مهلت ارسال آثار به همایش بین المللی ایران شناسی تمدید شد

به گزارش راوه بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی محمد طرفداری دبیر اجرایی این همایش گفت: با توجه به آثار ارسال شده و درخواست برخی از محققان و پژوهشگران مبنی بر تمدید تاریخ های مربوط به دریافت چکیده و اصل مقالات، مهلت ارسال آثار تا تاریخ 25 مردادماه تمدید شد.

مهلت ارسال آثار به همایش بین المللی ایران شناسی تمدید شد

وی ادامه داد: همایش بین المللی ایران شناسی: تجربه دیروز، شرایط حال، نگاه به آینده با هدف بررسی فراز و فرود مطالعات ایرانشناسی در جهان در سده های گذشته و شرایط کنونی در تاریخ 1 و 2 شهریور به صورت مجازی برگزار می شود.

مدیرکل گروه پژوهش های ایرانشناسی، اسلام شناسی و نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و دبیر اجرایی این همایش با استقبال قابل توجه از همایش بین المللی ایران شناسی: تجربه دیروز، شرایط حال، نگاه به آینده گفت: تا به امروز چکیده ها و مقالات متعددی از کشورهای جهان اسلام و عرب زبان، کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه شبه قاره هند و نیز محققان داخل کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

وی گفت: مقالات دریافتی از نظر بررسی و توجه به موضوعات گوناگون در حوزه مطالعات ایرانی از تنوع بسیاری برخوردار هستند.

طرفداری گفت: ایران شناسی در اروپا، آمریکای شمالی و آینده آن، ایران شناسی در اروپای شرقی، روسیه و کشورهای همجوار آن، ایران شناسی در شرق دور و سایر نقاط جهان، جریان ها و مکاتب ایران شناسی در جهان غیر ایرانی، فراز و نشیب های ایران شناسی در جهان از ابتدا تا اکنون، بررسی کارنامه مراکز ایرانشناسی در جهان، بررسی زندگی و آثار ایران شناسان بین المللی، نقد و بررسی آثار و دیدگاه های ایران شناسان غیرایرانی، نقد و بررسی رشته ایران شناسی و گرایش های آن، بررسی فرایند ایران شناسی در ایران و شناسایی خرده فرهنگ های ایرانی، چگونگی بومی سازی ایران شناسی در ایران و نقش محققان ایرانی در این زمینه، جایگاه و نقش محققان ایرانی در ایران شناسی بین المللی، مقایسه تطبیقی جریان های ایران شناسی در جهان با جریان های ایران شناسی داخلی از جمله محورهای این همایش بین المللی هستند.

مدیرکل گروه پژوهش های ایرانشناسی، اسلام شناسی و نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: از دیگر محورهای این همایش می توان به جایگاه ایران شناسی در مطالعات دایره المعارفی و دانشنامه ای، مطالعات نسخ خطی فارسی در جهان غیر ایرانی، جایگاه هیئت و مبلغان مذهبی مسیحی اروپایی در ایران شناسی، جایگاه رجال سیاسی و نظامی اروپایی در ایران شناسی، تاثیرات ایران شناسی بر شکل گیری ملی گرایی و هویت ملی ایرانیان و تحقق وحدت ملی و بررسی شاخه های گوناگون و گسترده ایران شناسی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نوع مطالعات ایرانی در کشورهای مختلف جهان از مهم ترین موضوعاتی است که محققان و اندیشمندان این حوزه در ارسال آثار خود به آن توجه کرده اند. همچنین تا به امروز استادان متعددی از دانشگاه های کشورهایی چون استرالیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هندوستان، مراکش، الجزایر، اردن، عراق، بوسنی و هرزگوین و صربستان در این همایش شرکت کرده و چکیده یا اصل مقاله خود را ارسال کرده اند. همچنین مشارکت محققان داخل و خارج از کشور خوب و از نظر تنوع قابل توجه بوده است.

لازم به توضیح است، چکیده ها، مقالات و سئوالات مربوط از طریق ایمیل همایش به آدرس: [email protected] دریافت و پاسخ داده خواهد شد. همچنین مقرر شده تا گزیده مقالات برتر این همایش در قالب ویژه نامه مجلات علمی و یا به صورت کتاب منتشر شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2451

به "مهلت ارسال آثار به همایش بین المللی ایران شناسی تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ارسال آثار به همایش بین المللی ایران شناسی تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید