره نکردن به چیزهاست. شما نباید از اجسامی که در کنار شما هستند بهره ببرید تا منظور خود را به دیگران برسانید. بنابراین این قانون را رعایت کنید و مفاهیم را به نحوی بازی کنید که برای دیگران قابل فهم باشد.

به عبارت مصطلح بازیکنان پانتومیم، لب زدن ممنوع است. لب بازیکنی که قصد بازی کردن کلمه ای را دارد، نباید برای ادای کلمه یا صوتی باز باشد. این کار موجب بازنده شدن تیم در دست خواهد شد.

نوشتن کلمات و عبارات در هوا ممنوع است.

اشاره به اعضای بدن مانند مو، دست و... آزاد است.

در هر دور از بازی، یک داور ضروری است و داور باید کلمات را تأیید کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1754

به "پانتومیم؛ بازی سکوت و حدس های شگفت انگیز در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانتومیم؛ بازی سکوت و حدس های شگفت انگیز در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید