مرکل از تحمیل سیاست های ریاضتی تمام نشدنی به یونانی ها دست بر دارد

به گزارش راوه بلاگ، خبرنگاران: اظهارات صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه در صورت اقدام یونان برای ارائه طرح های اصلاحات اقتصادی بیشتر، مجلس آلمان اجرای برنامه یاری اقتصادی جدید و طولانی مدت به آتنی ها را تصویب می نماید، با انتقاد اقتصاددانان روبرو شد.

مرکل از تحمیل سیاست های ریاضتی تمام نشدنی به یونانی ها دست بر دارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز ضمن پرداختن به جدیدترین تحولات و اخبار پیرامون بحران بدهی یونان تا پیش از برگزاری نشست سران منطقه یورو که آخرین فرصت آتنی ها برای رسیدن به یک توافق نجات بخش تلقی می گردد، نوشت که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان منتظر است تا یونان طرح پیشنهادی خود برای حل بحران بدهی را ارائه کند و تا زمان ارائه طرح دولت آتن، از بحث پیرامون یاری های برلین به یونان بدهی زده خودداری نموده است.

بر این اساس، مرکل ابراز امیدواری نموده است که یونانی ها در طول هفته جاری طرح های اصلاحاتی کافی را در اختیار وی قرار دهند تا صدر اعظم آلمان بتواند با در دست داشتن این طرح ها، از مجلس آلمان بخواهد تا برگزاری مذاکرات بیشتر پیرامون اجرای برنامه جدید و طولانی مدت یاری مالی به آتنی ها را تصویب کند.

مرکل گفته است که اطمینان دارد که اگر فهرست طرح های اصلاحاتی یونانی ها کافی باشد و دولت آتن نیز اقدامات اولیه ای را برای تصویب قانونی گام های اولیه اتخاذ کند، تامین بودجه کوتاه مدت یونان برای یاری به مردم این کشور جهت تامین نیازهای ضروری مالی اشان تحقق پیدا خواهد نمود.

این در حالیست که گروهی از اقتصاددانان برجسته در نامه ای سرگشاده به مرکل، از وی خواسته اند تا سیاست خود در قبال دولت آتن را تغییر دهد و از اجرای سیاست به زور خوراندن طرح های ریاضتی به مردم یونان که هیچ گاه تمامی ندارند، دست بر دارد.

مرکل با تاکید بر اینکه تنها چند روز برای حصول توافق جهت حل بحران بدهی یونان باقی مانده، اعلام نموده است که یونان باید به اجرای اصلاحاتی که تضمین کننده دریافت وام های جدید توسط آتن است، متعهد باشد؛ صدر اعظم آلمان گفت که منتظر است تا ببیند که نخست وزیر یونان چه طرحی برای ارائه دارد.

این خبر در شرایطی منتشر می گردد که یکی از مقامات دولتی یونان از نشست نخست وزیر یونان با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه پیش از نشست سران منطقه یورو خبر داده است؛ این نشست با حضور سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و در روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

یونانی ها در همه پرسی اخیری که در این کشور در ارتباط با مخالفت و یا پذیرش بسته یاری مالی جدید از سوی وام دهندگان بین المللی در ازای انجام طرح های ریاضت مالی بیشتر برگزار گردید، رای منفی دادند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 681

به "مرکل از تحمیل سیاست های ریاضتی تمام نشدنی به یونانی ها دست بر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل از تحمیل سیاست های ریاضتی تمام نشدنی به یونانی ها دست بر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید