مدل سرمایه گذاری فولاد مبارکه در حوزه محیط زیست؛ الگوی صنعت فولاد ایران

به گزارش راوه بلاگ، تهران (پانا) - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به فعالیت های شرکت فولاد مبارکه در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست می گوید شرکت فولاد مبارکه جزو اولین شرکت هایی است که پیروز به دریافت استاندارد ISO14000 (شامل استانداردهای بین المللی در رابطه با سیستم های زیست محیطی) شده و فرایند سرمایه گذاری این شرکت در بحث محیط زیست به یک بنچ مارک برای صنعت فولاد تبدیل شده است.

مدل سرمایه گذاری فولاد مبارکه در حوزه محیط زیست؛ الگوی صنعت فولاد ایران

به گزارش ایراسین، سید رسول خلیفه سلطانی با بیان این مطلب در ادامه اضافه نمود: بعلاوه شرکت فولادمبارکه روی مباحث زیست محیطی همانند فیلترینگ و کاهش آلایندگی های محیطی بشدت در حال فعالیت است. پالایش گرد وغبارها و فیلترینگ آنها، بعلاوه جلوگیری از نفوذ آلایندگی به آب های سطحی و عمیق و پالایش پساب های کارخانه خود اقدام نموده و عملا در استاندارد خوبی از زاویه رعایت مسائل زیست محیطی قرار گرفته است.

مدل سرمایه گذاری فولاد مبارکه برای محیط زیست، بنچ مارک صنعت فولاد ایران

وی اضافه نمود: خوشبختانه بودجه های قابل قبولی هم برای مسائل مربوط به زیست محیطی از سوی فولاد مبارکه در نظر گرفته شده و این موضوع تبدیل به یک بنچ مارک در صنعت فولاد شده و سبب می گردد تمامی شرکت های فولادی هم از این زاویه الهام گرفته و در راستای حفظ محیط زیست گام بردارند. بعلاوه محیط زیست هم می تواند این روش را به اسم الگو در نظر بگیرد و به بقیه صنایع معین تکلیف کند تا رویه های زیست محیطی را مانند شرکت فولاد مبارکه دنبال نمایند.

فضای سبز اطراف فولاد مبارکه بسیار گسترده و وسیع است

دبیر انجمن فراوری نمایندگان فولاد ایران در مورد کوشش فولاد مبارکه برای حفظ محیط زیست و ایجاد فضای سبز در منطقه اظهار کرد: فضای سبزی که شرکت فولاد مبارکه در اطراف خود ایجاد نموده بسیار گسترده و وسیع است و این اقدامات که با سرمایه گذاری عظیمی انجام شده همه نشان دهنده این است که خوشبختانه فولاد مبارکه در این زمینه پیروز عمل نموده است.

افزایش فراوری همراه با کاهش مواد اولیه مصرفی پیروزیت عظیم فولاد مبارکه

یکی از موضوعاتی که همیشه مد نظر شرکت فولاد مبارکه بوده و در اهداف کلان زیست محیطی این شرکت هم تعریف شده، کاهش مصرف منابع و مواد اولیه مصرفی است؛ در این باره هم خلیفه سلطانی اظهار کرد: هراندازه نسبت محصول فراوری شده به مصرف مواد اولیه افزایش یابد، به قطع یک پیروزیت بسیار عظیم برای فراورینماینده خواهد بود که در این زمینه هم می بینیم شرکت فولاد مبارکه توانسته در این چارچوب حرکت کند و رکوردهای زیادی را از خود بجای می گذارد. در واقع با کاهش مصرف مواد اولیه و حتی تجهیزات توانسته در این جهت گامهای عظیمی بردارد.

دبیر انجمن فراورینمایندگان فولاد ایران در مورد تعاملات شرکت فولاد مبارکه با سازمان های مرتبط با محیط زیست و مراجع نظارتی استان اصفهان هم اینگونه پاسخ داد: خوشبختانه تعاملات شرکت فولاد مبارکه اصفهان با سازمان محیط زیست در شرایط خوبی قرار گرفته است و دریافت لوح تقدیر از زاویه مسئولان کشوری خود گواهی بر تایید عملکرد قابل قبول این شرکت عظیم فولادی است.

نگاهی بر اهداف کلان زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه

کاهش مصرف منابع ، انرژی و آب

کاهش مستمر آلاینده ها و جایگزینی مواد مخرب محیط زیست

کاهش مصرف منابع و مواد اولیه مصرفی

کوشش در جهت حفظ ونگهداری فضای سبز موجود

کاهش فراوری ضایعات و تفکیک و بازیافت آنها در حد امکان و حرکت به سوی فراوری پاک و اقتصاد سبز

ارتقاء سطح آگاهی ها و توانمندیهای کارکنان

همکاری و تعامل به سازمان ها ،تشکلها و مراجع نظارتی جهت مشارکت در فرهنگ سازی عمومی و کنترلهای زیست محیطی به اسم بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه است.

دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی ISO50001

لازم به ذکر است شرکت فولاد مبارکه طی کوشش های مستمری که در راستای حفظ محیط زیست پایدار داشته در سال 1394 پیروز شد گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی (ISO50001) را دریافت کند. در واقع برنامه ریزی های گسترده این شرکت، در کنار تعریف پروژه های متعدد این پیروزیت حاصل شده است

استاندارد مدیریت انرژی 50001 ISO توانمندسازی سازمان ها برای استقرار سیستم ها و فرایندهای لازم برای بهبود عملکرد انرژی شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی را در پی دارد. این استاندارد به منظور راهنمایی سازمان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش هزینه های انرژی و دیگر موارد تاثیرگذار بر محیط زیست به وسیله مدیریت نظام مند انرژی اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2551

به "مدل سرمایه گذاری فولاد مبارکه در حوزه محیط زیست؛ الگوی صنعت فولاد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل سرمایه گذاری فولاد مبارکه در حوزه محیط زیست؛ الگوی صنعت فولاد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید