زیبا ترین شهرهای کوچک دنیا که حتما باید ببینید

به گزارش راوه بلاگ، اگر تصمیم گرفته اید که به جای یک شهر بزرگ، این بار به عنوان مقصد سفرتان، شهرهای کوچک را انتخاب کنید، این فهرست می تواند به شما کمک کند؛ فهرستی از شهرهایی کوچک با چشم اندازهایی بی نظیر و نفس گیر. با خبرنگاران همراه باشید.

زیبا ترین شهرهای کوچک دنیا که حتما باید ببینید

یکی از کارهایی که برای ایجاد تغییر و تنوع در زندگی روزمره می توانیم انجام دهیم، سفر کردن است. فرقی نمی کند تنها به مسافرت بروید یا با دوستان و خانواده؛ سفر، تجربیات جدیدی به ما می آموزد و خاطرات لذت بخشی به زندگی روزمره ما اضافه می کند. اگر سفر به شهرهای شلوغ و پر جمعیت را دوست ندارید، این بار برای سفرتان شهری کوچک و دنج را انتخاب کنید. شهرهای بسیاری وجود دارند که با وجود اینکه کمتر شناخته شده اند اما با داشتن مناظر بی نظیر و زیبایی های خیره کننده، مقصد مناسبی برای یک سفر به یاد ماندنی هستند. در این فهرست با چند شهر و روستای کوچک و زیبا از سراسر جهان آشنا می شویم.

Garmisch-Partenkirchen، آلمان

این شهر که در میان کوه های تسوگ اشپیتسه (Zugspite) به ارتفاع حدود 3000 متر در بایرن واقع شده، مناظر زیبایی را در جنوب آلمان به تصویر می کشد. نام این شهر ترکیبی از نام دو شهر Garmisch و Partenkirchen است که قبل از شروع مسابقات المپیک زمستانی سال 1936 با هم ادغام شدند.

Telč، جمهوری چک

در طراحی خانه های میدان اصلی شهر Telč، می توانید جلوه هایی از معماری باروک و رنسانس قرن شانزدهم را ببینید. این شهر که میراث جهانی یونسکو است و در قرن سیزدهم بنا شده، در جنوب موراویا (Moravia) واقع شده است.

رئین (Reine)، نروژ

این روستای کوچک با جمعیتی معادل 300 نفر، بر بالای مدار قطب شمال و در جزیره Moskenesøya واقع شده است و زیباترین روستای نروژ است.

کلمار (Colmar)، فرانسه

این شهر که با عنوان ونیز کوچک نیز شناخته می شود، شهری قدیمی است که ساختمان های مهمی نظیر موزه Unterlinden را در بر می گیرد که آثار هنری بی نظیری را در خود جای داده است.

موستار (Mostar)، بوسنی و هرزگووین

پل قدیمی یا Stari Most که در قرن شانزدهم و توسط عثمانی ها ساخته شده است از روی رود نرتوا (Neretva) می گذرد و یکی از زیباترین جلوه های معماری اسلامی در شبه جزیره بالکان است. این شهر نامش را از نام پل بانانی که موستاری (mostari) نامیده می شدند و وظیفه حفاظت از این پل را بر عهده داشتند، گرفته شده است.

هال اشتات (Hallstatt)، اتریش

شهر کوچک هال اشتات در نزدیکی دریاچه ای به همین نام قرار گرفته است. علاوه بر تولید نمک، اقتصاد این شهر به صنعت گردشگری آن نیز وابسته است. در این شهر که میراث جهانی یونسکو است، بقایای انسان های اولیه و ابزار های آنها که مربوط به عصر آهن است، یافت شده است.

Arosa، سوئیس

این شهر که در کانتون Graubündenدر شرق سوئیس واقع شده، یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران هم در زمستان و هم در تابستان است که به داشتن تپه های وسیع مخصوص اسکی شهرت دارد.

Göreme، ترکیه

این شهر زیبا در منطقه کاپادوکیه (Cappadocia) در آناتولی واقع است. تمامی این منطقه به خاطر شکل صخره های آن شهرت دارد که با نام fairy chimney نیز شناخته می شود. تصویر زیر هتلی را نشان می دهد که در این صخره ها ساخته شده است. پارک ملی Göreme نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو، جای دارد.

Manarola، ایتالیا

این شهر زیبا و چشم نواز که در گویش محلی به آن Manaea می گویند، یکی از کوچک ترین شهرهای منطقه Cinque Terre است. ساختمان های رنگارنگ این شهر، چشم انداز زیبا و خیره کننده ای را به وجود آورده اند.

آلبروبلو (Alberobello)، ایتالیا

این شهر کوچک که در پولیا (Apulia) در جنوب ایتالیا واقع است به خاطر خانه های سنتی اش موسوم به ترولی (Trulli) شهرت دارد. این خانه ها، کلبه های سنتی آپولیایی با سقف های مخروطی و از جنس سنگ هستند که به عنوان سرپناهی برای کارگران کشاورز و اقامتگاه های موقتی ساخته شده اند. سفر به این شهر زیبا، قطعاً تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

آلباراسین (Albarracín)، اسپانیا

منظره غروب این شهر زیبا، بسیار جذاب و دیدنی است. نام این شهر برگرفته از یکی از موروها (Moro) یا همان مسلمانان اسپانیا است که زمانی در شبه جزیره ایبری به قدرت رسیده بودند. این شهر در کنار رود گوادالابیار (Guadalaviar) قرار گرفته که به زیبایی آن افزوده است.

انسی (Annecy)، فرانسه

در این شهر که در کنار دریاچه ای به همین نام واقع شده است از دیدن رود Thiou و قلعه تاریخی Palais de lIsle لذت خواهید برد.

Bibury، انگلستان

این کلبه های سنگی زیبا در منطقه گلاسترشر (Gloucestershire) واقع شده و یک منطقه حفاظت شده معماری را تشکیل داده اند و یکی از جاذبه های گردشگری مهم در این ناحیه به شمار می فرایند.

Giethoorn، هلند

این شهر پس از ساخت کمدی Fanfare در سال 1958 توسط Bert Haanstra به شهرت رسید. در گذشته هیچ اتومبیلی در آن رفت و آمد نمی کرد و تنها راستا ارتباطی، کانال ها بودند. این شهر با عنوان ونیز شمال نیز شناخته می شود.

Shirakawa-go، ژاپن

این روستا که در استان گیفو (Gifu) واقع است، به معماری منحصر به فرد خود موسوم به gasshō-zukuri شهرت دارد. این میراث جهانی یونسکو، کمتر از 2000 نفر جمعیت دارد. در کنار این خانه های منحصر به فرد، دریاچه Miboro و تونل Hida از دیگر دیدنی های این روستا به شمار می فرایند. در میان نام شهرها و روستاهای کوچک و زیبای جهان که ارزش دیدن دارند می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد: Burano، ایتالیا Èze، فرانسه Gásadalur، جزایر فارو گرویر (Gruyères)، سوئیس بلد (Bled)، اسلوونی Portree، اسکاتلند Smögen، سوئد Ittoqqortoormiit، گرینلند Folegandros، یونان Vestmannaeyjar، ایسلند Pučišća، کرواسی Český Krumlov، جمهوری چک Sidi Bou Said، تونس Morro de São Paulo، برزیل Portmagee، ایرلند منبع: Buzzle

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: کجارو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 370

به "زیبا ترین شهرهای کوچک دنیا که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبا ترین شهرهای کوچک دنیا که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید