هتل نمکی در بزرگترین صحرای نمک دنیا

به گزارش راوه بلاگ، باشگاه خبرنگاران :هتل دسال پلایا بلانکادر صحرایی موسوم به سالار دی یویونی در نزدیکی مرز بولیوی با شیلی که بزرگترین و مرتفع ترین صحرای نمک دنیا با هزاران پشته نمک است، قرار گرفته است. این تنها هتل در دنیاست که به طور کامل (از در و دیوار گرفته تا میز و جایگاه)از نمک ساخته شده است. این هتل در نزیکی معدن نمک معروف اویانی در جنوب غرب بولیوی قرار گرفته است. پشت بام و بار و حتی کف این هتل هم از نمک است.

هتل نمکی در بزرگترین صحرای نمک دنیا

این هتل در سال 1993 ساخته شد و از آن موقع به بعد پذیرای هزاران توریست بوده است. هتل دی سال پلایا دارای 15 اتاق، یک اتاق ناهار خوری، یک اتاق نشیمن و یک بار است.

در کشور بولیوی هتلی که تماماً از نمک ساخته شده است موجب شگفتی توریست ها و توریستان خارجی شده است. مبل های هتل هم از نمک ساخته شده اند. توریست هائی که در نمکی نبودن هتل شک دارند اقدام به لیسیدن دیوارهای هتل می نمایند.در هتل نمکی بولیوی تمامی وسائل هم فقط از مواد طبیعی ساخته شده اند و به هیچ وجه از مواد شیمیائی در ساخت آنها استفاده نشده است.

هزینه هر شب اقامت در این هتل برابر با 136 دلار است.صحرای سالار دی یویونی سال ها مکانی دورافتاده و ناشناخته بود، ولی با هجوم توریستان به این صحرا که از آن به نام عظیم ترین و مرتفع ترین صحراهای نمک دنیا نام برده می گردد، به یکی از جاذبه های توریستی کشور بولیوی تبدیل شده است. کشور بولیوی یکی از فقیرترین کشورهای منطقه آمریکای جنوبی بوده و با کشورهای برزیل، پاراگوئه، آرژانتین، شیلی و پرو همسایه بوده و مرکز آن شهر لاپاس است.

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2556

به "هتل نمکی در بزرگترین صحرای نمک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل نمکی در بزرگترین صحرای نمک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید