واحدهای تولیدی با کمبود مواد اولیه روبه رو هستند

به گزارش راوه بلاگ، محمد لاهوتی در دوازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: موضوع برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان با بانک مرکزی به خاتمه رسید و دستورالعمل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر شد و از اول خرداد این استرددها آغاز به پرداخت خواهد شد.

واحدهای تولیدی با کمبود مواد اولیه روبه رو هستند

وی ادامه داد: با توجه به شعار جهش فراوری همه ما ملزم به تنظیم سیاست گذاری ها و فعالیت بر اساس فراوری هستیم که با توجه به گزارش واحدهای فراوریی آنها به شدت با کمبود مواد اولیه روبرو هستند و این کمبود از ناحیه بانک مرکزی است.

لاهوتی اضافه کرد: بر همین اساس کمیسیون کسب و کار و تجارت اتاق تهران طی مکاتبه ای که با ما داشتند اعلام کردند تا یک ماه دیگر بنگاه ها در صورت عدم تخصیص ارز با تعطیلی روبرو می گردد لذا ما نمی توانیم شعار نامگذاری امسال را محقق کنیم. به نظر می رسد که روش های بانک مرکزی برای برگشت ارز در مورد واردات در مقابل صادرات این واحدها را با مسائلی روبه رو نموده و عملاً امکان استفاده از این ابزار برای فراوری نمایندگان وجود ندارد.

لاهوتی اضافه کرد: لذا به نظر می رسد که اگر بانک مرکزی خودش ارزی در اختیار دارد می تواند آن را از مسیرهای مختلف در اختیار فراورینمایندگان قرار دهد. واحدهای فراوریی با کمبود مواد اولیه روبه رو هستند و اعلام نموده اند مواد اولیه آن ها رو به اتمام است.

رئیس کنفدراسیون صادرات تاکید نمود: ما به عنوان نمایندگان بخش فراوری و صادرات در کشور موظف هستیم که مسائل را پیگیری کنیم و به نظرم مهم تر از اتاق تهران برای فراوری نمایندگان وجود ندارد که این مسئله را پیگیری نمایند لذا خواهشمند است در این مورد مکاتباتی را با بانک مرکزی داشته باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 925

به "واحدهای تولیدی با کمبود مواد اولیه روبه رو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای تولیدی با کمبود مواد اولیه روبه رو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید