ماجرای جالب سهمیه چهارم سابر در المپیک

به گزارش راوه بلاگ، سیستم کسب سهمیه المپیک عنوان شده 212 شمشیرباز سهمیه می گیرند اما در بازیهای المپیک توکیو 260 شمشیرباز حضور خواهند داشت و این سوال پیش آمده بود که چرا فدراسیون جهانی 48 نفر دیگر را در تعداد سهمیه های خ

ماجرای جالب سهمیه چهارم سابر در المپیک

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که طبق استراتژی مربی خودش سهمیه تیمی المپیک را گرفت، صحبت از این شد که حالا تیم ایران چهار شمشیرباز را به المپیک می برد. چهار نفری که تیم ایران را در مسابقات تیمی تشکیل می دهند و برای هرمسابقه سه نفر انتخاب و به میدان می فرایند. امتیاز این نوع سهمیه دریافت هم این بود که علاوه بر مسبقات تیمی، سه نفر از این چهار نفر می توانستند در مسابقات انفرادی هم به میدان بفرایند که اتفاق بسیار خوبی بود.

با تمام اینها از همان ابتدا هم بر سر نفر چهارم تیم های که سهمیه انفرادی داشتند بحث و اختلاف نظر وجود داشت و بعضی با استناد به تعداد سهمیه ها و به حساب نیاوردن این نفرات، معتقد بودند که سهمیه به آن ها داده نشده و جزو کاروان هر کشور به حساب نمی آیند.

اختلاف نظری که حالا تعیین شده هر دو طرف درست می گفته اند. یعنی این نفرات چهارم به المپیک می فرایند، در دهکده حاضر هستند و برای مسابقات می فرایند اما جزو سهمیه کشورها نیستند.

در واقع در سیستم کسب سهمیه المپیک عنوان شده 212 شمشیرباز سهمیه می گیرند اما در بازیهای المپیک توکیو 260 شمشیرباز حضور خواهند داشت و این سوال پیش آمده بود که چرا فدراسیون جهانی 48 نفر دیگر را در تعداد سهمیه های خود لحاظ ننموده است؟

کلک فدراسیون جهانی؟

طبق آنچه که کمیته بین المللی المپیک اعلام نموده بود، فدراسیون های جهانی باید برای المپیک توکیو هم تعداد ورزشکاران خود را کم می کردند و هم برابری جنسیتی ایجاد می کردند.

اما در خصوص شمشیربازی نکته جالبی که وجود دارد نه تنها تعداد نفرات کم نشده بلکه نسبت به المپیک ریو افزایش هم داشته است.

در المپیک 2016ریو رقابت بخش سابر تیمی مردان و فلوره تیمی زنان برگزار نشد اما در این دوره در هر سه اسلحه اپه، سابر و فلوره رقابت تیمی و انفرادی زنان و مردان برگزار می گردد . به نظر می رسد فدراسیون جهانی برای اینکه افزایش آمار شرکت کنندگانش مشکل ساز نگردد، تصمیم گرفته نفرات چهارم بخش تیمی (48 نفر) را در تعداد کل سهمیه ها لحاظ نکند و از آنها به عنوان آلترناتیو نام برده است.

البته در این میان ایران هم پیگیری کرد تا ببیند شرایط نفرات چهارم تیم ها به چه صورت است که اعلام شد، نفرات چهارم مانند دیگر ورزشکاران در دهکده بازی های المپیک مستقر می شوند و از تمام امکانات هم برخوردار هستند و حتی در صورت کسب مدال، مدال هم به آنها تعلق می گیرد.

بنابراین هیچ مسئله ای برای حضور نفرات چهارم شمشیربازی در بازی های المپیک نیست و لحاظ نشدن آنها در تعداد کل سهمیه ها به منزله حذف از المپیک نخواهد بود.

به این ترتیب تیم ایران که در اسلحه سابر سهمیه گرفته است با چهار شمشیرباز به المپیک می رود. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری سه نفر اصلی تیم هستند و محمد فتوحی نفر چهارم است.

تیم های کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان ، روسیه، آمریکا و مصر دیگر کشورهایی هستند که در بخش تیمی سابر سهمیه گرفته اند و رقیب ایران در المپیک توکیو محسوب می شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 664

به "ماجرای جالب سهمیه چهارم سابر در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای جالب سهمیه چهارم سابر در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید