نسخه فوق لوکس آئودی A8 L هورش برای رقابت با میباخ معرفی شد

به گزارش راوه بلاگ، چند سال پیش مرسدس برند میباخ را که در رقابت با رولزرویس و بنتلی به موفقیتی دست نیافت، از برندی مستقل به زیربرندی فوق لوکس تبدیل کرد و نسخه مجلل و لوکس تری از محصولات خود مثل S کلاس و GLS را از طریق زیر برند مرسدس ـ میباخ به بازار عرضه کرد. آئودی هم راه رقیب هم وطن خود را رفته و نسخه ای لوکس تر از سدان پرچم دار خود را با نام آئودی A8 L هورش معرفی کرده است.

نسخه فوق لوکس آئودی A8 L هورش برای رقابت با میباخ معرفی شد

از آنجایی که این قبیل خودروها در چین بسیار محبوب است، آئودی این نسخه را فعلاً فقط برای چین معرفی کرده است. هورش بر اساس نسخه کشیده A8 ساخته شده و 130 میلی متر دیگر به طول آن افزوده است. در همین حال جلوپنجره خودرو با کروم بیشتر اصلاح شده است تا حس لوکس تری به آن ببخشد.

در بخش جلوی این خودرو می توانیم پهن ترشدن بخش پایینی جلوپنجره تک فریم آئودی را ببینیم. همچنین در این بخش از کروم بیشتری استفاده شده است. ورودی های هوای کنار سپر نیز طراحی سرراست تری دارد و در بالای آنها چراغ های تغییریافته با 1.3 میلیون میکرو آینه برای ایجاد عملکرد ماتریکس دیجیتال دیده می شود.

در قسمت عقب آئودی A8 L هورش در نگاه اول تغییری مشاهده نمی شود. بااین حال چراغ های عقب دارای گرافیک کمی فرق دارد. نوار نورانی بالا در چند مکان قطع می شود، درحالی که نیمه پایینی چراغ عقب، الگوی روشنایی متفاوتی دارد. منطقی است که A8 اصلاح شده چراغ های عقب OLED دیجیتال با قابلیت تنظیم 2021 Q5 را دارا باشد. باتوجه به اینکه کابین آئودی A8 قبل از فیس لیفت هم از تمامی محصولات این کمپانی مدرن تر و لوکس تر بود، آئودی به اعمال تغییرات ساده در این فضای فوق لوکس بسنده کرده است.

جدیدترین نسخه نمایشگر دیجیتالی موسوم به Audi Virtual Cockpit به همراه هد آپ دیسپلی و دو نمایشگر لمسی در میان داشبورد با ابعاد 10.1 و 8.6 اینچ در میان داشبورد A8 فیس لیفت دیده می شود. همچنین دو نمایشگر 10.1 اینچی دیگر نیز برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی سرنشینان عقب تعبیه شده است.

یکی از نوآوری های اجرا شده در این خودرو معرفی A8L Horch بوده که لیموزینی سوپرلوکس و رقیب مرسدس میباخ S کلاس است که چند روز پیش معرفی گشت و فعلاً ویژه بازار چین است. این سدان فوق کشیده طولی معادل 5.45 متر دارد و فاصله بین دو محور آن 13 سانتی متر نسبت به A8 L هم کشیده تر است. فاصله بین دو محور کشیده تر این نسخه Horch به آئودی این امکان را داده است که فضایی به مراتب جادارتر و راحت تر برای سرنشینان عقب طراحی کند که ازنظر راحتی، تجهیزات و لوکس بودن مشابه با بنتلی فلایینگ اسپور است.

اگرچه A8 L Horch فقط با پیشرانه 6 سیلندر عرضه می شود، اما A8/A8 L بازار اروپا با پیشرانه های 3 و 4 لیتری در دسترس بوده است و گزینه های دیزلی و پلاگین هیبریدی نیز وجود دارد. این پیشرانه ها نسبت به قبل تغییری نکرده است و با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو همکاری می کند.

انتظار می رود آئودی A8 L هورش در بازارهای خارج از چین هم فروخته شود، اما سخن گوی آئودی آمریکا گفته است که این نسخه مجلل در ایالات متحده عرضه نخواهد شد. همچنین فعلاً نمی دانیم نسخه هایی از این خودرو که در دیگر بازارها عرضه خواهد شد با این نسخه چینی متفاوت خواهد بود یا نه اما به گزارش رسانه های چینی این A8 L هورش به طور خاص برای خریداران این کشور طراحی شده است.

آگهی های خرید و فروش خودرو آئودی

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2908

به "نسخه فوق لوکس آئودی A8 L هورش برای رقابت با میباخ معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه فوق لوکس آئودی A8 L هورش برای رقابت با میباخ معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید