مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس

به گزارش راوه بلاگ، جدیدترین عضو از خانواده ایربادز سامسونگ، گلکسی بادز لایو نام دارد که حدودا 10 روز پیش، با قابلیت حذف نویز اکتیو رونمایی شد. قبل از این محصول، سامسونگ گلکسی بادز پلاس را در سبد محصولات خود داشت که هم ارزان تر از مدل لایو بوده و هم از قابلیت های کمتری برخوردار است. اما این قابلیت ها تا چه حد با اهمیت هستند؟ در این مطلب به مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس می پردازیم تا ببینیم آیا پرداخت هزینه بیشتر برای مدل جدیدتر که اتفاقا از قابلیت حذف نویز هم بهره می برد منطقی است یا خیر.

مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس

اگر به خرید گلکسی بادز لایو علاقه داشته باشید، شاید برایتان این سؤال مهم پیش بیاید که آیا پرداخت هزینه بیشتر برای خرید این مدل منطقی است یا خیر. چرا که در حال حاضر گلکسی بادز پلاس هم برای خرید در دسترس قرار داشته و قیمت کمتری هم دارد. البته این قیمت کم، روی کاغذ توجیه منطقی دارد. گلکسی بادز لایو نه تنها جدیدتر است، بلکه هم به قابلیت های خوبی نظیر حذف نویز اکتیو مجهز شده و هم طراحی بسیار جالبی دارد. اما از آنجایی که از لحاظ اندازه تفاوت زیادی بین این دو مدل نیست، در خرید آن ها قابلیت و مقرون به صرفه بودن مهم ترین فاکتور است.

همان طور که اشاره شد، بادز لایو به قابلیت حذف نویز اکتیو مجهز شده و از این حیث رجحان محسوسی به نسبت نماینده قدیمی تر سامسونگ دارد. از طرفی طول عمر باتری بادز پلاس نیز در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد و قیمت آن هم حدودا 20 دلار ارزان تر است (170 دلار در مقایسه با 150 دلار). حالا این سؤال پیش می آید که آیا پرداخت 20 دلار بیشتر برای دریافت حذف نویز منطقی است یا ذخیره پول و خرید مدلی با طول عمر بیشتر باتری؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس - طراحی

گلکسی بادز لایو و بادز پلاس هردو محصولات بسیار کوچک اما با طراحی کاملا متفاوت هستند. مدل جدید از لحاظ طراحی بسیار شبیه به لوبیا است و به طور کامل درون هلال گوش می نشیند. بادز پلاس هم از لحاظ قرارگیری در گوش بسیار عالی است اما طراحی گرد و کوچک تری دارد.

بادز پلاس شاید از لحاظ قرارگیری درون گوش، انتخاب بهتری باشد چرا که از سری عظیم تری برخوردار است و به همین خاطر ایستادگی محکم تری دارد. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که فعالیت بدنی زیادی دارید و در عین حال می خواهید ایربادز درون گوشتان محکم باشد، بادز پلاس حس اطمینان بیشتری به شما خواهد داد. البته قرارگیری محکم تر درون گوش شاید در استفاده بلند مدت کمی آزاردهنده باشد که این موضوع در رابطه با بادز لایو کمتر صدق می نماید.

البته گلکسی بادز لایو هم ایستایی بسیار خوبی دارد. این محصول نیز به خوبی درون گوش می نشیند اما اگر حفره درون گوشتان کمی عظیم باشد، شاید با بادز لایو کمی با مشکل روبرو شوید. به طور کلی، از لحاظ ایستایی درون گوش هایی با اندازه مختلف، بادز پلاس عملکرد بهتری دارد اما این رجحان فاحش نیست.

مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس - کیفیت صدا و حذف نویز

از لحاظ فراوری بیس، بادز لایو عملکرد به مراتب بهتری دارد. البته این مسأله جای تعجبی هم نداشت چون در مقایسه با ایرپادز پرو هم عملکرد بادز لایو در فراوری بیس بهتر بود. اگر محدوده صدا را تا 100 درصد افزایش ندهید (تقریبا روی 80 درصد)، نه تنها شدت بلکه کیفیت و وضوح بیس نیز بسیار عالی خواهد بود.

کیفیت صدای هر دو ایربادز عالی است و همه چیز به وضوح شنیده می گردد. به خصوص اینکه میزان بیس فراوریی در بادز پلاس ملایم تر بوده و همین مسأله موجب می گردد این گجت برای کاربرانی که صدای بیس برایشان آزاردهنده است، مناسب تر باشد.

اگرچه در کیفیت پخش موسیقی تفاوت چندان زیادی بین دو ایربادز وجود ندارد اما وقتی به قابلیت حذف نویز می رسیم، گلکسی بادز لایو دست بالا را دارد. گلکسی بادز پلاس به لطف سری پلاستیکی خود، در جداسازی نویز محیط عملکرد بسیار خوبی دارد اما نمی توان این عملکرد را حتی نزدیک به گلکسی بادز لایو دانست که از قابلیت حذف نویز اکتیو بهره می برد. این تفاوت عملکرد به خصوص در مکالمات صوتی بیشتر حس خواهد شد.

  • مقایسه گلکسی بادز لایو با اپل ایرپادز پرو؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

دستیار صوتی

برای آن دسته از کاربرانی که در ایران زندگی می نمایند، شاید این قابلیت چندان کاربردی نباشد، اما کاربرانی که اندکی به زبان انگلیسی مسلط باشند، قطعا می توانند از آن بهره مند شوند. از آنجایی که هم بادز لایو و هم بادز پلاس محصولات سامسونگ هستند، بنابراین از دستیار صوتی این شرکت یعنی بیکسبی پشتیبانی می نمایند. این دقیقا مشابه همان ارتباطی است که اپل بین ایرپادز و دستیار صوتی خود، سیری، برقرار نموده است.

برای اینکه کاربر بتواند فرامین صوتی خود را به وسیله بیکسبی به گلکسی بادز لایو و بادز پلاس منتقل کند، حتما باید یک گوشی سامسونگ در اختیار داشته باشد که به این دستیار صوتی مجهز شده باشد. سپس با نصب اپلیکیشن Galaxy Wearable و فعال کردن گزینه Bixby Voice Wake-up به وسیله تنظیمات این برنامه، می تواند از هماهنگی بیکسبی و ایربادز خود بهره مند گردد.

کاربران با یاری این دستیار صوتی می توانند فرامینی نظیر ارسال پیغام به مخاطبین، بستن/اجرای برنامه ها، چک کردن آب و هوا و بسیاری موارد دیگر را انجام دهند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که متأسفانه کاربر نمی تواند در تنظیمات اپلیکیشن Galaxy Wearable، دستیار صوتی دیگری مانند Google Assistant را جایگزین بیکسبی کند.

کاربر همچنین می تواند به وسیله این برنامه که به صورت پیش فرض در گوشی های جدید سامسونگ نصب شده، مواردی از قبیل اکولایزر، ژست های لمسی و قابلیت حذف نویز اکتیو را کنترل نموده و حتی آموزش قرار دادن بادز لایو درون گوش را هم مشاهده کند.

مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس - طول عمر باتری

یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید یک ایربادز، طول عمر باتری آن است. خوشبختانه عملکرد نماینده های سامسونگ در این بخش کاملا رضایت بخش است. هر دوی آن ها می توانند به صورت بی سیم و یا به وسیله درگاه USB-C روی کیس شارژ شوند. پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس هم باعث شده کاربران بتوانند با قرار دادن کیس روی پنل پشتی بعضی از پرچم داران سامسونگ با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس، ایربادز خود را شارژ نمایند.

طبق ادعای سامسونگ، بادز پلاس می تواند به یاری کیس شارژر خود، تا 22 ساعت پخش موسیقی کاربران را همراهی کند. بادز لایو اما با یاری کیس می تواند تا 28 ساعت روشن بماند و البته این در شرایطی است که قابلیت حذف نویز اکتیو غیر فعال باشد. در غیر این صورت، میزان شارژ آن به 22 ساعت کاهش پیدا می نماید.

در حالت عادی هم گلکسی بادز لایو می تواند در صورت فعال بودن قابلیت حذف نویز 6 ساعت و در صورت غیرفعال بودن آن 8 ساعت شارژ نگه دارد که این میزان برای گلکسی بادز پلاس که از قابلیت خاصی برخوردار نیست به 11 ساعت افزایش پیدا می نماید. بنابراین به صورت کلی باید عملکرد این دو محصول را در نگهداری شارژ بسیار خوب ارزیابی کنیم و کاربران نباید نگرانی خاصی از این بابت داشته باشند.

  • آنالیز اولیه گلکسی بادز لایو؛ رقیب 170 دلاری ایرپادز پرو

محدوده پوشش بلوتوث

کهکشانی های کوچک سامسونگ به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز شده اند. کاربران گوشی های سامسونگ تنها کاری که باید انجام دهند، باز کردن کیس در نزدیکی گوشی است تا فرایند اولیه جفت سازی انجام گردد. کاربران دیگر گوشی های اندروید و همچنین کاربران iOS هم می توانند به صورت عادی از اتصال بلوتوث برای یافتن این ایربادزها استفاده نمایند.

از لحاظ پوشش، گلکسی بادز پلاس عملکردی مشابه ایرپادز پرو دارد. به این صورت که می توانید در یک اتاق نسبتا عظیم، بدون هیچ گونه مشکل قدم زده و حتی از اتاق خارج شده و در را هم ببندید. هیچ مسئله ای از بابت قطعی پیش نخواهد آمد. اما گلکسی بادز لایو اندکی ضعیف تر است. هنگام گوش دادن به موسیقی، اگر تقریبا 12 قدم از گوشی خود دور شوید، احتمالا با مشکل روبرو خواهید شد. البته این میزان هم بسیار خوب است اما مسلما نه به خوبی قدرت بلوتوث گلکسی بادز پلاس.

قابلیت ها

گلکسی بادی لایوگلکسی بادز پلاس
پشتیبانی از شارژ سریعطول عمر بالای باتری
پشتیبانی از حذف نویز اکتیو (ANC)موجود در 5 رنگ
موجود در سه رنگقابلیت شنیدن صدای محیط
قابلیت شنیدن صدای محیطکنترل لمسی
کنترل لمسیپشتیبانی از شارژ بی سیم

اینکه در نهایت کدام محصول می تواند بهتر از دیگری باشد، تصمیمی است که کاملا به کاربر بستگی دارد. چرا که این دو محصول از پس وظیفه اصلی خود به خوبی برآمده اند. تنها یک سری شرایط خاص وجود دارد که می تواند قبل از خرید این دو گجت، تأثیر زیادی روی انتخاب نهایی داشته باشد.

اگر به بیس قوی علاقه مند هستید و در محیط های پر سر و صدا و شلوغ کار می کنید، گلکسی بادز لایو انتخاب بهتری است؛ اما اگر صدای شدید بیس مد نظرتان نیست و بیشتر به دنبال محصولی با طول عمر بالای باتری و در عین حال توانمند در پخش موسیقی با وضوح بالای صدا هستید، گلکسی بادز پلاس می تواند گزینه مناسب تری باشد. به خصوص اینکه 20 دلار ارزان تر نیز هست.

به نظر شما برنده مقایسه گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پلاس کدام است؟ آیا خرید نماینده جدید، صرفا به خاطر بهره مندی آن از حذف نویز اکتیو، منطقی است یا همچنان مدل قدیمی تر را گزینه بهتری می دانید؟

  • 5 ویژگی گلکسی نوت 20 اولترا که دوست داریم در آیفون 12 ببینیم

منبع: PhoneArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1347

به "مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گلکسی بادز لایو با گلکسی بادز پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید